Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řetěz často spadává z převodníku točením kliky v protisměru- důvod?

Od: mcgyver® odpovědí: 24 změna:

Opět musím založit téma. Často se mě stává u mého karbonového 29" Giantu, že při nechtěném točení kliky v protisměru mě spadne řetěz z převodníku a já ho potom musím nasadit a mám od toho zbytečně ušpiněné ruce. Otázka, proč ten řetěz spadává? Nikdy se mě to u žádného kola nestalo!

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

horak*
hodnocení

6x

Tip : Vyosená spodní kladka přehazovačky, resp ohnutá celá přehazovačka. Zkontrolovat patku.

 

mak*
hodnocení

3x

Taky to může nastat při nesprávně zvoleném převodu (vpředu i vzadu přehozeno na největší nebo naopak na nejmenší kolečka).

 

hodnocení

0x
avatar stir
A proč šlapeš dozadu?
hodnocení

Štíre: nešlapu, ale když třeba zastavím, tak pedály jsou v nevhodné pozici, že na to kolo potom nemůžu vylézt.

Nemáš ohlou přehazovačku? Normálně by to dělat nemělo na žádném kolečku. Možná stačí seřídit.
hodnocení

V servisu jsem to měl v dubnu problém byl vyřešen- už to dělá zase . Dělá to speciálně na velkém převodníku a největším pastorku.

muz

Na 2x11 řadíte velký převodník a největší pastorek? Uff.

No a co ti řekli v servisu? V čem byl problém?

 

 

hodnocení

0x

No není specifikováno, jestli máš jedno nebo vícepřevodník, pokud máš více, jestli to dělá na jednom nebo na všech. Ještě mě napadlo - nemůže být na tom převodníku trochu ohlý zub? To jsem kdysi tento problém měl.

hodnocení

Mám XT 2krát 11. Mám to vždy na větším převodníku.

No tak si pozorně prohlédněte řetězovou linku...včetně svislého zarovnání přehazovačky, to zvládnete.

Pak zkuste na kterém pastorku to dělá, zda na všech (to bude chyba přehazovačky), nebo jen na jednom..(to by zase naznačovalo špatný pastorek). Nebo padá řetěz přímo z převodníku?

asd1

Coby, má tam velká - velká tak to logicky snadno sjede a padá to až dolu protože dole neni přesmyk...

@martincakl - píše přímo v dotazu, že mu to padá z převodníku, ne z kazety. Proto mě napadl ten ohlý zub - v záběru si řetěz sedne, pokud ale točí naprázdno, stačí to už k tomu, aby ten zub sundal řetěz. Kdybych neměl kdysi to samé, nebyl bych tak chytrej ;)

ajvn: Píše o velkém převodníku i pastorku.. Tím se to vysvětluje, takhle blbě neřadí ani můj 13letý syn.
Velká velká jezdím pořád a nic nepadá. Buď ohlá packa nebo prehazka, možná i vůle ve vodící kladce. Velká velká nebo malá malá ničemu nemůže vadit. Schválně si to zkuste, jestli vám řetěz padá. Chce to jen dobře seřídit přehazovačky, pokud ji nemá ohlou.
stir: Na MTB mám 1x12 XT. A i když bude výrobce tvrdit, jak nic není problém..tak je. Jednoplacka vpředu je po 2000km zhruba v podobném stavu, jako trojplacka po 15000km. I když nic nepadá, drží to.., ale ta řetězová linka je v krajních polohách tak šikmo, že to prostě být znát musí.
Na starém MTB jsem za 20let měnil převodník (komplet) 1x. U nového MTB odhaduji, že to bude za stejnou dobu tak 10x.
muz

Mam take 2x11 a velka/velka by me zaradit ani nenapadlo. Musi trpet vse, zkrizeny retez, zbytecne propnute raminko prehazovacky. Proc radit jako prase, kdyz stejneho prevodoveho pomeru dosahnu tak aby se retez nekrizil? To, ze to tam zaradit jde neznamena ze je to spravne.

S jednoplackou a vydrží zkušenosti nemám, takže nevím, ale dle mého by měla být posazená ideálně někde uprostřed a to u dvojplacky jaksi nejde, zvláště pokud se využívají krajní protilehlé převody. Na silničce mám 2x10 a běžně jezdím velká velká, převodník i kazeta je stále původní i po 50tis km. A pro některé, když najíždím do kopce, který vím, že vyjedu na tento převod, tak si postupně řadím nahoru, aniž bych musel dávat malou placku a odřazovat na kazetě zase dolů, protože tím jenom ztratím rychlost.

 

asd1
hodnocení

0x

Ohlá přehazka, špatná řetězová linky (délka osy u klik), řadíš moc křížem (velká - velká), ohlý zub na převodníku nebo špatně vyřešený náběh pro přehození převodníku...

Nahazovat nemusíš rukou, jde to přesmykem (na místě zabrzdíš přední brzdu, zatlačíš do řídítek = postavíš na přední kolo, pak zatočíš klikou a současně přesmykem natáhneš na převodník.. za jízdy bez stavění na předek ;) )

Rozjezd taky nemusíš nastavovat kliku jak slečinka, ale naskočíš stylem cyklokros = pak šlapeš jen dopředu...

 

 

hodnocení

0x

Vždyť tady v 17.56 sám píšeš, jakou děláš blbost. Velký převodník + největší pastorek! Copak takhle se řadí? :( Taková kombinace? Ničíš tím řetěz a při zpětném pohybu řetěz logicky padá! :(

 

mathew
hodnocení

0x

No to je celkem jednoduché. 2x11 je docela brutální křížení, kdyby to bylo 3x8 tak máte víc převodů a nic nepadá. Nechápu tuhle novou modu narvat dozadu co nejvíc koleček nebo možná jo, ten starý systém byl moc spolehlivý a nebylo nutné jít po každé jízdě do servisu to seřídit...

 

ja1
hodnocení

0x

Tohle spadávání řetězu při šlápnutí dozadu se mi též stávalo. Bylo to způsobeno tím, že ložiska spodních malých koleček přehazovačky byly zanesené prachem a zasekávaly se. Poznalo se to tak, že při šlápnutí dozadu se celé spodní rameno přehazovačky s kolečky pohnulo směrem k pedálům - nahoře se řetěz prověsil a naopak dole se napnul. Pak spadnul z kazety dolu.

Po vyčištění a promazání ložisek těch spodních koleček se toto již neděje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]