Nejste přihlášen/a.
P.S.: Nechlubím se, už proto ne, že znám lidi, co mají naježděno násobně více než já za stejné období.
To byla pouze "reakce" na onen Crussis a bezproblémových 8000km za dva roky. Tak to jsem chtěl "trumfnout"
Se všim souhlas, hlavně s manipulací s 20kg krámem, ale normální kolo má i nevýhody, hlavně kdo neni opravdu cyklista tak se v každým kopci kroutí 10 kmh. Na tohle dopomoc pomůže opravdu hodně a je to rozdíl jako prase.
Co mi vadí, tak jsou "otevřený" silný elektrokola, to jsou prakticky motorky a spousta arogantních hovad se dostane tam kam by za svý nevyjeli. Jezdí rychle a agresivně bez ohledu na ostatní, stejně jak debilové na kroskách a 4kolkách.
Tradiční značka který zachytila vývoj by měla být záruka kvality, ale těžko říct, spousta může být předražená laciná čína. Opravdovou kvalitu pozná odborník který to kuchne a vidí za jakých článků je baterka, jaká tam je elektronika, regulace, jak je řešený motor. Nebo recenze, ale co bylo před pár lety může dnes vypadat jinak a za půl roku provozu se kvalita moc nepozná..
Giatn mezi tradiční značky patří, ale jak kvalitní má elektra nevim. Sledovat cyklofóra a vytřídit si názory.. Prodejce vychválí cokoli a spousta z nich chce draze prodat zbohatlíkům naleštěnou bídu za 100k+...
2024: Pak jsou ještě šlapací elektrokola bez motoru. Žádný bovdeny, řazení na baterku.
Třeba Shimano Dura Ace Di2, tam dáš za brzdové/řadící páky+přesmykač+přehazovačka třeba padesát. Ale zase to řadí samo, podle navolených profilů a rychle. Ale to jsou profi silničky za 300-400k.
Pro lidové masy je řada 105 Di2, cca sto táců.
Řady Di2 Ultegra a gravelová GRX jsou za sto až dvasta.
To jen pro představu, jaký šrot proti tomu musí být elektrokrám za osmdesát. To už koupíš kvalitní kolo s mechanikou.
Záleží na kvalitě baterie a renomovaní evropští výrobci používají výhradně cyklo-baterie s kvalitními a prověřenými články z Japonska či Severní Korei (často tam jsou články Panasonic či Samsung). Pak je pravděpodobnost zahoření baterie velmi nízká. Prémioví výrobci, jako třeba KTM či Haibike, používají baterie se stejnými články, protože nic lepšího není. Když tedy koupíte kolo od známého výrobce, ideálně českého či slovenského kvůli ceně, tak podle mě není důvod k obavám. Nicméně vždy je lepší alespoň pro dobrý pocit nabíjet a skladovat baterku někde kde nehrozí rozšíření případného ohně (třeba jeden můj známý z toho má strach a tak nabíjí baterku v koupelně v kovové vaně).
No nejsem si jist, jestli vůbec Severní Korea nějaké články 18650 vyrábí, nejspíš je vozí z Číny.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.