Nejste přihlášen/a.
Kupte si kalibrovanou měrku na řetěz a měřte. To je jediný způsob jak poznat, že je čas na výměnu řetězu (lze to změřit i šuplerou, ale měrka je pohodlnější..a rychlejší).
Jsou cyklisté, co vytahají řetěz i za 200Km a musí měnit, jinému řetěz vydrží i 2000km.
Ovšem pamatuji kolegu z práce, který byl "skot" a měnil řetěz na kole po 45 letech..
Měnit řetěz až když "střílí" je pozdě, to už je poškozený i převodník..a pastorky (zadní kazeta dle mých zkušeností vydrží tak 3 výměny řetězu)..
P.S.: na silničním kole řetěz vydrží zpravidla déle, než na MTB
Máte dvě možnosti - buď měnit řetěz pravidelně ( kontrolovat ho podle měrky a vždy zavčasu vyměnit za nový ) nebo se na to vykašlat a jezdit, dokud přehazovačka a případně přesmykač bude fungovat bez problémů. Jakmile se ale problémy objeví, musíte pak vyměnit kazetu, řetěz, převodník. Co je výhodnější, těžko říct, je na to víc názorů. A k tomu, jak rychle se vytahá - záleží, jak jste těžký, jestli jezdíte v terénu, kopce, kolem vody, zda preferujete lehké převody nebo to taháte přes těžké...
Ono je rozdíl, jestli se bavíme o Ukrajině nebo silničním speciálu na galuskách. Na Jawě 250 se taky měnil řetěz tak 2x za život a na dnes obvyklých motorkách se mění každou sezónu. Je to o tom, že to výkonější má být také co nejlehčí a už to nelze dimenzovat na celý život. Řetěz se mění, když je prodlouží nad určitou mez, tu nejsnáze zjistíte měrkou, kterou koupíte v každém cykolshopu za pár korun.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.