Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna pastorku kazety

Od: jawacek350 odpovědí: 25 změna:

Zdravím kolisti!

Nezoušel už někdo měnit na kazetách jednotlivé pastorky? Jde to vůbec? Na nové 8p Shimano kazetě jsem na jeden řetěz najel něco málo přes tisíc km, ale už mi přeskakuje nový řezět na 5. stupni. .:( Je mi líto vyhazovat celou kazetu jen kvůli jednomu vadnému pastorku.

Jezdím denně na elektrokole do práce a zrovna 5. převod dostává pravidelně slušně zabrat do kopce. Co byste jinak poradili, aby pastorek vydržel déle? Měnit častěji řetěz? Máte nějaký zaručený systém střídání řetězů a kazet, či nějaké kombinace, aby člověk jezdil co nejdéle a zbytečně neutrácel za nové díly? :)

A nebo poradíte, kde sehnat kazetu, kde by se daly měnit jednotlivě pastorky?

Děkuji předem za rady.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Musíš si vybrat podle svých priorit.

Buď budeš měnit častěji řetěz a nebo si necháš několik řetězů a ty řetězy budeš střídat.

Když přetáhneš řetěz, tak odejde i kolečko na kazetě a časem i přední talíře.

A musíš se naučit jezdit i na jiné převody.

Kazety jsou obvykle snýtované, takže se určitě dají rozebrat , ale další smontování a snýtování už bude problém. A nevím jestli se vůbec prodavají samostaně kolečka na kazetu.

jawacek350
hodnocení

Děkuji za info. A jak, prosím Tě, probíhá v praxi střídání starých řetězů? Jako že včas vyměním řetěz za nový, takto cca 3x a pak znovu nasadím první jetý řezět, chvíli jezdím, nasadím druhý, třetí až do zničení kazety? Potom repete celé znovu s novou kazetou?

 

asd1
hodnocení

2x

Pastorek vyměnit jde. Dá se i zabrousit/ obnovit profil zubu, pak je jako nový (nutno umět)

Shimano je laciná sračka z bláta, aspoň ty levnější... Úmylsně omezená životnost. Dá se to vylepšit, ale chce to nástrojárnu (cementování + tepelné zpracování, nebo ho rovnou vyrobit celý z lepšího materiálu..)

Když vydržíš tak si nový řetěz na 99% do 100 km sedne, do té doby střílející pastorek vynechávej. (Pokud jsi teda s vytahaným řetězem nenajezdil tisíce km a místo zubů už jsou žraločí ploutve...

Včas měnit řetěz - posuvkou se měří "díra", nový řetěz má míru ca 132,3, měnít nejpozději při 133,0. Hodně cyklistů mění už při 132,8 - od nich můžeš ty řetězy brát a dojíždět je na 133. A takhle vytáhlý na staré kazetě obvykle nestřílí, takže nemusíš řešit kazetu.

jawacek350
hodnocení

Cenné info, díky! Tak dobře, počkám na vytahání nového řetězu, už jsem tam dnes chtěl dávat starý řetěz. :) Měrku na řetěz mám, ale přiznávám, zanedbal jsem kontrolu. Prostě těch 1000 km uteklo tak rychle, až mě to překvapilo. Zuby na 5. pastorku by měly být ještě v pohodě, nevšiml jsem si nějakého extra opotřebení.

To zabrušování zubů se mi docela líbí, ale předpokladem asi bude nějaký přípravek, že? Předpokládám výrobu něčeho na způsob broušení řetězů motorových pil? :) A čekal jsem, že z výroby budou zuby pastorků cementované. A nebo jsou, ale málo...

jawacek350
hodnocení

Tak hlásím, že řetěz si po cca 60 km sedl a už nepřeskakuje. Což mě ale vede k závěru, že řetěz bude slušné bláto, co se stihlo za necelých 100 km vytahat... *ee*

2024

Na řetězu Shimano CN-HG701 standardně jezdím 3200km než ho měním.

Je tedy se opravdu bavit o konkrétním modelu. No a další věc je, že poslení dobou se zde vyskytují i "fake" řetězy co se jako Shimano pouze tváří..a vyrábí je kdoví kdo a kdoví kde.

 

knick
hodnocení

0x
Mám náhradní pastorky z Aliexpressu za pár korun, takže měnit to mělo jít i kdyby se to mělo nýtovat. Nakonec jsem je zatím nepoužil a měnil celou kazetu.
asd1

Nýtování je jen aby se kazeta nerozsypala před montáží, na ořechu to pohromadě drží matka...

jawacek350
hodnocení

Super! Dáte, prosím, odkaz? Minimálně za vyzkoušení by to stálo... ;)

 

2024
hodnocení

0x

Tak zrovna 8s kazeta je záležitost za dvě stokoruny...Že bych se s tím chtěl zabývat...Samotný pastorek bude v této kategorii tak 80Kč+ a k tomu poštovné (takže skoro cena nové kazety).

Samozřejmě, že po 1000km by kazeta (pastorek) neměla být sjetá prakticky vůbec, na elektrokole je to záležitost zřejmě právě toho "přiblblého" řazení (respektive právě neřazení), protože pomáhá motor.

Na bežné kazetě u "klasického" kola se dá najet mnoho tisíc až desítek tisíc kilometrů.

jawacek350
hodnocení

Ano, ty kopce+moje šlapání tomu pastorku a řetězu dávají neskutečnou sodu. Ten řetěz a možná i pastorek na to není dimenzovaný. Našel jsem teď na Alíku v akci 3 picks pro dopravu zdarma a pastorek vychází na cca 46 Kč, což není špatné. Můžu vzít tři a mám dopravu zdarma. Nedostanu se ani na cenu nové kazety a můžu jim prodloužit životnost. To za to stojí, si myslím... Já totiž strašně nerad vyhazuji věci, které se dají opravit.

2024

Rozumím...

Kopce pastorku "nevadí"...Problém je v tom, že jako "elektrický cyklista" opravdu (což je poměrně typické) "drtíte" převážně pouze a jen ten jeden pastorek, což žadný jiný "normální" cyklista nedělá. Pokud byste pastorky zatěžoval zhruba stejným procentem, logicky na stejné kazetě najedete minimálně 9tis km (i to je ale hodně málo) a pak už opravdu vyměníte celou kazetu.

 

mate59
hodnocení

0x

Na elektrokole jsem měnil řetěz po 3500 km.Teď jsem při 6666 km vyměnil řetěz /450,-/ i kazetu /450,-/8 rychlostí naráz.Řetěz měl 133,kazeta nebyla na odpis,ale zuby už byli odoka jeté.Pov výměně lehké řazení.Na ty kilometry za 15 měsíců nájezdu to není taková pálka.Já bych nic nenýtoval.Chce to jen řadit a správně řadit.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Tak řadit a nejezdit na jednom převodu.
jawacek350
Nejezdím jen na jeden převod, ale zrovna na pátý stupeň vyjíždím na zpáteční cestě serpentýny, kde to dostává největší záhul. Pak postupně u vrcholu řadím 6 a někdy, když nefouká, tak 7. Musím zopakovat, jezdím do práce a zpět, celkem 26km, a na cestě nechci strávit věčnost. Vyšší opotřebení je tak trochu daň za rychlost a ušetřený čas. Bohužel.
Tak ono nedostává zahul jenom řetěz nebo kazeta, ale hlavně baterka a motor. Znám jednoho , ještě nikdy nepoužil přehazovačku a jezdí na těžký převod. Návod ještě nečetl.
jawacek350
hodnocení

Tak to už je velký extrém. Ještě mě napadlo, že bych mohl ničení menších pastorků kompenzovat tím, že bych dopředu dal talíř s více zuby. Nyní mám, myslím, 44 zubů a pokud bych vyměnil talíř např za 48 zubý, posunul bych tím pádem převody na zadní kazetě k pastorkům s více zuby, tudíž by se méně opotřebovávaly. Samozřejmě bych ztratil rozmanitost převodů a možnosti v terénu, jenže tam s tímto kolem stejně nejezdím.

2024

jawacek350: Ono by úplně stačilo, kdybyste šlapal "za své". Pak Vám zaručuji, že převody budete používat daleko více a pastorky budou opotřebeny rovnoměrněji.

Elektrokolistu poznám minimálně ze vzdálenosti 1km právě proto, že používá úplně šílené převody.

jawacek350
hodnocení

@2024: Ale já opravdu nechci přijet domů a lehnout do postele jako mrtvola! :) To samé do práce... Už teď přijedu domů zpocený jak pes a pokud bych měl jet ještě více za své, tak nevím nevím...

2024

13km jedna cesta a "jako mrtvola"? To není možné ani kdyby celých těch 13km bylo do kopce.

Tedy pokud bydlíte v Koutech nad Desnou a pracujete na v.n. Dlouhé stráně, pak se omlouvám, to by Vás trochu unavit mohlo.

asd1

2024 ty určitě jezdíš do práce 100 km, za svý bez dopomoci, ujedeš to za hodinu a seš čerstvej jak rybička *smich*

Řadit jiný převod než je optimální je pěkná blbost... Leda zpomalit a hodit lehčí, časový rozdíl v jednom kopci bude zanedbatelný..

Možná ten jeden pastorek nechat vyrobit někde v nástrojárně z opravdu kvalitního matroše.. Převodník s jiným počtem zubů = optimální převod se posune na jiný pastorek, takže taky řešení.

 

2024

asd1: Do práce chodím pěšky, mám to jen 3km. Ale ano, po práci si těch cca 130km 3x týdně dám.

Převody bych nechal. Určitě jsou odladěné na výkon motoru a baterie. Možná už máte vytahaný řetěz. Kolik měří?
jawacek350
hodnocení

@stir: Odladěné to na výkon motoru asi nebude, je to přestavba Bafang z Alíka na běžné kolo, takže změna předního talíře by neměla vadit. Jen jsem si všiml, že na vyšších pastorcích vzadu už se řetěz nechutně kříží, takže mu takový provoz dlouhodobě asi nebude dvakrát šmakovat.

Tak ono to křížení zase tak nevadí, tam bych to neřešil vubec. Mám na kole desítku kazetu Shimano a křížení neřeším. Řetězy beru KMC, protože nové mají rovných 132mm a jakmile má 132,8 jde z kola dolu. Kazeta i převodník je původní s nájezdem přes 50tis km. Pokud je tedy nezničíš vytahanym řetězem, vydrží dlouho. Už je ale fakt, že po výměně řetězu na nejmenším převodu umí řetěz v silnějším záběru přeskočit, ale to si po nějaké cca stovce km sedne a funguje dál. Loni jsem sice dával novou kazetu, ale ne proto, že by byla zničená, ale proto že síly ubývají, tak jsem dal o dva zuby do kopců víc. Dneska jsou i řetězy na elektrokola, nevím jak jsou na tom s výdrží nebo pevností. Také jsem kdysi koupil v Číně zlatý gold řetěz a ten vydržel 15500km, to bylo neuvěřitelné. Poté jsem si opět připlatil a koupil opět gold, ale ten už dál jen necelých 6000km. Ale i tak v přepočtu na km to byla dobrá koupě a do třetice to nevyšlo, Číňan poslal řetěz který měl 133 rovných, takže ho mám doma na památku, ani jsem ho na kolo nedával. Poslal jsem mu fotky a Alík peníze vrátil. Takže už beru doma vždy jen KMC XL, sice nenajedou tolik, někde okolo 3500-4500 na jeden, a když jsou v akci vemu rovnou 2-3 kusy do zasoby.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]