Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ráfkový pásek

Od: libor007® odpovědí: 5 změna:
avatar libor007
Přátelé, jak poznám správnou šíři pásku na dvoustěnný ráfek? Mám vnitřní stěny od sebe 19mm. Má být pásek trochu širší, aby byl ke stěnám po usednutí do žlábku, nebo se bere podle šíře stěn a nemusí být až k okrajům? Výrobce dal 18mm a měl jsem několikrát prodřenou duši. Sám uznal špatnou volbu a nyní dává pásek užší - pokrývající jen žlábek, ale nikde v Brně ho neseženu...

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Já vždy používal alternativní způsob - elektrikářskou izolačku. Ale je fakt, že kolo neujelo ročně víc než 500km... takže pokud jezdíte aktivně, neberte můj způsob řešení za doporučení.


doplněno 17.09.19 09:38:

Pak si ještě vzpomíná, že za mlada jsme dávali do plášťů hlavně u BMX dětský pudr - zásyp. Jen tak ze zvyku - mělo to předcházet prodření a přilepení pláště...

hodnocení

Vím o tom. Ta origo páska stojí 30kč a není co řešit...

 

asd1
hodnocení

0x

Odpověděl sis sám - nesmí to dělat ostrou hranu = nesmí být širší než vhloubení v ráfku.. Širší není problém zastřihnout. Pokud je užší, tak do 2mm to je v pohodě (1mm na každé straně)

Izolačka je hovadina! Páska musí mít kord aby udržela tlak. Izolačka se prohne a duše se řízne o hranu díry pro nipl. = rychlý defekt a na předním kole v zatáčce lahůdka. Jmlc nafackuj si a tu izolačku vyměň než si na tom rozbiješ hubu nebo hůř když to někomu půjčíš.. Defekt předního kola v zatáčce neustojíš a v pravotočivý jdeš do protisměru (před auto co tě přejede - čerti na zdi)

praivo*

Spousta pásek má potřebnou pevnost i bez kordu, viz třeba NoTubes, Caffélatex a jiné bezdušové pásky (a jejich oblíbená alternativa Tesa 4289), případně pak elastické pásky, které ani nepotřebu lepidlo (např. Caffélatex Rim Strip, Specialized 2Bliss Ready Rim Strip).

 

hodnocení

0x
avatar stir
Měl jsem stejný problém u nového krosoveho kola. Co vyjížďka, to defekt, někdy i třikrát. Prodejce mi ustřihl novou pásku, stejně širokou, že problém může být v ní. Ještě jsem si pohrál s rafkem, každý otvor jsem kulatým pilnickem popravil, srazil hrany. Ale defekty byly dál.. Pak jsem natlakoval duši a všude byly vidět malé praskliny. Nejspíš byla stará styřelá, takže prodejce dal v rámci záruky nové a od té doby klid. V horském nebo krosovem kole zase takové tlaky nejsou, aby to páska prořizla, navíc kdyby jo, tak by to proříznuti muselo být velké, ale to byly malé dírky, které šly normálně zalepit. Na silničce jezdím ultra lite duše a nikdy žádný problém. A tam jsou tlaky daleko vyšší.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]