Nejste přihlášen/a.
Určitě el. kolo doporučuji, také mám. A pokud chcete dát uvedenou čásku, kupte nové se zárukou a servisem. Já jsem si kdysi dělal přestavbu na kole sám, měl jsem baterie a chtěl jsem přední náhon, tak jsem to předělal sám. Dnes pokud klekne, šel bych do nového. Je dobré že si můžete nastavit obtížnost šlapání, což je super, využívám pořád. Na rovince někdy úplně vypnu nebo dám st.1 a do kopečků jdu na 2 nebo 3. I tak se člověk samozřejmě našlape, ale krásně, volně, vyhlídková jízda.. Od doby co mám el. kolo se na něj těším že si někam zajedu Já využívám jen kolem obce a + přilehlé.
Mám několik let městské e-kolo od Mountfieda MTF Grand 1.0 Power. Ale už je to starý typ. je plno nových a vylepšených.. A jezdím s ním kopcovitou krajinou. To byl nejlepší kup za poslední roky. Mám po operaci kyčlí a zase mohu vyjíždět na výlety a něco mne popostrkuje. Paráda! Taky doporučuji jen nové. Tam mohou být zrady od předchozího. Treba se viklají ty elektrody, co se do nich zasouvá baterie. To pak bude na drahou výměnu. Píšete, že nejste zcela fit. Pak doporučuji elektrokolo městské. Pokud nabízejí s koly dvou velikostí, tak raději ta menší kola průměr 26", ale rám / kostru/ na svoji nebo velikost. Líp se na to leze. Baterii raději na rámu níž, než nahoře na nosiči, kde zvýší zbytečně těžiště.
A přišlo mne taky na 25 tisíc, ale i s přidáním brašny a s bitelným zámkem. Tehdy bylo v akci.Ty sledujte. Když jezdím hodně, dobíjím jednou týdně přes noc, když méně, tak jednou za měsíc. Asistenci z kopce nebo i na rovině vypínám. A používám jen tu nejslabší "výpomoc". Dobré je při vedení, když podržím čudlík, vyjede to schody, co mám ke kolárně. Ale není skládací.
Ještě dodám, že kolo váží 22,5 kg. Tak si musíš dát lehký převod, když vypneš asistenci a je to mírně do kopce, abys to utáhla, jako na normálním kole. Jinak u městských kol jsou převody, že se na tom nedá vyvinout nějaká vysoká rychlost. To mi ale nevadilo. Jo, a ty servisy něco stojí. To ale všude. Já bydlím daleko /46km přes hory/ od Mountfieldu, tak mi to servisuje známý, co má tady cykloobchod. Tenkrát mi ho přivezli až domů /asi za 450,-?/, byla jsem po operaci kyčle, tak mi to pomohlo. Je to několik let a zatím nevznikla žádná porucha. Zatím se jen dotáhlo pár šroubků. Bydlím na takové periferii a ještě brigádničím, tak si bez el-kola nedovedu už život představit.
Nedorporučuji kolo od Mountfieldu - kolo jsem si koupila, po 2 měsících intezivnějšího ježdění dosáhla baterie poloviční kapacity. Mají velmi špatné baterie.
V bazaru koupíš dostatečně slušné e-kolo kolem deseti tisíc.
Umět poznat dobrou volbu je ale trochu komplikované.
Nějaké peníze jsou třeba do rezervy mít i na servis kola. I u nového.
.
Jinak to určitě není špatná záležitost.
U těch bazarových je ale problém baterie. Pokud má majitel i doklad o koupi kola-baterie, tak se dá usoudit, jak dlouho ještě bude asi baterka sloužit. Jinak nová baterie stojí kolem 15tis cca? Což cenu starého kola docela zvedne. Pak ještě v jaké kondici bude motorek, který kolo pohání. Nevím, u ekola bych šel asi spíš do nového, kde bude i záruka.
Ano,
věnovat stavu baterie je potřeba věnovat zvýšenou pozornost. Neznamená to ale, že kolo z bazaru musí být nepoužitelný krám.
Nyní jsem zběžně mrkl na bazoš a s-bazar a momentálně tam nic zajímavého nevidím. Nutno si uvědomit, že to není samoška a dobré nabídky rychle mizí.
Před měsícem mi známý poslal mejlem čtyři inzeráty, abych mu doporučil nějaké výkonější kolo.
Doporučil jsem mu nejdražší za cca 18000 (možná méně) s motorem Magic Pie 4. Bohužel to bylo přestavené na šuntový rám, tak to nakonec nevzal. Ostatní byly k těm deseti tisícům. Jeden z nich myslím dokonce po repasi baterky.
Mimochodem i samostatné baterky se dají sehnat za velmi zajímavé ceny.
Bohužel ty inzeráty od ringo nevidím, nemám FB. Ale souhlasím, že každý si představuje pod dostatečně slušným kolem něco jiného.
Již si bez svého e-kola nedovedu život představit, hlavně operované koleno si to chválí. Tenkrát nebylo drahé cca 15.ooo,-, ale už je to tak osm roků, je to skládačka, vešlo se i do kufru auta.
Raději si kup nové kolo. Nikdy nemůžeš vědět a zjistit. jak s ním dřívější majitel zacházel, nabíjel atd. Taky akumulátor nevydrží věčně - pár let. A pak - kolik asi víš, kolik se za údržbu a opravy platí. Není o stokorunách. Taky dej pozor při koupi kola, jak ho budeš servisovat. Aby jsi to nebylo stovky km. Mohlo by to dopadnout jako já - přes 300 km. Hned jsem jim to poslal zpět. Nedá se kolo do servisu - žádná záruka (konec záruky). Pozor i na záruční podmínky. Lepší kolo koupit v blízkém okolí. Jinak skládačku doporučuji, je to na ježdění lepší.
Mám tohle a jezdí se dobře. Ten kloub spojovací drží dobře.
Omlouvám se, ale pěkně ti to zkritizuji.
To v odkaze podle mne není elektrokolo, ale předražená imitace elektrokola.
Sámá superchvála, sáhodlouhá tabulka se specifikacemi, ale výkon motoru není nikde uveden. Navíc je dle foto tak malý, že je jasné, proč ho neudávají.
Co se mi líbí, že je to skládačka.
Udávají dojezd 80km. Vážně? Můžeš to ze zkušenosti potvrdit?
.
udávají kapacitu 374Wh (80km)
Já mám na svém kole 16Ah*84V=1300Wh
ujedu s tím na jedno nabití bez šlapání cca 35km (při 55km/h)
pokud bych použil jejich počty, tak mám dojezd 280km. Můj odhad je, že pomalou jízdou s přišlapáváním bych mohl mít dojezd zhruba 160km.
Díly na přestavbu kola mě stály do dvaceti tísíc včetně baterek. (Baterky mám ovšem ale LiPo, které nejsou kvůli bezpečnosti pro lajky vhodné. LiFePo jsou dražší)
.
Věřím, že je mnohem mnohem lepší koupit něco slušného z bazaru, než tuto imitaci. Záruka nezáruka.
Rozhodně to nemusí zdaleka splňovat, to co mám já a furt to bude o dost lepší.
Taky myslím, že potřebujete městské elektrokolo s nízkým nástupem, takové taky právě hledám. S elektrokolem mám výborné zkušenosti, ale nyní po operaci páteře se na kolo a z kola nemůžu dostat, taky tedy hledám jiné. Dívám se po novém, ale taky potřebuji levnější,tak hledám ve slevách a na bazarech, ale zatím jsem nenašla. U použitého nemáte žádnou záruku, nevíte jak majitel pečoval o baterii, jestli ho dával do servisu, já kolo každý rok nechávala zkontrolovat i obyčejné kolo, abych se nemusela bát někam vůbec vyjet. Taky se dívejte na velikost rámu podle vaší výšky. Tak budeme hledat dál.
Bacha, já jsem nedoporučila Mountfield! Já mám jen od nich kolo! Možná budou lepší. Za těch pár let to byl boom!
Prostě byla jsem v sousedním městě a šla koupit pár květináčů a zrovna tam měli akci na kola. Doma jsem měla dvě: trekové a silničku, a o el-kole jsem uvažovala k mým endoprotézám. A když byla šance, tak jsem hned kolo koupila, sepsala smlouvu, aniž bych se zajímala o jiné. Prostě se mi líbilo a tehdy nebyl ještě výběr. I jinde by mohli mít podzimní slevy! Jo a dohodli jsme se, že mi ho přivezou zkompletované. Nabít a pak jen nasednout.
Dnes jsem psala do Mountfieldu, jestli v ceně kola je i baterie, protože je u nabídky napsané, že ke zprovoznění kola potřebujete baterii a u té je cena přes 7 000,- Kč. Teď kola nabízejí ve slevě, tak na tohle se chci zeptat. Pokud by kolo bylo včetně baterie, asi bych dlouho neváhala.
Tenkrát bylo s baterií automaticky. Ani mne nenapadlo, že by baterka byla sólo.To je vychytralé dávat ji zvlášť a kolo nabízet levně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.