Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektrokolo - cena / dojezd

Od: alescv odpovědí: 44 změna:

Ahoj, máte někdo elektrokolo? Myslíte že se vyplatí? Kolik vás vyjde nabíjení na dejme tommu 100 Km? Mám vyhlídlé toto: alza.cz/...

 

 

44 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar juraja

Do práce si kupte cestovní (městské) elektrokolo blatníky, světla, odrazky, atd...,

Jak vás na tomhle kole chytne policajt na cestě, ...*tyty*

id
09.09.22 23:30

*palec2*

Blatníky nejsou povinnou výbavou kola, světla jen za snížené viditelnosti...

 

hodnocení

2x
avatar libor007
Ten výpočet nákladů je pro žáky základky. Nicméně já teda nejsu žádný hogofogo, ale do olprana bych nikdy nešel. Je to ta nejlevnější značka na trhu s pofiderní kvalitou. Takovéhle věci, gor když mají sloužit denně se nekupují na alze...

 

hodnocení

1x

Pokud to máte na dojíždění kousek do práce, tak proč ne, ale na seriozní ježdění bych se poohlédl po něčem lepším. Kolik vás bude stát nabíjení z nuly na 100% si snadno vypočítáte podle svého tarifu a Wh kapacity nabíjeného akumulátoru (většinou se ale nenabíjí od nuly a pak se to odhaduje blbě, pořiďte si měřák do zásuvky).

alescv
hodnocení

Mám to na ježdění do práce... cca 15 Km...

Tak to je výlet na 30minut, to se ani nezahřejete..
alescv
hodnocení

Takže myslíš že to kolo co jsem si vybral je v phodě?

Těžko říct, v téhle ceně bude asi hodně ošizené. Podivuji se tomu, že kolo má motor v zadním kole, ale má jen jeden převodník, a to sice ten největší, takže do kopců bude vše na motoru. Rám také vypadá zvláštně. Nevím jak teď, ale značka Olpran patřila k těm nejslabším, výrobce Shimano evidentně bojkotuje, no já bych do tohohle kola nešel.

tomaso
Martincakl : vyndej si pumpicku ze zadku, běžný člověk to za 30minut nedá ani omylem...

Máte pravdu., omluvám se.

Na elektrokole se to za 30minut opravdu nedá, protože má rychlost omezenou na max.25km/h.

15 km na elektrokole určitě zvládne pod 30 min. Při 25km/h se jen vypne přípomoc, z kopce ale může jet klidně šedesátkou.

tomaso
No vidis, nadavas na elektrokola a vůbec netusis jak funguji...
Ale tuším..a nejen tuším, ale i vím.
Běžný uživatel elektrokola prakticky nikdy nedosáhne průměr vyšší než 25km/h..a i tomu se zpravidla těžko přiblíží.
tomaso
Takže pro běžného cyklistu je to výlet na 30 minut, ale běžný elektrocyklista to nedá... zajímavé myšlenkové pochody ..
Klidně to s vámi vyzkouším..
tomaso
Jakože já pojedu na elektrokole a ty na normálním?
11.09.22 22:13
Ano.
tomaso
Vždyť sem psal,že si máš vyndat pumpicku ze zadku, že ti zatemnuje mozek.
Ty s 5600km za tento rok si ukázkový příklad běžného cyklisty...
Mám 25kg nadváhu (no, možná jen 20) a je mi 50+.
I tak se bojíte že to s elektrokolem prohrajete?
Nebuďte srab a pojďte na to..
Mimochodem, pumpička se vozí jinde než si myslíte.
Já jel s elektroturistama na výlet na Javořinu, jel jsem sice na silničce a oni všichni důchodci, já 50+ a byl to děs. Pravda, proti větru jsem se schoval, ale do kopce dám víc než těch 250 wattů, když chci, ale jedni manželé to měli odblokovane, takže těm jsem v tom kopci nestačil. Na druhé straně jsem jim po rovině ujel, abych si dal aspoň nějaký slabší interval a pak někde na trase počkal. Celá trasa měřila necelých 100km, převýšení asi 800m a to jsme si ještě nadjeli ráno 60km vlakem, protože by to jeli snad do půlnoci. A to jsem celé odjel na 96 tepech v průměru. Takže prostě výlet, ale nic proti těm elektrokolům nemám, pro ty důchodce nebo lidi, co nejezdí pravidelně je to jistá forma pohybu a rozšíří jim to oblasti, kam by se s normálním kolem nepodivali.

 

 

hodnocení

1x
avatar ernie

Si děláš srandu, ne? Za 24 tisíc nekoupíš normální slušnej human power bike, natož elektrokolo.

Nabíjení a jeho cenu vůbec neřeš. Princip elkola je v něčem jiném.

 

id
hodnocení

0x
Kolik stojí jedno nabíjení neřešim. Kolo slouží mně, když potřebuji nabiju. Na desítku baterku ujedete 100 km tak po rovině a to za předpokladu, že vážíte 75 kg. Vyberte jiné kolo.
alescv
hodnocení

vážím 55 Kg

Tak s touhle muší váhou byste těch 100km v nepříliš kopcovitém terénu možná udělal. Záleží jestli tomu budete aspoň trochu pomáhat a jak je ten použitý motor účinný.

 

hodnocení

0x
avatar anzionka

Partner mi předělal mé kolo Sobi 20 na elektrokolo. Jsem lína šlapat. Takže když jezdím, tak nešlapu vůbec.

Nabíjení na 100 km mě stojí přibližně 9 Kč, při ceně 1 kWh = cca 6 Kč.

Sobi 20 jsem koupila za 500 Kč. Přestavění na elektrokolo stálo 8 500 Kč. Repasování baterky co 4 roky 3 120 Kč / 1 repas.

Jinak si spíš ujasněte, zda chcete tak drahé elektrokolo. To je diametrálně draží než veškerá elektrika, co kdy projezdíte. Také se připravte, že když budete často jezdit a nabíjet a vybíjet baterku, na investici do baterky pravidelně co 2-4 roky nová. Na jedno nabití stojí 3-4 x více opotřebení baterky než ta elektřina, kterou nabíjíte. Abyste s tím počítal.

3 120 Kč za repas? To máte dobrý. Repas běžné Li-ion baterky 13Ah/36V s japonskými články stojí kolem 10 000 Kč, teď možná už víc.

jirib
1/3 nových,zbytek zůstane starý...
Repas co 2-4roky...za 3.tis.

Vám při repasu namíchají staré články s novými? Zajímavé. Správně se repas dělá tak, že se vymění všechny články za nové, a pak samozřejmě ten repas stojí skoro tolik co nová baterka.

Tak pokud je část článků ok... Otázka je co z toho, když máte vlastně pořád půl baterky v háji...

Repas mi dělá / dělal partner. Takže vlastně platím pouze ty baterky (materiál), nikoliv jeho práci. V baterkách, které partner autorsky konstuuje, nikdy neodejdou naráz všechny články. (Proto tam mám i součástku kontroler)

Nejdříve mi baterku rozmontuje. Proměří pečlivě všechny články. Ty, které už jsou špatné dá pryč. Ty, které ještě budou moci sloužit, ale už nejsou jako nové, optimalizuje a spáruje tak, aby byla zajištěná co nejvyšší účinnost. Přidá nové za ty, které dal úplně pryč. Celkově několikrát proměří, všechny spáruje nejlíp na světě. A pak mám repas baterku nejlepší na světě. Věřím, že kdyby se na mém kole někdo projel po repasu, nepozná, že to byl repas a bude si myslet, že mám novou baterku.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
Letos bez nabíjení zatím 5600km. Za život zatím několik desítek tisíc km.
Dojezd přes 100km bez problémů.
alescv
hodnocení

Jaké máš elektrokolo?

Píše bez nabíjení. Tudíž má klasiku, žádná elektrika.

Je mi 50+ a nejméně do 80 mi žádný elektronesmysl do domu nesmí.
tomas11*
Martine tohle jsme si při 50plus mysleli skoro všichni a většina se spletla
Soused skoro 80 a denně 3h na kole.. normálním samozřejmě. Moje rodiče 75+ a oba na kole po městě i o něco dál běžně..
Ale tazatel 15km...a starý nebude..
Dnes ovšem děti od 6let mají elektrokolo..
runner2
Souhlas s Martinem. Memu otci je 76 let a jezdi stale na beznem kole. A to bydlime v podhuri odkud je to vsude do kopce. Uz ma sve limity a vsude nedojede jak driv ale elekolo nechce. Me prekvapuje, ze na tom vidam stale mladsi a mladsi lidi kterym je i pod 50, ale kdyz z toho maji radost? Co mi ale vadi, ze urcita mista v horach, v kopcich u nas jsou takto stale plna lidi. Drive lide co tam nedojeli za sve, tak tam prirozene nebyli. Ted tohle omezeni padlo, protoze vsichni se tam dostanou na elekole.
Přesně..elekolisty je příroda zaplevelena, bohužel již téměř zcela. To je jeden (nikoliv jediný) z důvodů mě averze.
meta
Tak elektrokola zvedla dost lidí z gauče kteří na normalním neseděli přes 20 let. Vidím to na svých známých kteří začali jezdit ve věku 50-60let na kole vyjížďky s dojezdem 40-80km. Předtím pro ně bylo kolo sprosté slovo. Jasně když vidím kluky kolem 30 let na takovým kole nedává mi to taky moc smysl.

 

runner2
hodnocení

0x
Vazne potrebujete na dojizdeni 15+15 km elektrokolo? I pro nesportovce je tohle pohodova vzdalenost, pokud jste zdrav.

On to není zas tak špatný nápad elektrokolo na dojíždění do práce. 15 km je na denní dojíždění docela dost (pro nesportovce).

tomaso
Do práce to mám taky těch 15km, trvá mi to cca 45minut. S elektrokolem bych to dal určitě rychleji, takže to vidím jako výhodu.
Ale já jezdím abych se projel na kole, kdyby mi šlo o rychlost jedu autem...

 

hodnocení

0x
avatar stir
Nabíjení je pár korun, spíš bych se zamyslel, proč horské kolo na dojíždění do práce? A 15km zase není extra vzdálenost na pořízení elektrokola. Je to těžké, takže baterka se nadře sama o sobě. Na nějakém gravelu nebo silničce pojedete stejně rychle se stejnou námahou. Spíše ještě rychleji...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]