Nejste přihlášen/a.
Jaké máte zkušenosti? Kolikrát na silnici předjíždím bruslaře, všichni jezdí po pravé straně, mávají rukama, vyhýbají se nerovnostem, na uších sluchátka, přitom bruslař na silnici je podle zákona chodec,jede vlevo, případně po chodníku. Navíc mimo město za snížené viditelnosti má mít reflexní prvky.Potkáváte někoho,kdo tohle ví? Já nikdy.
odkaz na stránku auto.tn.nova.cz/...
Nejsem příznivcem zákazů, ale některé věci asi jinak nejdou. Žádný účastník provozu na poz. komunikacích, by neměl mít sluchátka, ať už se jedná o chodce na chodníku, bruslaře nebo cyklistu. Je to ekvivalent telefonování za jízdy, které je zakázáno.
Ernie- naprostý souhlas. Když vidím chodce na přechodu jak telefonuje, občas si na něm i při tom telefonování zastaví aby měl klid na hovor tak bych ... Někdy mám pocit, že chodci či cyklisté se chovají jako nepostižitelní / tím myslím chodec jde po chodníku a bez jakékoliv kontroly vstoupí na přechod - má přece absolutní přednost, poslouchá hudbu či telefonuje a tudíž se pohybuje naprosto nepředvídatelně, cyklisté v jednosměrkách, na přechodech, chodnících.../ ... no oni víceméně nepostižitelní jsou- nevybavuji si kdy jsem viděl kontrolu cyklisty s nesvitícím kolem v noci, policisté jedou v jednosměrce, proti cyklista- uhnou a jede se dál.
Jenom kecy. Nic jiného než kecy. To se seš udělat zajímavým. Ještě jsem neviděl na přechodu chodce s telefonem u ucha. A dokonce se má uprostřed přechodu zastavit. Spíš mnoho těch co sedí za volantem mají telefon u ucha. Aspoň nějakého vyfoť. Já natáčím videa jak mne řidič neumožnil přejít, přestože k tomu měl podmínky. Policajti mají žně.
Zatím ne. Ovšem kdyby povinně řidiči chodili na psychotesty, tak by si mnozí nezajezdili. Myslím, že tebe by nepustili ani na koloběžku. Většinou jsou to hovada, kteří si myslí, že když je nikdo nevidí, že si mohou dělat co je napadne. Stačí jak se jinde chlubí zda dodržují dopravní předpisy.
Když napíšu, že je zakázáno telefonování za jízdy, tak všichni vědí, co jsem tím myslel. Až na jednoho...
Taky je nemám rád, a je to přesně jak píšeš. Třeba cyklista jede rovně a v mezích možností i čitelně. Zato bruslař díky těm svým tempům zasahuje hluboko do jízdního pruhu a je nutné ho zeširoka objíždět. Taky jsem ještě neviděl žádného v reflexním nebo aspoň transparentním oděvu. Ve vestě ještě nikdy žádného. A co je nepochopitelné, svoje chování není ani večer či téměř za tmy.
Ano, potkávám bruslaře, mají se chovat jako chodci, dle zákona 361/2000. To že porušují předpisy, je normální, páč předpisy porušuje každý. Jen od toho druhého požadujeme, aby předpisy dodržoval a nám nijak nepřekážel. Přesně dle Vašeho popisu chování bruslaře, míjím ho, (jí) velkým obloukem a říkám si, každý něco porušíme. Za 10 vteřin jsem mimo něj a je klid.
Nadávat na druhé je jednoduché a časté. Vždyť se to tu řeší skoro denně, že někdo na někoho nadává, že mu ubližuje a nedodržuje co má.
Já na bruslaře nenadávám, myslím, že to celkem nikdo neví,že pokud by bruslaři věděli, že mají jezdit vlevo, že by tak jezdili, Stejně jako auta, jezdí se u nás vpravo , je to všeobecně známé, navíc se to učí v autoškole, tak normálně nikoho nenapadne jet vlevo.
Stejně jako auta, jezdí se u nás vpravo , je to všeobecně známé, navíc se to učí v autoškole
Nechci moc odvádět pozornost jinam, ale máte pravdu, že se to učí v autoškole, ale učí se to takto:
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
A skutečnost? Podívejte se, jak většina jezdí u středové čáry. V rozporu s předpisem.
Já jezdím na silnici na kolečkových lyžích...ale pouze na opravdu málo frekventovaných. Rozebírala jsem to s několilka policisty, kteří na mé trase po vesnicích hlídkovali. Všichni se shodli, že jezdit vlevo jako chodec je nesmysl, i když je to podle zákona. Vlevo je to velmi nebezpečné, zabíráte mnohem větší prostor, než chodec...takže třeba do zatáček absolutně nemyslitelné. Na pravé straně řidič může něco takového očekávat. Když už chcete na bruslích na silnici, tak jedině vpravo. Tento zákon prostě opět vymýšlel někdo jen od stolu. Ale jinak souhlasím s ostatními, že bruslaři by neměli na silnicích v ideálním případě nic dělat.
No,já si myslím, že pokud jede bruslař vlevo, tak vidí,jestli proti němu něco jede a má možnost přizpůsobit jízdu . Když jede vpravo, netuší, že za ním jede třeba náklaďák, protože přes "hudbu: neslyší, i když ho auto bude míjet třeba ve dvoumetrovém odstupu, může bruslař vybočit a je malér hned. Mně opravdu nejvíc vadí bruslaři vpravo, kolikrát za nimi jedu pomalu krokem,až zajedou blíž ke kraji, abych je mohla bezpečně předjet. Navíc, pokud by jezdili navečer vpravo, měli by být vybaveni jako třeba cyklisté, měli by mít na zadku červené světlo, měli by ukazovat při objíždění nějaké překážky, prostě měli by se chovat jako účastníci provozu. Jde hlavně o vaši bezpečnost a život, řidič z kolize bude mít hlavně trauma.
@hanaka: Souhlas! Na kolečkových lyžích zásadně vpravo, ať zákon říká, co chce.. Při představě jízdy vlevo a čelní srážky na mne jdou mdloby. Předek zaklíněný pod nárazníkem a vršek těla nad autem, to je přestupní jízdenka do černé dodávky s pískovanými skly. A souhlas podruhé, na běžné silnici jezdí na bruslích akorát adepti na Darwinovu cenu.
Samozřejmě sluchátka v uších na silnici, to je další kapitola sama pro sebe. Neměli by je mít cyklisti, chodci ani bruslaři. Podle mě ani chodci na chodníku v centru města.
@amper: V případě srážky je úplně jedno, jestli bude čelní nebo nebo zezadu. Takže jímat hrůza by vás měla v obou případech. Akorát v případě čelní srážky máte vozidlo v zorném poli a možnost aspoň nějak zareagovat. Zezadu nebudete tušit do poslední chvíle vůbec nic. Takže když už na silnici, tak se řídit logikou a ta říká: jedině vlevo.
Měli by je ze silnic vyházet. A hlavně blbce řidiče. To by byl klid na silnici. Včera jsem šel domů po chodníku a byl tam železniční přejezd. Udělám krok v úrovni první závory a začal cinkat. Těch 6 metrů přejdu. Ještě nejsem za druhou závorou přijel kamion, přibrzdil. Viděl červenou, pak si to rozmyslel a šlápnul na to. Naštěstí druhá závora na něj nespadla. Byl hodně dlouhý. Na obranu nebyl to Čech ani Polák. Někdo ze západu co nám dávají za vzor. A nebo nějaký Čech co šel dříve za "lepším"
Ten kamion jel opačným směrem co já
kovis: Pokud auto jede 90 km/h a lyžař z mírného kopce 30 pak vzájemné rychlost je 120 km/h v případě že jede vlevo a 60 km/h pokud jede vpravo. Ve druhém případě má řidič větší šanci zareagovat a zpomalit.
@kovis: Já bych to tak jednoznačně neviděl. Jedno je to možná v případě bruslaře. Kdo kdy viděl kolečkové lyže, ví, že lyže přečnívá výrazně dopředu, vzadu je kolečko v podstatě hned za botou. Při čelním střetu se lyže zaklíní pod autem, o několik pikosekund později narazíte holeněmi, pak vám to vyvrátí kolena a energií vlastního těla to vezmete hrudníkem o haubnu a hlavou případně o sklo. A to i v případě, že auto už zabrzdilo a ve hře je jen vaše energie. Jediná šance je stočit lyže na bok, což ovšem nejde jen tak. Takže snad to postavit na krajní lyži (tu lyži u krajnice) a sjet do pangejtu. Ale chtěl bych vidět toho kdo stihne zareagovat. Oproti tomu zezadu Vás auto sice nabere nepřipraveného, ale máte teoretickou šanci, že Vás odhodí, navíc máte tu výhodu, že rychlost i energie střetu je nižší. To, že při čelním střetu máte možnost před sebe hodit ruce není žádná výhra, jen se zláme víc kostí.
Chce to ohleduplnost na obou stranách. Bruslaři / lyžaři by určitě v zájmu bezpečnosti měli využívat jen silnice s minimálním provozem, za dobré viditelnosti a bez sluchátek. Co se týče jízdy vlevo, je to sice podle vyhlášky, ale umíte si představit, že se v zatáčce proti vám vyříti lyžař ve stejném směru (Ve sjezdu může jet 40-50 km)? Proto ve vyhlášce lze použít i paragraf o využítí pravého pruhu pokud "chdec" či břemeno zasahuje do vozovky a vyžaduje to bezpečnost provozu.
Napišu to lidově tak jak to radí selský rozum.,Já jsem názoru že bruslaři na silnici prostě nepatří a nemají tam co dělat zákon nezákon.Silnice je hlavně pro auta , dopravu atd...Proč by se tam měl prohánět nějaký jako sportovec ve sporotvním vybavením sem a tam...Vždyt to ani nemá logiku.A nebezpečné je to pro obě strany.
At si jdou jezdit někam jinam ! hotovo.Kam to je jejich problém,možnstí je dost.
To tam za chvilku mužou atleti trenovat maraton,Sáblíková vytrvalost nebo fotbalisti sprinty a auta jim v koloně budou dávat přednost
Prosím berte to jen jako můj názor nikoliv jako stanovisko.Jak říkám at třeba rodiče učí na dálnici jezdit své 3 leté ratolesti na kole.Ale logiku to nemá včetně těch bruslařů se sluchátky na hlavě.A jak tu psal uživatel Arnie sám jezdí ale v životě by ho nenapadlo lézt na silnici.
No problém je v tom, že na dálnici mají kola zákaz ze zákona, proto tam rodiče své ratolesti učit na kole nemohou. Naopak silnice je určena všem učastníkům silnišního provozu. Chce to jen dodržovat předpisy a trochu slušnosti, ohleduplnosti a tolerance.
Mimochodem i ten maraton je silniční běh, protože běžet 100x okruh tak je jebne.
Vidím že zákon a co je na papíře je pro Vás svaté a přesto nic nejede.Co takhle používat vlastní hlavu a rozum a kolikrát zvážit i když je to dovoleno zda je to správný a bezpečný.
Vy jste jak vodáci ted během záplav...řeka rozbouřená že se k ní normální člověk bojí přiblížit ale frajer na ni hupsne na kánoji bez problému.Zakázáno to nebylo,nárok na to má tak proč se nepovozit na lodičce...vlastní hlavu použít nic...
Přesně jak bruslaři na silnici o čem se bavíme...zakázáno to není,ze zákona mužu tak huráááá sluchátka a pěkně ze široka bruslit...Vlastní uvaha? že jsou silnice přecpané a nebudeto dlouho trvat a někdo mě sestřelí do příkopu? .
Ale nebudu to dál rozebírat je to pořád dokola, můj názor je že na silnici nepatří i a hotovo.Jen šilenec tam vleze a bude najivně spoléhat že k sobě budeme ohleduplní
Honzo, "na takoveho dementa zazroubit ci zarvat"
Ale proč na něj troubíte a zařvete? Jen kvůli tomu, abyste ukázal svou nenávist k druhým?
Honzas vem si kolo a vyzkoušej jak nepříjemný je když ti někdo nečekaně zatroubí za zadkem, nejspíš taky po leknutí vyšumíš a budeš mít chuť vytáhnout ho z auta a zahodit mu klíčky do pole. Taky si zkus projet cyklostezku když chceš jet nějakým tempem, ono to je víc o hubu než mezi autama. Taky spousta cyklostezek je dost na píííp a hodí se spíš na procházku než na jízdu na kole.. Možná pak pochopíš proč nejede po stezce a je na troubení agresivní (to zatroubení = leknutí přímo ohrožuje na životě - je to na spadnutí pod auto- Bez legrace). Taky zajeď do Rakouska, Německa a dál tim směrem a podívej se jak fungujou tam.
Debilové jsou jak mezi cyklistama tak mezi řidičema, než začneš zběsile troubit a ostřikovat abys mu ukázal tak počítej do deseti jestli netrestáš místo debila toho slušnýho který mezi autama jede proto že mu moc jiná volba nezbývá. Samozřejmě spousta kolařů by zasloužila skopnout do škarpy, ale skopávat všechny je taky pitomost - to pak už je agresivní kretén ten v autě.
Pravidlo je, že na 99% po té silnici jede legálně (protože cyklostezka je samostatně vedle a není součástí komunikace, tj. jet po ní nemusí), takže s tím skopáváním opatrně, protože kolo má naprosto stejný nárok na silnici jako autíčkář. Na rozdíl od auta kolo nesmrdí a zabere výrazně míň místa.
Bože Bože Honzíku v kterém světě to žiješ. Vedle cyklostezka. Spíš jenom chodník. Vidím dost cyklistů kteří jedou radši po chodníku, než by se motali po silnici mezi těma hovadama. Cyklista rozhodně není v přesile, aby si mohl vyskakovat. Mně osobně se již 3x stalo, že jsem dostatečně včas vystrčil levou pracku, že budu odbočovat a přesto mne nějaké ehovado předjelo zleva. Asi se mu po pravé straně zdálo málo místa a spěchal. No jeden z nich taky nakonec odbočil vlevo, šli jsme do jednoho obchodu. Tak jsem si ho nafotil a snad mu to spočítali.
Už bude měli zavést to pravidlo pro předjíždění cyklisty s odstupem 1,5 nebo 2 metry.
Pokud cyklostezka neni součástí té silnice (komunikace) a na té silnici neni zákaz vjezdu cyklistů, tak žádná povinnost použít cyklostezku není, to jen tak ohledně předpisu. Ono to jde i otočit - ten cyklista taky platí daně a tím i tu silnici, takže nárok i morální má naprosto stejný jako auto. A jestli ty chceš se svojí plechovkou jezdit po silnici bez cyklistů, chodců, traktorů, kamionů a jinýho "obtížnýho hmyzu", tak si zaplať svojí soukromou silnici nebo okruh. Ty veřejné jsou pro všechny a auto neni nic nadřazenýho. Takže když na nich dojedeš kolo, tak ho bezpečně a ohleduplně předjedeš, příp. v klidu počkáš až půjde bezpečně předjet. Nebudeš troubit, ostřikovat, čudit vejfukem a dělat jiný naschvály který dělaj arogantní kreténi..
A to píšu jako autíčkář který na kole jede jen občas. Zajeď si na západ od nás jak se tam jezdí, možná ti docvakne že se dá jezdit i jinak než jak magor (to platí i pro pumpičky, kreténů je mezi nima zhruba stejný procento jako mezi autíčkářema)
Bruslař na silnici je předpisově chodec, ale jet vlevo v protisměru je pííííp na úrovni sebevraždy. Jet obecně po silnici taky nic moc, je to o průšvih. Pochopení mám u běžkařů co jezdí dlouhé kopce, podobný terén mimo silnici je problém najít, tak není jiná možnost. Většinou mají doprovod na kole a dolu jedzdí autem a vyhledávají klidné silnice kde tolik nevadí...
"Silnice je jenom pro auta" Tím argumentovali poslanci ČSSD 8.2.2012 při hlasování o legalizaci cyklovozíků na silnicích a hlasovali jak jinak než pro zákaz v poměru 38 : 1 (kromě Milana Urbana) . Naštěstí máme demokracii a nenecháme se omezovat skupinou hýkajících socíků a tak můžem jezdit na kole i s dětma dále. Přeji všem pěkný den.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.