Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Rotoped prošlapává

Od: g68® odpovědí: 10 změna:

Zdravím, mám rotoped HOUSEFIT TIRO 100 iTrain, cituji z parametrů: Brzdný systém: Magnetická brzda, Regulace zátěže: Elektronická s možností programů. Už delší dobu jsem pozoroval občasnou krátkodobou ztrátu odporu při šlapání, takové prošlápnutí dopředu. Nejprve krátké a občasné, teď už je to prošlápnutí i skoro půl otáčky a už se to nedá. Navíc se mi subjektivně zdá, že ač slyším motorek měnit zátěž v rámci cyklu, tak odpor se nemění. Nejsem na rotopedy žádný odborník, ptám se jen, jak moc vážná závada to může být, zda nebude lepší pořídit rovnou nový (už mi odešlo sedlo a nejde vyměnit)?

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jk2021
hodnocení

1x

To prošlápnutí by mohl způsobovat zpuchřelýa částečně už rozpadlý klínový řemen, který v tom rozpadlém místě nemá dostatečný kontakt s řemenicí.

mate59
hodnocení

0x

Určitě to bude rozpadlý klínový řemen,budou na něm vylámané zuby.Vše vydrolené z něho vyčistit,hlabně magnet,řemen vyměnit a mrkněte i na ložiska.Kutil zvládne nahradit i sedlo /z kola/ nebo zkuste ve Sportissimu

g68®
hodnocení

Tak bohužel řemen to není. To jeho podélné vroubkování je neporušené. Problém je v zadní hřídeli se závažím. Řemen jsem sundal a rukou jemně otáčím hřídelí tak, aby se závaží nepředběhlo. V určitých okamžicích je jasně cítit, že hřídel ztratí jakýkoliv odpor oproti závaží a jde jí otáčet úplně volně. To až zmíněné půl otáčky. Pak se zase chytí. Obávám se, že je to konečná. Nevidím nic, co by se dalo otevřít, přitáhnout,...

doplněno 27.11.24 06:37:

Díky za to schéma, zjevně se něco vysypalo v tom mechanismu mezi setrvačníkem a řemenicí. Ale jak říkám, tohle už bude nad moje síly... Je čas poodlédnou se po novém.

Nechcete to místo prokluzu nafotit?
g68®
26.11.24 20:19
hodnocení

Rotoped prošlapává