Nejste přihlášen/a.
Hodlám zakoupit elektrokoloběžku.
Buď tuhle : insportline.cz/...
Nebo tuhle : insportline.cz/...
Ta s 10´´ koly má silnější motor - 350W, ta s většími koly 12´´ má jen 250W. Která je lepší? A smi se s ní jezdit po silnici?
V navodu k pouziti u te druhe by melo byt (a velmi pravdepodobne take bude) uvedeno, ze neni urcena k provozu na pozemnich komunikacich. Nesplnuje totiz limit vykonu motoru 250W.
@axus nesprávná odpověď a má nejvíce hodnocení! Limit 250W již dávno neplatí a je posunutý na 1000W a 25km/h. Obě koloběžky tedy lze používat na pozemních komunikacích.
Mily Kokotte.
Miisterstvo dopravy jiz pred lety k tomuto vydalo stanovisko.
Podle onoho stanoviska se Vyhlaska o schvalovani... jednoznacne vztahuje pouze na jizdni kola (kolobezky a pod.) s dodatecne montovanym motorem, kdy nedoslo k zasahu do konstrukce kola a pomocny pohon je opet libovolne odstranitelny.
A primo se ve stanovisku uvadi, ze nejdeli o dodatecnou montaz, ale o vyrobcem integrovanou soucast takoveho samohybu, je potreba takovy samohyb posuzovat podle Narizeni Evropskeho parlamentu 168/2013, kde se jasne dekleraruje limit 250W.
Kazdy samohyb z vyroby vybaveny vykonejsim motorem je automaticky povazovan za moped kategorie L1e-A a musi splnovat prislusne homologacni pozadavky.
Coz zadne z techto levne prodavanych elektrokol, odrazedel, skutru a kolobezek nesplnuji. I proto si v uvedenem odkazu muzes vsimnout, ze u te silnejsi je jasne uvedeno, ze neni homologovana a tedy ani urcena pro provoz na pozemnich komunkacich.
-
Takze.
1. Ja si sve odpovedi nehodnotim ani si o ne nerikam. Pokud se ti zda, ze ohodnoceni neni spravne, mas zrejme smulu, pac nevim, jak bych te mel vyhovet.
2. Nez budes odkazovat na vyhlasku, podle ktere se homologace prislusneho vozidla neridi, je potreba si zjistit fakta.
3. Tim, ze uvadis, ze tyto vozitka jsou homologovany pro pouziti na pozemni komunikaci jednak protirecis jasne uvedenym informacim od samotneho prodejce a jednak uvadis zavadejici odpoved, ktea pro tazatele muze mit nepriznive dopady.
Je třeba přečíst, co je v dokladu za označení.
(2) Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím
ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska
provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka
Toníku, přečetl jsi odkaz, který dáváš?
UPOZORNĚNÍ: Elektrické koloběžky nemají homologaci pro jízdu v běžném provozu na pozemních komunikacích. Použití pouze na vlastní nebezpečí.
Podle legislativy se považuje za kolo s pomocným motorem cokoliv co má max. výkon 1000W a max. rychlost 25 km/h. Silnější nebo rychlejší by mělo mít homologaci pro provoz na sil. komunikacích, to znamená pak přihlásit, značka, pojistka. Platí pro elektro, u benzínu je to tuším trochu jinak
(zákon č. 361/2000 Sb. (o silničním provozu)) a dodržovat předpisy pro provoz na pozemních komunikacích (zákon č. 56/2001 Sb. (o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích))
.omlouvám se , píšu pozdě, neměl jsem možnost odepsat. Částečně to i to. Sondoval jsem u jednoho,řekněme známého, a zřejmě to bude nakonec záviset i na tom kdo vás zastaví
Bacha veřejné komunikace jsou i polňačky a pokud tam s odemknutou někoho sejmeš tak ti to pojišťovna dá pořádně sežrat, klidně komplet léčebné výlohy - a i blbá zlomená ruka pak může vyjít na stovky tisíc, stačí jen když na polňačku u lesa přiletí vrtule...
Bohužel v tomhle se začínáme blížit Americe :/
In sport line jsou skvělí. Ale pro větší zábavu se mi líbí koběžka 500W odpérovaná a přítomné sedátko také. Tam jsou pravidla kudyprovozu ještě záhadnější. insportline.cz/...
A úplně nejlepší je městská nakupovací elektroběžka 5OOW se zadním odpružením://www.insportline.cz/46060/elektricka-kolobezka-w-tec-billar-500w-12/modra
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.