Nejste přihlášen/a.
To musí posoudit mechanik. Pokud je to první servis po 15-ti letech, tak tvůj výčet je velice osekaný a těch oprav bude potřeba mnohem více.
Ale odhadem: řetěz 400; zadní kazeta 700; přední talíře s klikama 1000; přehazovačka 600; takže dohromady odhadem 2700 Kč za materiál. K tomu musíš přidat ještě práci. (ceny jsem si vycucal z prstu!).
Jako další nutné práce bude potřeba zkontrolovat a promazat veškeré ložiska. Zkontrolovat a seřídit brzdy. A možná taky vyměnit pláště a duše. A určitě taky servis pružení a vidlice.
Prostě nějlepší je zajít za servisákem a domluvit se s ním co potřebuješ opravit a on kolo zkontroluje a řekne co dalšího je ještě potřeba.
V cykloservisu to bude tka za 4k a ještě najdou padesát dalších věci který je třeba udělat jinak zahyneš, takže se to ještě prodraží.. A pořád to bude stará plečka.. to už se vyplatí nový kolo nepř. z Decathlonu, nebo bazarový v dobrým stavu..
Za materiál to už vychází líp, ovšem potřebuješ někoho kdo to udělá za hezký voči.. Tam chce udělat komplet generálku, přemazat a seřídit všechny ložiska, šroubový spojení atd. A zjistíš že ložiska maj vymetý konusy, ráfky jsou prošoupaný zralý na výměnu, bovdeny dolámaný a jdou ztuha, lanka taky nic moc, brzdový špalky se šponama z ráfku..
= prodej to za 2k a sežeň kolo v dobrým stavu.. Dnej jesou v móodě 29 kola, kdo má 26 je lůzr a tyhle kola se prodávaj za levno - cyklista to nekoupí, tipuju že slušný kolo seženeš do 5k, nový v podobný kvalitě by stálo tak 20. Jen pozor na čorky ale spíš od cyklistů, děcka vyrostly dostaly funglovku za 30k a "to starý" ti nechaj za levno..
Nakolik vyjde materiál najdete v nějakém cyklistickém e-shopu. Já jen vždycky nestačím valit oči, když vidím ty ceny, naštěstí součástky na ukrajinu jsou mezi těmi levnějšími (řetěz tak do stovky, převodník taky (při troše štěstí jinak 150), pastorek tak 50, torpédo (zadní náboj) to už je za 4 stovky), ale vždy jsem rád, že mám ukrajinu (kola té generace mají typizované součástky, takže se většinou najdou jako eska nebo favorit a jsou v celkem běžném sortimentu) a ne nějaké super-hyper kolo. Servis si dělám sám, to ani po žádném servisu chtít nemůžu, to by se nevyplatilo.
Záleží jestli na něm stále jezdíte, nebo jste ho vyhrabala někde ve sklepě, kde několik roků chátralo. Jestli je to ten druhý případ, tak bych ho odvezl na sběrák a koupil nové levné třeba v tom Dekáči. Taky záleží, jestli na něm chcete pravidelně jezdit a už si no udržovat a kolik na něm za rok najezdíte. Pokud nějak do 2500 km za rok, tak vám stačí fakt to levnější.
Jinak cykloservisům osobně moc nevěřím, že vám kolo zgenerálkují jak mají..já bych ho tam teda nikdy nedal. Všechny součástky a nářadí se koupí v eshopu a udělám si to tiplich pořádně doma a hezky se s kolem pomazlím Lepší by proto bylo to dát někomu známému, který si kolo doma spravují doma.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.