Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nevím si rady s výběrem kola

Od: kackanem odpovědí: 20 změna:
Dobrý den,
prosím o pomoc s výběrem kola. Vůbec netuším, jak co rozlišit a zda je konstrukce dobrá či nikoliv. Doufám, že je tu nějaký odborník.
Jsem žena,
163cm výška
58kg váha
Dodatek: nechci dámské kolo, nelíbí se mi ten prohlý rám
Jezdím převážně v lese, ale i po silnici

Nevím si rady s výběrem kola

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar martincakl

V této cenové kategorii je to něco ve smyslu "líbí-nelíbí" se mi barva kola.

Není to žádná hitparáda..., ale dle otázky odhaduji, že máte roční nájezd kilometrů v několika desítkách (maximálně stovkách) kilometrů.

Jestli je pro Vás kolo vhodné velikostí, těžko říct, když v tom inzerátu žádná velikost uvedena není.

14,7kg je relativně dost..a kor na vaši váhu a drobnější postavu. Ale opět bych to u malého nájezdu a občasných vyjížděk neřešil.

 

olinl
hodnocení

1x

Raději koupit kolo v kamenném obchodě nebo alespoň zajít do obchodu s koly, tam poradí-doporučí varianty-možno vyzkoušet posed na kole-možnost doptat/koupit náhradní díly-v případě koupě možnost výměny, seřízení nebo reklamace, ale z 99,9% to nebude čórka. Nevýhoda-dražší. V případě inzerce je nutno pohledat na netu recenze na tyto kola nebo jejich komponenty, protože dnešní levná kola nevydrží to, co vydržela socialistická (vyrobená v Československu). Ve vyšší cenové třídě jsou už kola "bytelnější". Kolegové v práci mají různá kola(elektrokola) za různé ceny a cena je po "diskuzi" docela rozhodující. Osobně bych kolo pro sebe z inzerce nebral.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Důležitá je správná velikost rámu. Raději o číslo menší než o číslo větší. Takže důležité je kolo si ošahat a nechat si poradit v obchodě od zkušeného, který vám nastaví i optimální posed. Jinak cca 15kg je již hodně těžké kolo, ale to u nižších cenových kategorií tak je. Pro použití sem tam to ještě jde, ale pokud chcete jezdit více, ta váha vás bude štvát. Jinak za sebe po lesních, polních cestách a silnicích bych volil gravel. Kolo zvednete na malíčku, bude mrštné hbité a budete se na něj těšit. Cenově je to sice jinde, ale záleží na využití.
tomaso
No neprijde mi, že by třeba dvojnasobne dražší kola byly o tolik lehčí...
Navíc pozná běžný jezdec rozdíl pár kilo?
meta
Jasně mám silniční s 9kg, MTB s 13kg, předtím ocelové Mtb co mělo kolem 16,5kg takže "pár kilo" je neskutečně znát, hlavně je to většinou ve spojení s kompletně lepšími komponenty.
Jinak bych občasnému jezdci gravel nedoporučil, k tomu je potřeba se dojezdit aby měl člověk ten správný zápal a věděl co chce, přeci jen to není věc za pár stovek a na 100km ročně absolutně zbytečné.
Běžný jezdec těch pár kilo určitě pozná a daleko víc než trénovaný, který má waty v nohách. Takovému už je jedno, jestli má kolo 8 nebo 15kg. Navíc dnes je móda mít horské kolo třeba jen na pár km denně třeba do práce. Takže takový člověk nepotřebuje široké gumy a odpruženou vidlici, to je hned pár kg dole. A pokud nechce gravel, může zkusit klidně trekové kolo nejlépe s pevnou vidlicí. Užší ale stále dobré pláště jsou mnohem lehčí na rotujicich hmotach, a nějaké kilo ušetří přední neodpruzena vidlice. A hned je takové kolo lehčí a ovladatelnejsi. Takže nezkouset jen mezi horskými, ale mezi všemi, člověk si pak názor udělá sám. Lesní stezky nebo sotolinu projedu i na silničce s 23mm plášti. Dcera od souseda má horské a byla za mnou, co říkám na gravel, že o tom něco četla, viděla, tak se svezla na mojí silnicce a byla nadšená tou lehkostí, ovladatelnosti a zryvhlenim. Gravel je v podstatě to samé, jen má širší pláště a trochu jinou geometrii rámu, protože to není vyloženě závodní kolo, ale je spíš víceúčelové i na asfalt nebo výlety do přírody. Ale je to samozřejmě o ceně a to stejné se dá říct, proč platit navíc u horského kola za odpruženou a těžkou vidlici, když v lehkém terénu není vůbec třeba.
meta
Stire plně s vašimi názory souhlasím, jen tedy na silničce s 23mm jezdit lesní cesty šatolinu apod je neštěstí, párkrát jsem se tam dostal, stěrk při 8 barech pěkně střílí, nedejbože když je vlko, člověk se bojí aby neprorazil.
No střílí, ale když nelze jinak, tak to dáš. Zrovna včera Javořina z cz strany, kdy je poslední cca kilometr dost blbý, ale dal jsem ho již několikrát. Při osmi barech to necvakneš, jen blbé je to v prudkém kopci, kdy to začne hrabat, pak holt musíš po svých, jak někteří závodníci na tour, Planina krásných dívek. Jinak paradoxně vždy dostanu defekt na krásném hladkém asfaltu, letos již 3x. Nutno dodat, že pláště již něco pamatují, na nových bývá klid, pokud to není připínáček.

 

 

hodnocení

1x

Pokud tomu nerozumíte, neumíte si nic opravit, seřídit a nikoho na to nemáte, doporučil bych koupit nové horské kolo. Výbavu Acera, lépe Alivio, odpružená vidlice vám dá službu i nějaká levnější RST či Suntour, velikost rámu na vaši postavu 17 palců (nutno vyzkoušet) a šel bych do 26 (max 27,5) palcových kol.

liska5

Jo, to tak bude. Já jsem o pár cm vyšší a mám rám 17´´a kola 26´´. U treka mám rám 19ˇˇ...

Měla by se na to posadit, projet se, jak jí sedne.

Při vhodné geometrii i na 29" naprosto bez jakýchkoliv problémů. Dělá se i geometrie 15,5" na 29" kolech a postava jezdce může být někde od 150cm.

To vám věřím, že to lze, ale nejsem si jist, že to slečně se svojí postavou a stylem jízdy nějak pomůže k lepší jízdě. Obávám se, že jediný efekt bude těžší bicykl.

Minimálně o 1,5kg lehčí než to kolo co má tazatelka v odkazu. Finančně pak jen o něco dražší (cca o 3-4tis Kč, ale za fungl nové kolo).
runner2
Stejne nevim, proc vyrobci na takovato kola vubec montuji odpruzene vidlice, ktere jen a jen zvysuji vahu kola. Lidi co si koupi takove kolo ji stejne nevyuziji, a jeji funkce vzhledem k cene bude vselijaka. Ja bych pro hoby jezdce sel cestou gravelu, jak pise Stir.
Pamatuju, když jsem začínal na horském 26" kole a začaly se objevovat 28" nikdo k nim neměl důvěru a teď si 26" už snad nikdo nekoupí a popravdě jich v obchodech ani moc není. Spíše ještě mají velké balóny, aby z toho bylo 29" a o výšku postavy ani tak nejde. Někdo kupuje kolo na parádu, někdo na ježdění a když jsem měl crosove kolo 28", které ještě mám, nasadil jsem na něho semi slick pláště, na váze to bylo hned poznat, nižší valivy odpor taky a v terénu to taky jelo. Navíc to bylo lepší než 26 palcové kola na prujezdnost terénem. Poté co jsem pořídil silniční, už jsem na toho crose nikdy nesedl, max po městě a udivuje mě, jak jsem na takovém těžkém kole mohl jezdit 130 150km nekolikrat týdne. Ukazuje to, jak jsem na silničním kole zlenivěl. Nakonec takové těžké kolo může mít i pozitivní účinek na trenovanost :) ale na zábavu to moc není.
meta
Sháněli jsme rok zpátky slušné 26" mtb pro přítelkyni na techniku, bohužel všichni lepší výrobci už tlači primárně jen 29". Přeci jen má 26 pro menší jezdce ještě pár výhod - je hravejší, lépe řiditelné- stabilnější, lehčí, samozřejmě jsou tam i slabiny především v rychlosti a prostupnosti.

 

dylin
hodnocení

1x
To je úplně jednoduché... Zajdete do obchodu s koly a vyzkoušíte si na to sednout... koupíte si to na které máte peníze a dobře se vám na něm sedí.

 

meta
hodnocení

0x
Já bych jen dodal že většina dnešních moderních rámů je unisex, které mají slopping podobný jako dámské rámy, které mají výhodu v lepší geometrii pro ženu především je rám kratší, krátký představec, vidlice bývají měkčí atd. Máme doma dámské kola Trek(foto) a Author, která se příliš neliší od mého kola.
meta
15.07.22 21:24
Nevím si rady s výběrem kola #2

 

seat
hodnocení

0x

Přihodím něco informací o sedlech...

jimlangley.net/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]