Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektrokolo, nastavení citlivosti a síly asistence pedálů

Od: sword® odpovědí: 8 změna:
avatar sword

Dobrý večer sportovci cyklisté elektrokol, můžete mě po lopatě vysvětlit dva pojmy z cyklistiky? Co si mám představit za 1. Jak pracuje nastavení citlivosti asistence pedálů je možno nastavit 1 až 20. Za 2. nastavení síly asistence pedálu lze nastavit 0 až 5. Jaké by jste si nastavily hodnoty u těchto veličin. Moc děkuji za odpovědi

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Ne všechna elektrokola zmíněné čidlo mají. Vy ano, takže čím silněji šlapete do pedálů, tím více vám motor bude pomáhat a funkce citlivost asistence znamená, že si můžete nastavit, odkdy čidlo pošle motoru signál, že má pomoci. Na nejcitlivějším nastavení bude asi stačit jen otáčet pedály, v opačné poloze budete muset dostatečně šlápnout, aby motor reagoval. A motor bude pomáhat podle nastaveného stupně přípomoci. Tohle je třeba vyzkoušet v reálu, co vám bude vyhovovat. Pokud jste rekreační jezdec, tak bych asi začal tím, že bych si nastavil dostatečnou citlivost a jízdu ovládal hlavně stupněm přípomoci.

hodnocení

Orione moc děkuji za odpověď, jak píšeš nevím jak rekreační pokud se to nechá říci v 65letech a s 3 stupně artrozou v obou kolenech. Ještě jednou moc děkuji

 

hodnocení

2x

To je jako bys ses mne zeptal, jak moc (o kolik milimetrů) máš sešlápnout pedál plynu v autě, abys jel rychlostí 17,2km/h.

Odhaduju, že citlivost asistence bude vyhodnocovat jak rychle šlapeš. Pokud budeš šlapat rychle a pojedeš pomalu, tak asi jedeš do kopce a potřebuješ pomoct. Takže čím větší číslo, tím pomalejší může být tvoje šlapání, při kterém ti začne elektromotor pomáhat.

A síla asistence asi rozpoznává sílu, jakou šlapeš do pedálů. Při prvním stupni ti motor pomáhá jenom málo a většina práce je na tvých nohách. Při pátém stupni šlapeš a motor ti pomáhá třeba silou dvou dalších jezdců.

Ale nejlepší je si na kolo sednout a jednotlivé režimy si vyzkoušet. Nebo se zeptat v prodejně a požádat je o vysvětlení.

hodnocení

Colombo také moc děkuji za vysvětlení a odpověď

 

hodnocení

2x
avatar clayman
Jedna zkušenost vydá za tisíc dohadů. Nasednete na kolo, obě nastavení dejte na střed a hurá to zkoušet, co to dělá.
Čím více pomoci od kola dostanete tím kratší vzdálenost vám bude pomáhat než se vybije.
Menší citlivost bude fungovat jen jako pomoc do kopce, větší bude pomáhat i na rovině. A síla je prostě jakou intenzitou bude pomáhat.

 

hodnocení

2x
avatar stir
To si musíte zkusit sám, co bude nejvíc vyhovovat. U těch kol jsou různé možnosti a rozdíly, takže vyzkoušet osobně.

 

liska5
hodnocení

2x

To vycítíte, na to není striktní pravidlo. Někdy jste víc v kondici, jindy zas s protivětrem a naloženým nosičem... Jsem mnohem starší, mám dvě TEP a po rovině jezdím s asistencí 1. stupně, do kopce nejčastěji 2.- 3. a zároveň to řeším převodama. To nejdřív.

hodnocení

Tak to Vás obdivuji, hlavně ,že máte dvě TEP za sebou. Ať se Vám hlavně zdravotně daří:)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]