Nejste přihlášen/a.
No pochopitelně, že je kazeta na výměnu.
Řetěz je nový a pokud přeskakuje na kazetě, je špatná kazeta.
Tedy za předpokladu, že poznáte špatně seřízenou přehazovačku.
Já tedy ještě navíc předpokládám, že nejezdíte nijak moc, jinak byste se takto neptal.
Já za rok řetěz měním 4x, takže "řetěz jsem měnil minulý rok" by u mne znamenalo zničený převodník, kazeta i ten řetěz.
Řetěz lze "zničit" cca od 300km do 3000km, dle typu a stylu jízdy. Na MTB mi to průměrně vychází na výměnu po cca 1500-1800km.
Jo ojetá kazeta. Cykloservisy tvrdí že se musí vyměnit, ale vydrž, tohle si obvykle během 50 km sedne a kazeta vydrží do dalšího řetězu... A dalšího a klidně i dalšího
Šlapej lehce aby to nestřílelo, většinou střílí jen nejpoužívanější menší pastorky, stačí je vynechat... Obvykle stačí jedna delší vyjížďka a je klid..
Je i řešení dát tam částečně vytahaný řetěz, pak to neskáče od začátku.. Vyškemráš u cyklistů - dámičky vyhazjou řetězy klidně v polovině životnosti a tobě to v pohodě poslouží.
U řetězu je nová míra 132,0 - 132,3 a na výměnu je 133,0. Měří se "díra" šuplerou. (Řetěz se nevytahuje, ale obrušováním se zvětší vůle v čepech a o tu se prodlouží)
Jazdenim sa retaz opotrebuje a z povodnej hodnoty medzi istym poctom clankov 132mm ide az na 133mm. Na to maju v servise taku mierku a pozeraju, ako hlboko spadne medzi clanky. Jazdena retaz prirodzne vyhlodava dieru aj do kazety, potom po vymene retaze za novu tato zacne preskakovat. U vas to vidim na vymenu kazety, servis vam to spravi, trva to par minut.
Kazeta vydrží "na věky", ale to platí pro silničku. U MTB může kazeta "odejít" daleko dříve (a to se nebavím o speciálních závodních komponentech, kde mechanik závodního teamu říkal, že závodní kazeta vydrží jen 200-300km).
Ale pro běžného smrtelníka s nájezdem 500km ročně koneckonců může ta "věčnost" být reálná (20 let).
I levný bláto vydrží 20kkm a to i na bajku..
Závodní kazeta je ze slabýho plechu + borci maj sílu, tak se omačkává rychle. Navíc závodníci jsou největší dámičky + maj prachy, tak to vyhazujou klidně i preventivně.. Normálním lidem vydrží řádově víc.. Hodně dělá že to párkrát střelí a hned se to mění a fakt většinou stačí skousnout pár desítek km a sedne to...
20000km na bajku? Tedy jako dámička si nepřipadám, ale tomu nevěřím. Mám cca 6000km na 12s kazetě (SLX), 4 řetězy vyměněné a když si budu "fandit", tak čekám ještě 2-4tis km že vydrží. Ale už teď poznám, že je ta kazeta "jetá" a není to "ono". Pravda, v době dvoj či trojplacek kazeta vydržela o něco více, protože se "točilo" více koleček. Takto s jednoplackou osobně zatěžuji nejvíce 2-6 pastorek "odspoda". Pravda, jezdím celý rok vč. zimy a bláta.
Inu tak pokud někomu kazeta vydrží 20tis km, budiž mu přáno.
Zkušený uživatel cyklista to pozná. Buď přehazuje při jízdě domírného kopce na těžší převody a zkouší jestli řetěz přeskočí; nebo sundá kazetu a umyje ji od nečistot a pak okem porovná tvar zubů na nejpoužívanějším kolečku opoti tomu nejméně používanému.
Když nasadíš nový řetěz, tak se určitě stane, že ze začátku používání přeskakuje. Pokud ještě nechceš měnit kazetu, tak to musíš alespoň 100km jezdit na méně opotřebované převody. Ale počítej s tím, že při další výměně řetězu budeš měnit taky kazetu.
Já taky jezdím bez ohledu na počasí a na jeden řetěz najedu tak 1800km. Pak už je zralý na výměnu. Pokud tu hodnotu překročím, tak se musím připoravit na to, že mi vytahaný řetěz zničí jak kazetu tak i převodník a následná výměna bude drahá.
Nejvíce na jeden řetěz jsem najel asi 3600km, ale pak už byla kazeta tak zničená, že nový řetěz víc přeskakoval než zabíral.
Měrka je OK.
Klíč potřebujete dle typu kazety, není jen jeden typ.
V servisu na kola Vám to udělají za pár korun..
Samože potřebuješ pro demontáž kazety i páku s řetězem.
Matice, kterou se dotahuje kazeta se dotahuje ve směru šlapání, takže pro dotáhnutí nepotřebuješ kliš s řetězem.
Abys tu matici povolil, tak musíš otáčet ve směru volnoměžky a tam potřebuješ tu kazetu něčím chytnout. Právě k tomu slouží páka s řetězem.
(Já jsem si takovou pomůcku vyráběl doma z kusu ploché oceli a starého řetězu.)
jj potřebuješ i řetěz přes pastorky - jak píše Stir starej řetěz máš, čimkoliv ho chytneš
Než ti to z Alíka přijde, tak s citem ujedeš těch 50-100 km a sedne si to, pak budeš mít těch tvých 10 let klid Málokdy střílí všechny pastorky, tak jet se na tom dá v pohodě, jen nemáš všechny převody (ty co střílí vynecháš). Pr turistických vyjížděk po hodině a je klid i bez montování, ušetřený prachy za kazetu můžeš použít na palivo :D
Pokud vyhovujou převody tak stejnou. Pokud chceš změnu tak největší pastorek je omezený tím co umí přehazovačka (aby nedrhnul o rolny). U malých to je víceméně jedno, pokud 11 nepoužíváš tak můžeš dát třeba 12-28, 13-30 apod., je tam jiné odstupnování (jemnější nebo celý posunutý do lehčích převodů..). Pastorky jdou poskládat i jednotlivě...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.