Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zhoršení v běhu

Od: kristyna odpovědí: 12 změna:
Zdravím,
Nerada se obracím na poradnu, ale už vážně nevím co dělat.
Začala jsem běhat cca v prosinci 2023. Moc se v běhu nevyznám a proto jsem chodila jenom běhat. Snažila jsem se uběhnout čím dál větší vzdálenost a takhle to šlo až do dneška. Někdy jsem zařadila intervaly, fartleky apod. V dubnu a v květnu jsem na začátečníka co neuběhl ani kilometr, naběhala 5 km za průměrný čas 5:35 na kilometr. Ale potom se to začalo nějak zhoršovat. Při každém dalším běhu naběhám o něco horší čas a někdy i menší vzdálenost. Teď běhám zhruba 6:40- 7 minut na kilometr a nevím co dělat. Cítím se strašně. A myslím že to přetrénováním nebude, pravidlo 80:20 dodržuji. I když u mě jakožto u začátečníka to nejde poznat, jelikož nedokážu běžet rychleji takže běhat 6:40 "mým nejrychlejším tempem" a 7-8 minut "pomalým tempem".

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

runner2
hodnocení

1x

Běháš velmi krátce a pravděpodobně z nízké kondice před tím. Přestaň běhat podle hodinek, běhej pravidelně, pomalu podle pocitu a spíše na pohodu aby jsi z běhu měla radost. Se zrychlovaním nespěchej, účelem je aby se běh pro tebe stal přirozeným pohybem. Prostě umět opakovaně v týdnu uběhnout třeba 10km a být s tím v pohodě. Spousta lidí dělá chybu, že běhá na jejich poměry a zkušenosti rychle a neumí běhat pomalu.Prostě potřebuješ se vyběhat a né honit tempo na které nemáš. Taky nevím koik ti je, jakou máš váhu.. A běh prokládej i jinými sporty - kolo, plavání, rychlá chůze. Běh tě má bavit a ne se po něm cítit "strašně".

runner2 Přestaň běhat podle hodinek, běhej pravidelně, pomalu podle pocitu a spíše na pohodu aby jsi z běhu měla radost.

Znám dost lidí, co místo užití si přírody a pohybu, takjsou neskutečně vystresovaný z toho, za jak dlouho ujeli úsek, který pravidelně jezdí, furt čumí na tachometry/mobil. A domů se vracejí ještě ve větším stresu než když šli, jeli ven

hodnocení

0x