Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak správně nahustit kolo?

Od: fr odpovědí: 9 změna:

Zdravím, hmotním sto kilo a u běžného silničního kola foukám na zadní kolo tak na "tři" jednotky, ani nevím čeho.. údajně to je málo, mám tedy foukat na jednotek pět? Díky za info, byť se to zdá jednoduchý úkon, ale není

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar libor007
Jinak se bude tlakovat fatbike, jinak galuska. Údaj je vždy vyznačen na plášti kola včetně "jednotek".
To je částečně i pravda..
Ale to značení na plášti je pouze min. a max. tlak. A konkrétní tlak je poněkud větší alchymie.

 

hodnocení

3x

Napřed si ujasni na jaké jednotky tlaku duše a pláště foukáš.

Pak si prohlídni obvod pláště a přečti si jaký má plášť doporučený rozsah tlaku. A pokud chceš tlakovat na tak vysoký tlak, tak bys měl mít taky nějaké zesílené ráfky, které tak vysoký tlak dokáží udržet.

Na plášti můžou být hodnoty tlaku v barech nebo v P.S.I. Pak si prohlédni stupnici na manometru, kterým měříš tlak.

 

runner2
hodnocení

3x

Tak si zkuste s různými tlaky pohrát uvidíte jaký tlak je pro Vás a pro trasy, které jezdíte nejvhodnější. Já když na MTB vím, že pojedu 130km převážně po asfaltu, foukám i přes 4bary. V terénu jsou mi ale takto tvrdá kola dost nepříjemná, tam foukám kolem 2-2,5barů. Hledáte vhodný tlak s ohledem na požadovaný komfort jízdy, riziko cvaknutí/defektu a stav povrchu. Svou roli hraje i tloušťka pláště, kdy větší objem vám při stejném tlaku poskytně větší komfort.

 

ml1
hodnocení

3x

To je potřeba vyzkoušet. Na plášti bývá většinou jen maximální tlak, který není dobré překračovat. (Když je na plášti 5 barů, hustím na 5,5 zatím jsem ještě nebouchnul, ale dělat se to nemá.) Někdy tam bývá i předepsané minimum. To jsou hranice, mezi kterými je potřeba se pohybovat. (O ráfek se já nebojím, ten je ze vykovaný 2-3 mm tlustého ocelového plechu, ale už jsem taky slyšel, že současné skořápkové rámy mají nějaké limity.)

Jezdím převážně po asfaltu. Na to je dobré mít kola co nejtvdší, kladou pak nejmenší odpor (ale je cítit každý větší kamínek), takže stačí prostě nahustit na povolené maximum. Na dlaždice ("kočičí hlavy") a do terénu je potřeba dost ubrat. Tam se musí kolo deformovat, někde (myslím že dokonce v dobovém návodu kola) jsem viděl doporučení 1-2 centimetry. A to už je alchymie.

Ještě než jsem měl možnost měřit tlak a hustil jsem ruční pumpičkou, tak jsem myslím foukal i na víc, prostě dokud to šlo a dokud šlo kolo zmáčknout. Kupodivu to plášť vždy vydržel, a šlahounek mi bouchnul za ty roky jen jeden.

Podle mě je potřeba vyzkoušet, jak už jsem napsal. Moc měkké kolo klade velký odpor na silnici, tvrdé pak zase skáče a klouže (prostě nedrží) v bahně a v terénu. Samozřejmě nesmí být měkké tak, aby se jezdilo po ráfcích, ale je potřeba nějakou deformaci dovolit.

 

hodnocení

3x
avatar stir
Já dávám na silničku 8.5 Bar max. To je maximální hodnota ráfku. Teď mám širší pláště 25mm a tam mi vyhovuje okolo 6bar, ale když dám max, pak nemusím každý týden až dva dofukovat a na těch šest se to dostane za pár dnů a znovu dofukuju někde kolem pěti .

 

hodnocení

2x
avatar martincakl
Není to zcela jednoduchý úkon a Vy v tom ještě navíc máte slušný zmatek.
Jedna věc je vaše hmotnost, ale další podstatné věci jsou typ pláště (a na plášti je výrobcem doporučená min s max hodnota tlaku), i ráfky mají svá omezení, záleží i na tom, po jakém povrchu jezdíte (není silnice jako silnice).
V podstatě by Vám plus mínus u silničního kola mělo vyhovovat 4,5Baru na předním kole a 4,6Baru na zadním.
fr

Když u benzínky , kde hustím, vidím na stupnici toho přístroje trojku, už dofoukání ukončuji a v hustění silničního kola nepokračuju. Asi chyba. Čili 4.5 je třeba dávat... ale to bude "jak beton" a na polní cestě to bude "skákat" , zdá se... Nikdy jsem "nad tři" nefoukal

Tak to si musíte ujasnit co chcete.
Nejdřív mluvíte o silničním kole, pak o polní cestě.
Pokud máte bezdušové pláště na gravelu, pak na tu polní cestu klidně 3-3,5Baru. Na asfalt který je trochu rozbitý (mírně) 4,5Baru. A ne ani těch 4,5Baru není beton..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]