Nejste přihlášen/a.
Rozpojit řetěz můžete jak chcete..třeba to flexou, když to neumíte jinak.
Nový řetěz koupíte dle počtu pastorků (8,9,10,11,12s) a jeho délka musí být stejná nebo delší než je teď.
Pokud je zcela shodný počet článků (těžko) tak jen rychlospojkou spojíte. Jinak je potřeba zkrátit pomocí nýtovačky (lze i jinak, ale to už je lámání přes koleno).
Pozor, některé řetězy bývají směrově orientované a také musí sednout dobře na zuby převodníku (slabší, silnější zub...).
Shimano ma retaze nitovane, SRAM ma aj modely so spojkou. Kupujte podla poctu ozubenych kolies vzadu, Pozor, po vymene retze sa moze situacia zhorsit, ak mate opotrebovane ozubenene kolesa a bude nutna vymena.
Retaz sa rozpaja nitovackou za max 200 CZK, nie flexkou. Nitovacka sa hodi aj na skratenie retaze na rovnaky pocet clankov, ako teraz.
Řezat řetěz flexou, to mi nepřipadá jako dobrý nápad. Nový řetěz budete muset zkrátit na stejnou délku a řezat flexou ho nemůžete, protože ho pak nespojíte. Bez nýtovačky se neobejdete. Nejlepší pro vás by bylo odvézt kolo do servisu, výměna řetězu je pro servismana práce na 10 minut, takže moc platit nebudete.
S tou flexou jde o to, že pokud řetěz neupneš do svěráku tak ho kotouč při prvním dotyku nabere potáhne, sekne se to, kotouč se rozlítne trefí tě mezi voči Na to bys přišel až při řezání.. Navíc lítaj piliny.. Lepší je rozlousknout ho jinak, bez nýtovače stačí průbojníkem vyrazit nýt, řetěz do světáku, sikovkama ohnout napříč a tím ho rozlomit apod.
Nebo pořídíš nýtovač a uděláš to s nim, ale je třeba umět nýtovat (popis na cyklofórech) aby nýt měl pozici stejnou jako nýty z výroby. Nýtovač se ti zaplatí při první výměně...
Řetěz se měří, nejlíp šuplérou, měří se "díra" mezi čepama, 132 až 132,4 bývaj nový řetězy, jak má 133,0 tak je na výměnu, někdo mění už při 132,8 Nebo na to je spešl měrka.
Pokud se takto ptáte, tak zřejmě nejste zběhlý v údržbě kola a je pravděpodobné, že byste způsobil víc škody než užitku. Pokud kolo dáváte stejně do servisu tak je rozumnější nechat výměnu řetězu na nich. Pro mechanika je to práce na pár minut a nic nepoškodí.
Na řetěz jít flexou je fakt prima nápad Jako jde to, ale podle dotazu to je lama a akorát mu to nafackuje, což u flexy může být dost průsšvih..
Když nemáš ani základní znalosti, tak si to nech vyměnit.. Nebo na rozpojení stačí dva šroubováky, hřebík a kladivo, dvoje sikovky a rozlomit..., pokud flexou tak řetěz do svěráku a řezat těsně vedle čelistí.
Ano nový podle počtu článků a jsou zacvakávací rychlospojky.. Ale radši nýtuju, je to lepší.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.