Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Silniční kolo, jaké brzdy

Od: runner* odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, ve svém věku 40+ kupuji své první silniční kolo. Mám nějaký rozpočet a stojím před rozhodnutím, zda za ty peníze koupit lépe osazenou a lehčí silničku s ráfkovými brzdami, nebo kolo s o řadu nižší výbavou a vyšší hmotností s Disk brzdami. Rozdíl hmotnosti mezi těmi koly je cca 1kg. Jsem spíše nakloněn tomu vzít lehčí kolo protože jednak v dešti moc nejezdím, váhu mám normální a převážně budu jezdit po čechách, takže dlouhé sjezdy v alpách néé, závodit nehodlám.

Zkušenost mám z MTB, kde Disk brzdy jsou jasnou vobou. Ale se silnicí zkušenost žádná.

Dík!

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar stir
Nad tím bych nepřemýšlel ani chvíli. Věř, že brzdy nebudeš téměř používat, ale to kilo navíc budeš sebou tahat neustále. Mám silničku šest let, občas koupím špalky z Číny a to si vybírám trasy i s 2500-3000 metrovým převýšením. Já zase volil mezi hlinikem a karbonem. Všichni kamarádi, co začínali na hliníku radili, ať tento krok přeskočím a koupím zrovna karbon a dobře jsem udělal.
runner*
Uvazuji stejne. Proto jsem naklonen lehcimu kolu. Sjezdar zadny nejsem a nebudu, nemam pocit, ze by mi V brzdy nestacily.
Jediné nad cim premyslim je, zda za par let jeste sezenu rafek.
k2

Vzhledem k tomu, ze se rafkove brzdy bezne stale jezdi v profipelotonu i na "normalnich" zavodech, tak bych o dostupnost rafku obavu nemel...

Ráfky i po 50tis km stále jako nové. Ty mám teda hliníkové. O dostupnost strach nemám a když se nebudou dělat hliníkové, koupím karbonové. Brzdy budou stále stejné, stačí jen koupit jiné špalky a ty jsou na karbonové kola ještě levnější. Jinak nejvíc jsem jel asi necelých 85 a to jezdím víc ke středu silnice, protože nejhorší je, když tě někdo v osobaku predjede před zatáčkou a slapne na brzdy. Před kruháčem už taky nikoho před sebe nepouštím. Ono sice z té městské rychlosti se dá dobře zastavit, ale na kruhaci jsem rychlejší než auto, takže nemusím brzdit.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
Silnička už z principu nemůže dobře brzdit, ani kdyby měla brzdy z Tatry..
Je to tedy úplně jedno, škoda platit za kotouče.
runner*
Ano, stycna plocha s asfaltem je limitem.
Přesednout že silničky na MTB jsem nikdy neměl problém, ale obráceně, to je velké dobrodružství..To takhle chcete zastavit před železničním přejezdem..a zastavíte 50m za ním..
sirokko

Teď už na kole nejezdím, ale za mlada (90´S) jsem jezdíval na FAVORITCE.

Kožené klipsny, elektromagnetický už digitální rychloměr s odometrem, složení s klínkama, brzdy klasika ty hliníkové s gumovýma špalkama. Prostě oldschool, lanka a ocel, žádnej karbon a hydraulika a tyhlety věci.

Na nejtěžší převod dolů kopcem 75 kmh, celé se to třáslo, při brždění páčky až u beranů a jen čekat, kdy to zastaví :-D

Dnes bych asi brzdy řešil kvalitní.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]