Nejste přihlášen/a.
Já středové uložení mezi klikama měním, až je slyšet (nebo cítit) poškození kuliček.
Pokud se hýbe klika, tak zaleží na způsobu spojení osky s klikou. Na čtyřhranech většinou stačí kliku dotáhnout a doklepnout. Pokud s volnou klikou ujedeš ještě desítky kilometrů, tak se vymačká spojení a už musíš vyměnit obě součásti.
Jestli špatně chodí kuličky poznáš tak, že sundáš kliky z obou stran a budeš středovou oskou otáčet dvěma prsty. Tam ucítíš jestli tam něco drhne a nebo se oska otáčí plynule.
A podle čeho máš vybírat? Podle druhu spojení, podle kvality použitých ložisek a způsobu utěsnění a taky podle ceny a tvých finančních možností.
Vymačká se (měkčí) klika = osu můžeš nechat. 4 hran je lepší máznout grafitem, jinak se zažere a při stahování vytrhneš materiál z kliky. Sedá si, tak je třeba pravidělně dotahovat (kontrolovat dotažení), nejlíp po 100 km, 500km, 1kkm a pak aspoň každých 5kkm. Příp. jak začne klika lupat, tak je třeba dotáhnout.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.