Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký řetěz na kolo a jak na rychlospojku?

Od: kaktus123* odpovědí: 15 změna:

Dobrý den,

mám na kole ještě původní řetěz kde bude určitě tak 1500 najeto ale je o něj dobře postaráno takže zas tak vytáhlý nebude a převodníky to ještě snad neodnesly.

Jaká značka a cena je dobrá, je nějaký podstatný rozdíl v řetězu za 200Kč a 700Kč?

Ještě by mě zajímalo jak se bez nějakého speciálního nářadí dá rozpojit rychlospojka co na starém řetězu je.

Děkuju za odpovědi.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

p
hodnocení

1x
Štire mas pravdu s tou rychlospojkou. Vždy je řetěz delší, když měříš na 11 člancich. Osobně ji tam nechávám tak 300-500 km a pak jde pryč. Možná by bylo lepší ji nepoužívat vůbec tak jak to děláš ty. Bude to mit negativní vliv na opotřebení pastorku.
Po 1500km by to chtělo každopádně změřit opotřebení, jestli uz není řetěz přetaženy. To pak leda koupit uz i s kazetou nový. Nebo dojíždět řetězy po někom kdo mění pravidelně. Měním většinou po cca po 1000 km na horaku někdy i rychleji, tomu starému retezu nic neni klidně by sloužil dal někomu kdo ma sjeté opotřebené pastorky.

 

hodnocení

0x
avatar amper

původní řetěz kde bude určitě tak 1500 najeto ale je o něj dobře postaráno takže zas tak vytáhlý nebude

Už jsem tu psal naježdíno mám zatra málo. Nicméně jsem narazil na Shimano HG-53, odrovnal jsem ho za nějakých 500 km, z 80% na silnici. Na nových převodech. Trochu záhada. Ovšem už jsem narazil na maníka, kterému se stalo se stejným typem řetězu to samé. Takže, ač s ním jiní problém nemají, já ho doporučit nemohu. Včera jsem dával Sram PC 971, ten má rychlospojku. Najeto 0, takže jako reference opět k ničemu :). Jinak rychlospojka se nechá namontovat i sundat bez nářadí. K sundání stačí kus provázku, provléct přesoba čepy rychlospojky - rychlospojku v podstatě provázkem obalit a trhnout. Montáž pak jde holejma rukama, jen je u toho člověk jako prase. Rychlospojka se sesadí v horní části řetězu a šlápne se do pedálů...

 

hodnocení

0x

Způsob rozpojení rychlospojky provlečením provázku jsem neznal.

Já si při rozpojování rychlospojky přehodím na nejmenší talíř a nejmenší kolečko. Tím je v řetězu nejmenší napětí. Pak si v místě rychlospojky vytvaruju řetěz do tvaru písmene OMEGA. Pak vezmu kleště (blitzky) a jednou čelistí kleští tlačím na jednu polovinu rychlospojky a druhou čelistí kleští tlačím na druhou polovinu rychlospojky. Takto to jde i při drobrých nečistotách, které brání demontáži rukama.

Já vyměňuju řetěz při najetí 1500km. Když jsem jednou najel 1800km, tak už jsem měl zničenou zadní kazetu.

Po 1500km už je vytahaný každý řetěz.

Pokud chceš hodně šetřit, tak si kup třeba ještě dva řetězy. Ten stávající si označ jako 1. a dej ho do šuflete. Nasaď druhý řetěz a až budeš mít najeto zase 1500km, tak ho označíš číslem 2. Pak ještě najedeš na 3 řetězu 1500km a ten si označíš číslem 3. Když budeš mít tři řetězy a na každém najeto 1500km tak znovu nasadíš číslo 1 a budeš jezdit třeba ještě 1000km. Pak nasadíš číslo 2 a zase ujedeš 1000km. Nakonec nasadíč číslo 3 a ujedeš zase 1000km.

Tímto budou řetězy zničené a na vyhození. Kromě toho zjistíš, že musíš vyměnit zadní kazetu a možná i přední talíře.

Jestli ti to stojí za tu úsporu? to si rozhodni sám.

 

hodnocení

0x

Nepadlo zde zdali se jedná o silniční kolo nebo horské kolo. Rozdíl v nájezdu je cca trojnásobný / více se najede na silnici/. Dále záleží na stylu jízdy - kdo jezdí silově odrovná řetěz dříve či hmotnosti jezdce. Já používám Campagnola řetězy - mají větší výdrž, ale nevýhodou je kratší nový řetěz a tudíž na ojeté sadě má větší tendenci střílet. V cyklprodejně jde koupit měrka, kterou se zjistí stav řetězu a případná nutnost výměny - já měřím šuplerou přes deset článků. Jinak pro horské kolo je 1500 km dost, na silničku je ještě čas na výměnu.

kaktus123*
hodnocení

Je horské, jinak myslíte že bude střílet když už je trošku vidět rozdíl na nejvíce jetém prostředním převodníku? Oproti nejmenšímu a nejvetšímu má lehounce ty zuby menší, kazeta vypadá v pořádku.

atd

Když nový řetěz střílí tak nezoufej, vyjeď někam na rovinky a šlapej lehce tak aby to nestřílelo (příp. střílející pastorky vynecháš), většinou si to po 50 maxx. po 100 km sedne a je to v pohodě. Cykloservis ti samozřejmě hned vymění všechno *smich*

A když si to už nesedne vůbec, tak jde třeba od Stira (nebo podobnýho cyklisty) vyškemrat řetěz 132,8 kterej on už vyhazuje ale tobě bude chodit v pohodě další tisíc km než bude mít 133,0 atd. a kazeta + převodníky vydrží dalších 5 řetězů...

Tak můžeme se domluvit. Pokud vám střílí nový řetěz, pošlete ho ke mně a já vám ho rozumně zajedu, třeba měsíc a pak pošlu zpět :)

 

hodnocení

0x
avatar regine

Maximálně řetěz vydrží 1000 km a to velmi kvalitní , potom již přebrušuje pastorky (zuby).

Kupovával jsem české řetězy "ČZ chains". Byly dobré, ale už v obchodech nejsou vidět. Nyní pro běžné ježdění (nenáročná turistika, silniční) dle doporučení prodejce (se servisem) v Kyjově (kde bydlím). Asi kolem 250 až 300 Kč . Zpravidla s rychlospojkou, ale není nutností.

http://www.czretezy.cz/?id=sort_prum&lng=cs

návod


 

hodnocení

0x
avatar stir
Proč ho nezměříš šuplérou? Hned budeš vědět na čem jsi, protože řetěz může odejít i po 400 km a okem to určitě nepoznáš a už vůbec ne podle km. V cenách určitě rozdíl je a s tím by měla být vyšší i životnost. Nějaký shimano na silničce mi vydrží cca 1500km a to mám tak na tři týdny až měsíc a kmc Gold s tvrzenými nýty z Číny mi dal 15500km a to ještě neměl 132,8mm když šel dolů. Tehdy vyšel na cca 800 Kč ale cena na kilometr je excelentní. Rychlospojky zásadně nepoužívám, protože vždy se mi stalo, že v místě rychlospojky byl řetěz mnohem delší než na jiném místě. Takže spojuju řetěz klasickým způsobem. Jinak rychlospojka jde vytlačit menším sroubovakem nebo kombinačkama, prostě čímkoliv.

 

runner*
hodnocení

0x

Zajímalo by mě, jak se o řetěz staráš že není vytahaný. To jak rychle řetěz vytaháš závisí od převodů jaké jezdíš/od počtu kilometrů a možná stylu řezezí. Ale těžko tomu pomůžeš údržbou. Já řetěz občas kontroluji během sezóny posuvkou a dle toho měním. Ryhlospojku rozpojíš kombinačkami, ale pozor, použitá rychlospojka by se znovu použít neměla. Občas použiji řetěz s rychlospojkou, občas nytuji čep. Řetěz je spotřební věc, ktreou měním i 2x za sezonu. Kupuji Shimano dle počtu převodníků. Funkční rozdíl mezi dražšími/levnějšími řetězy jsem nezaznamenal.

asd1

Řetěz se nenatahuje natažením článků, ale ošoupáním se zvětší vůle v čepech. Tj. životnost je čistě o tvrdosti (odolnosti proti opotřebení) čepu a kluzné plochy článku, pak o mazání a čistotě v provozu (silnička nejezdí v prachu a blátě, proto vydrží dýl) + v terénu točíš lehký převody = na kilometr třikrát víc šlápnutí naž na silnici.

Beru "střední Sachs (dnešní Sram) a měnim ca po 3000 km na bajku a 5000 silnice..Vyhazuju při délce 133,0 (132,3 je nový řetěz)

Na té údržbě právě dost záleží. Já mažu před každou jízdou, protože prach a písek dělá dokonalou brusnou pastu. Používám suché mazivo, na které se ten prach skoro nechyta. Občas mě sice chytne sprcha, to pak řetěz vycistim nebo vystrikam u pumpy tlakovou vodou a hned namaznu aby nezačal rezivet.
asd1

Se s tim moc nebabrám, suchý mazání nevydrží dlouho, tak používám tuk na řetězy motorek + protočit v hadru aby nebyl moc napatlaný zvenku. Dál se o to nestarám, nemeju nečistim. Brusná pasta se kupodivu moc nekoná a ten prostřední Sram mi vydrží těch ca 3kkm terén a 5kkm silnice, kazeta + převodníky ca 30kkm resp. dřív měnim celý kolo než kazetu..

Já jsem koupil Castrol Chain Spray OR, 400ml
Ale přijde mi, že na tom řetězu to mazivo drží až moc dobře a řetěz je takový míň poddajný, prostě větší odpor při šlapání. Zase člověk nemusí mazat denně, ale třeba za dva tři dny, dle nájezdu. Jinak kazetu a převodníky mám původní, cca přes 50tis km. Řetěz SRAM mě zklamal. Měl jsem dva koupené a nedal ani 1500km, druhý jsem pak raději prodal a koupil shimano, i když to je taky taková měkotina, ale dá víc, i když nový má cca 132,3-132,4 Osvědčené mám KMC s dutymi tvrzenymi nýty, nový má okolo 132,1-132,2
asd1

To je fakt. Ještě Sachs byly lepší... Mám ještě zásobu starších a ty ujdou...To víš, spotřební zboží a úmyslně omezená životnost.. Hádej jaký je rozdíl ve výrobní ceně když použijou ocel na řetězy a tepelně zpracují na správnou tvrdost, oproti horší oceli a zpracování na měkčí... Max. v řádu korun na řetěz, a rozdíl v prodejní ceně pěkně v řádu stovek korun *smich*

Ty tuky na motorky vydrží klidně 500km a nemají problém ani v dešti.. To ztuhnutí je protože to jsou vosky.. Rychlospojky taky nemám rád, všechno nýtuju.. Beztak se řetěz musí zkracovat na správnou délku, takže nýtovat musim, takže rychlospojka pryč a snejtuju. Oproti rychlospojce minuta navíc (jen to chce umět nejtovat)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]