Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr MTB Kola Merida

Od: tonda12* odpovědí: 8 změna:

Zdravím chtěl bych se zeptat poradit, vybírám nové kolo, stará merida 26 MATS-TFS 300 mi cca po 20 000 km dosloužila, a hodil by se mi nový bike... Vybírám mezi BIG-NINE 500, BIG-NINE 300 a BIG-NINE400,se 300 jsme byl nadmíru spokojený, ale nevím jestli nyní nezainvestovat do vyšší řady, díval jsem se všk že třeba ta 400 ma jen zadní přehazovačku a nemá předni přesmykač, má myslim jen 1X11 myslíte si že je to lepší, třebas z pohledu toho že ten přesmykač tam není a není se tolik co potentovt?...Nadruhou stranu aby mi 2X11 třeba nechybělo... Popřípadě pokud víte že jeblbost vybírat Meridu a je lepší nějaký jin typ... V době kd jsem ji kupoval vim že se říkalo že mají jedny z nejkvalitnějších rámů apod ale nevím jak je to dneska.. Hledám nějaký kolo řekněme do 30 000...

Dkuji :)

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar martincakl

Hodně záleží na tom, kde jezdíte.

Pokud MTB kolo používáte striktně pro ježdění v terénu, pak 1x12 je zcela bezproblémů a přináší v podstatě jen výhody (i když menší nevýhody bych také našel). Pokud MTB používáte z velké části na zpevněné cesty a dokonce silnice, potom 1x11 či 1x12 zcela ideální není.

Na 1x12 (34z převodník a 10z pastorek) se na 29" kolech dá jet maximálně 52km/h, více prostě nelze. V terénu nevadí, na silnici ano..

Osazení může být klidně SLX či nižší řada, pokud bude lepší vidlice..Když si koupíte kolo s osazením XT/SLX a bude na něm mizerná vidlice, je Vám vyšší osazení k ničemu.


doplněno 25.03.21 12:02:

P.S.: Model 300 nemá ovládání zamykání vidlice na řidítkách, to osobně považuji za velmi důležité..

 

asd1
hodnocení

0x

Si to projeď...

O Meridě a rámech mi stačí událost z "pravěku" kdy borci na závodech rupnul při jízdě rám a Merida ho s reklamací vyfakovala. Solidní značka by dala nový rám s omluvou a šoupala nohama že se nezrakvil... Prasklý rám byl příčinou držky ne že to ruplo nárazem při vybourání...

Dnes to jsou normální běžné rámy/ kola, žádný šrot ale ani nic extra..

Kolik na tom najel? Kámoš měl hliníkovou silničku a rám odešel po roce, cca 10tis km. Nebyla to merida, záruku mu uznali, jen měsíc trénoval na treku :) Já teda meridu mám, i crosové a po deseti tis je stále celá. Teď na ni nikdo nejezdí, občas manželka. Silnice je teda carbon a zatím okolo 50tis km, a to jezdí i po polňačkách.
asd1

Prakticky nový.. Upadla mu hlavová trubka od štangle/ spodní trubky.. Ale to bylo v pravěku ještě bez výztuhy spodní trubky.. Spíš jak se postavili k zákazníkovi - hodili to na něj a vyfakovali ho. Solidní výrobce bez keců dá nový kolo.. Dnes se možná chovaj líp. ale u mně tim Merida skončila.

Hliník má omezenou životnost, ca 10 kkm a změkne.. Karbon víceméně dokud ho nekřápneš tak drží. A ocel vůbec neni špatná, i když dnes v módě moc neni..

asd1: Stát se může ladasco a to bez ohledu na značku. Kamarád po 6 měsících reklamoval Scotta za 150tis Kč (praskal karbonový rám). Mne praskl 2x ocelový rám (jednou zadní vzpěra a jednou pod hlavovým složením). Hliníkového Treka mám téměř 20let (teď na něm jezdí žena) a po cca 30tis km mu nic není. Takže bych nedělal závěry..

asd1

Jde hlavně o to jak se k tomu postavila značka... Solidní výrobce při tomhle mění automaticky za nový nebo vrací prachy a s omluvou.. To kolo nebylo vybouraný ale ruplo v běžným sjezdu.. A vyfakovali ho jak v áčkách..

Díval jsem se na ty únavové křivky a u toho hliníku to právě hodně klesá a jde pořád dolů. Karbon klesá nebo pomalu klesne na 95-90% a tam se pak prakticky drží pořád. Prasknout samozřejmě může, ale většinou platí, že na něm ještě dojedeš domů. Záleží kde povolí. Hliník má ještě nevýhodu, že oxiduje zevnitř, takže to nevidíš. Je to vidět až se dělají pupínky na laku a to už je akorát tak na ježdění okolo komína. Jinak co jsem zjišťoval, tak dnes rámy v záruce mění každý výrobce, i merida. Sice se vše dělá v Číně, ale Němci i další značky si tu kvalitu pohlidaji.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Tak to záleží, kam jezdíš. V terénu ti jistojistě bude stačit jedna placka. Já když občas odbocim na asfaltovou cyklostezku, tak je tam jeden horák za druhým a nejde mi to do hlavy, proč si lidi kupují horské kola s jednou pilou na cyklostezky, když ani obcerstvovačky nejsou otevřené. Osobně bych asi bral lehký jednoduchý víceúčelový gravel.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]