Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dokaže někdo poradit jaká dobrá volba na koupi horkého kola pro kluka 15 let, 175 cm výška. Použití lesní cesty, terén, stezky. Díky za odkazy a tipy.
To bude velmi těžké...vybrat něco alespoň trochu slušnějšího.
15let..175cm, to už by se dalo vybrat kolo, které vydrží nějakou delší dobu..a tím pádem tu cenu trochu "navýšit".
Pokud syn jezdí trochu více, pak mu kolo v této cenové kategorii vyhovovat nebude. Ale to samozřejmě víte Vy..a ne já.
Dík za odpověd ale nekradu... ato jako chcete říct že za 10 tisíc max strop nic slušného není. tak to asi bude neslušné kolo
Kdybych měl neomezený rozpočet tak asi nelezu na poradnu a koupím co chci ... Já vím že určitě bych klukovi dopřal kolo za 50 ale no nebudu se opakovat a nevím jestli bych takto vedl děcka životem...
Já neřekl že kradete, ale právě proto...Aneb nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.
Do 10tis. je téměř nemožné sehnat kolo se vzduchovou, nebo olejovou vidlicí. Bude tam pružina a elastomer...a to je hnus..opravdu ano.
Nic jsem nepsal ani o 50tis..to opravdu není nutné.
Ale pokud má Váš synek těch 175cm, tak jsou rámy s rozsahem 175-185cm..Kolem 13-15tis se dají sehnat ve výprodeji kola, která "před rokem" stála 18-20tis. A to už je prostě o 2 třídy výš.
Do vašeho limitu je v jistém smyslu opravdu jedno co koupíte. Je to to nejlevnější co se dá pořídit.
Tak dobře vyberte.
chápu ale tímto způsobem výběru se vždy a u všeho dostanete postupně až na to nejdražší ... nebo skoro njdražší at je to cokoli. Když dá někdo dohromady horko těžko 10000 max nemuže koupit věc za 15 apod z 15 by bylo 20 atd atd.
každopadně děkuji za reakce
Souhlas s @martincakl Jestli chcete klukovi koupit kolo za deset tisíc, myslím jako horské kolo na takové už trošku ježdění, tak to se vám hezky poděkuje teda. Podle mě je spodní hranice těch 20-30 tisíc u takového relativně normálního kola. Nemůžete chtít dobrou věc za levný peníz. Nebavíme se o hi-end výrobcích za cenu nového auta. Ale prostě kolo za desítku opravdu ne, ušetřit za každou cenu. To raději nic.
Nedejte na řeči o desetitisícovém kole. Sjezdil jsem na takovém, z někdejšího Intersparu /něco jako Tesco/, pořádné kopce ve francouzké Provence, v Alpách ve Švýcarsku i Rakousku, v Dolomitech, pohoří Belasnicu a Durmitor v Černé hoře, Beskydy apod. Šotolinu, terény i asfalt. Má 18 roků a stále spolehlivě jezdí. Co bych měnil, tak jen levnou vidlici, ale i ta levná je jezditelná. Kolo by mělo mít zdvojené ráfky, přehazka Acera bohatě stačí, a kotoučové brzdy nutností nejsou. Klučina na kolo musí sednout a pár metrů projet, třeba jen na prodejně, každý typ má jiný rám a je třeba se na něm cítit dobře. Rozhodně ne zadní pružení, to byste musel hodně připlatit za nějaké kvalitní! Ta kola v Decathlonu vypadají dobře ale nezkoumal jsem je podrobně. Pláště stačí 1,90, max 2,10...těžké terény určitě jezdit nebude. Ty rady tady, to je na sportovní ježdění na vyšší úrovni...možná až bude starší. Takže, do 10.000 klidně vyjdete. Navíc, hodně kol teď s koncem léta bude ve slevách i několik tisícových. No, už slyším borce s kritikou!
Zbytečně tátu peka blbnete, stejně ho ke koupi kola za 50 nepřesvědčíte. Místo rady jaké kolo do 10 si tady vymněňujete názory jací jste borci a co všechno máte. Normální kolo pro normálního kluka, který asi 900 km měsíčně nenajezdí! Projděte obchody a uvidíte, že tam něco slušného najdete. Komu dobře poslouží Fabia, taky nekupuje Superb! Asi by bylo dobré to tady uzavřít, už to je o ničem a pek už asi rozhodnutí má.
Můj syn je maximálně spokojený s kolem, které původně stálo zhruba 25tis (podle akcí) a já ho za 8 let minimálního užívání koupil od majitele se vším všudy po pravidelném servisu za 2900,-Kč. Kolo do terénu potřebuje alespoň kvalitní brzdy a odpruženou vidlici. Za tu cenu v novém bude nižší střed... a záleží také na váze kluka. Mrknul bych se na různá cyklo fóra a inzerci s prodejem kola vč. dokladů...
Neděljte tu chybu a nekupujte nové kolo za 10.000. Na jízdních vlastnostech se odráží spoustu věcí. Full už vůbec ne. Dívejte se na tyto parametry: Správná velikost rámu, správná geometrie rámu, velikost kol (na 175 cm klidně už koukat po 29) vzduchová vidlice (pokud možno lehká), dobré komponenty. Ať chcete nebo nechcete, tak slušné kolo (jezdím 1x11, Axon, MRX rám, XT řazení, slx brzdy, 29 kola, poskládáno na zakázku). Váha do 12 kg. Za cenu, kterou uvádíte seženete pouze těžítko s ne moc kvalitními komponenty. Už mám něco odježděno a vím, že bych si buď koupil kvalitní kolo, nebo žádné. Jedinou vaší možností je podívat se na bazary, které se týkají kol. Dva jsou velmi známé, stačí googlit. Víc se nadře, jak si užije. Jednoduše řečeno, někdo, kdo se v kolech vyzná, vám nedoporučí nové kolo za 10.000. Pokud to chce jen na nějaké vyjížďky, klidně běžte do nějakého tuctového šméčka. Ale vězte, že je to prašť jak uhoď. Spíš se dívejte se po něčem takovém:
Ano, tak do toho kola v odkazu bych klidně šel. Výborná cena, kvalitní komponenty..a je úžasně zachovalé.
Je to sice 3tis nad limit tazatele, ale za to dostane o několik levelů lepší kolo.
A mimochodem, jen cena té vidlice je vyšší, než celého kola v tom Decathlonu.
Ti, co si koupili drahá supr kola, si přirozeně potřebují svoji volbu racionalizovat a obhájit. Já mám taky kolo za desítku, jezdím denně 2x16 km do práce, desítky km denně na dovolené, přežil jsem na něm Donauradweg z Passau do Bratislavy i skotskou vysočinu. Nemyslím, že by patnáctiletý kluk, pokud nejezdí nějaký extrém, potřeboval nebo vůbec využil kolo za desítky tisíc.
A Vy zase nechápete, že jsou lidé, kteří buď mají kolo za 10 tisíc, nebo žádné. Připlatit nelze, není z čeho. Já z podobné rodiny jsem: nějaké normální kolo (něco ke 4 tisícům stálo) jsem cca v 14? letech dostala jenom proto, že máma v práci dostala nějakou šílenou odměnu, a to první (šunt) se koupilo pár let předtím jen proto, že táta měl úraz a dostal odškodnění od pojišťovny. Jinak bych kolo prostě neměla, byli jsme rádi, že bylo co jíst, do čeho se obléct a z čeho zaplatit topení a vodu. Stejně jako tazatel jsme měli málo, ale když už to člověk za ty peníze koupí, tak chce to nejlepší, co za ně může dostat. Proto se Vás tady ptá...
Jo a 10 let mám kolo za 11 tisíc a singltrek jezdí pořád dobře...
Vejtaha ernie zapomněl přiznat, že stejně by dopadl i na inllajnech za dvacet tisíc. Ono to není jen o ceně. Můžu tě do těch Alp vzít a můžeš se na svém padesáti nebo třeba stotisícovém kole předvést. Na rozdíl od toho kluka na tom desetitisícovém bys možná zůstal viset v prvním kopci, machře! A otázka zněla JAKÉ kolo do 10, ne jaké dražší. Když bude mít 50, může koupit za 50!
odkazy? Kolo se bude kupovat do týdne...Stále nechápu ten bazar který mi je tady hojně doporučován... to je jak si koupit ferrari před smrtí... to se pak seběhne chytráku a řekne na cos kupoval špesl kolo když nemaš na opravy a pak zjstit že to je sice kol xxxlevel, ale není jaksi na to co se poděla finance aby to fungovalo. nebojte já vím že lexus není dacia ale kdo má na dacii nekupuje lexus.Už nevím jak to mám napsat Navíc uplně jste někteří zapoměli na fakt nové/ojeté- Kluk začne skátat radostí jasně chci ojeté, doškrábáné a to co už nikdo nechce.
No a pak jsem zaměrně napsal do 10 ale tady to někdo pochopil jako kluk se chystá zavodit jaké mam koupit kolo mám neomezený rozpočet... ne lidi to si fakt nerozumíme,
A vám co jste pochopily že max 10 je strop 10, dvojnásob děkuji, jedno vím jistě že ty kola za 10 taky vydrží( což tu někteří i potvrdí)
mějte se
pro pana vilika:
myslím že máte problém s pochopením psaného textu, nejen vy. Ale to už rozebírat nehodlám . No to stím bordelem není nejlepší příklad, dokonce bych řekl že za tu dvojku dostanete to samé( u kola snad ne) ale ok na povrchu vám porstě záleží A když jsme u toho hrachu až se vás někdy někdo zeptá na 1+1 neříkejte prší a někdy i leje, ale kolik to je
Děkuji za přání, napodobně.
Co vám na tom levnějším kole vadilo? Pokud se z vás nestal závodník pak bych pochopil že jste šel na jiný level...
Peku, ale kolo není supersport. A zrovna v tomto případě je dost velká pravděpodovnost, že na ojetině budou komponenty o několik řad výš, než na čemkoliv novém, což se velmi znatelně projeví na spolehlivosti. Jak jsem jsem psal v samostatné odpovědi, levná přehazovačka (Altus) mi odešla během <1000 km, přičemž na dražší (SLX) jsem za 4500+ km nemusel ani jednou sáhnout, dokud jsem ji nevyměnil za jinou s větším rozsahem. Momentálně je na jiném kole a stále nevykazuje žádné známky opotřebení. Mechanické brzdy vyžadovaly seřizování každých pár stovek km, aby brzdily opravdu perfektně (v rámci možností), hydraulické jsem před téměř 5 lety odvzdušnil a od té doby nic. Ani ložiska zatím nepotřebovala jakoukoliv údržbu.
Pokud to kluk s cyklistikou opravdu myslí vážně, tak určitě mnohem víc ocení kolo funkční a spolehlivé, než jenom hezké...
Dobry den,
nenechte se odradit a klidne to kolo do 10tis. kupte. Na nejake normalni popojizdeni bohate dostacuje a pokud se o nej budete starat, tak Vam bude dlouho slouzit. V jednom ale maji Ti radcove, co radi koupit drazsi kolo, pravdu. V tehle cenove relaci je opravdu jedno, jaka to bude znacka. Vybava a kvalita bude +- stejna, takze to chce obejit par obchodu a vyzkouset, na cem se mu bude dobre sedet. Klidne i ten decathlon. No a pokud koupite kolo za min, tak za usetrene penize kupte nejake kvalitnejsi a hlavne lehci plaste.
Tak se taky přidám. Já totiž kolo za 10k (resp. 9k + nějaké příslušenství) měl. Byl to Specialized HR XC Disc (2009, klasický mix RST Capa/Altus/RevoShift/Tektro IOX), moje první "velké kolo". Za začátku, když jsem jezdil pár desítek až stovek kilometrů ročně, to ještě šlo, ale pak jsem začal jezdit trošku víc (400-900 km/měsíc) a už to nebylo nic moc. Po necelých 1000 km odešla přehazovačka, resp. měla v ramínku takovou vůli, že ani těch 7 rychlostí nezvládala řadit spolehlivě, musel jsem ji vyměnit. Po prvním menším pádu (přelet přes řidítka na štěrku, nic hrozného) oba ráfky ohnuté, díky kotoučovým brzdám jsem naštěstí dojel. Ráfky jsem nějak srovnal, ale netrvalo dlouho, než se ohnula zadní osa a odešlo ložisko v náboji... Podotýkám, že nejezdím agresivně a vážím 65 kg, tudíž jsem na kolo nějaké velké nároky nekladl.
Stále na něm jezdím, ale v tuto chvíli už z původního kola nezbylo nic kromě rámu, vidlice (která taky brzy poletí) a hlavového složení: Je na něm téměř kompletní osazení z jiného kola, kterému praskl rám (nový mám, ale rozhodl jsem se na něm začít od začátku), takže ručně zapletená kola s XT náboji, SRAM 1×11 (řazení X1, přehazovačka GX, kazeta NX 11-42), HollowTechII kliky s pořádnými platformami, širší řidítka a hydraulické brzdy (Deore M615 + 180mm kotouče). Více viz BF: bike-forum.cz/...
Boduješ, to je názor, který mu ve výběru pomůže a je podložený zkušeností! A ne kecy o kolech vyšší kategorie, která kupovat nechce!
Kolik kotoucu uz jste pri padu ohnul a co to bylo za vidlici, ktera se musela dofukovat kazdy tyden? Dekuji.
Kvalitní hydraulické kotoučovky nemají servis o nic dražší, než brzdy ráfkové - především díky tomu, že ve srovnání s nimi jsou prakticky bezúdržbové, stejně jako třeba brzdy na autě. A to se týče pádů, tak ráfek se pádem ohne mnohem snadněji, kotouč většinou zůstane v pořádku - a i když už se ohne, tak se rovná mnohem jednodušeji než ráfek. A vzduchová vidlice, pokud nemá poškozené těsnění a/nebo ventilek, vydrží nafouknutá hodně dlouho - na Raidona beru pumpičku v podstatě jen 1× za rok po výměně oleje (což se normálně nedělá, v sériové podobě je mazán vazelínou).
Zase vztahovačnost, je už to tady skoro folklór. Ne, nejsi zaostalý, máš kola, která ti zcela vyhovují a jsi s nima spokojený, což je super. Super už není, že hodnotíš, co nemáš a znáš jen z doslechu. Vidle určitě nepotřebuje foukat každý týden, ani každý měsíc, ohnout kotouč při pádu se může povést, ale zatím jsem to u nikoho v okolí nezaznamenal. A ano, véčka jsem měl také a najezdil s nima také hezkých pár tisíc km. Kotouče jsou o třídu víš. A používají se už i u silniček, což jistě víš. K původnímu dotazu - určitě bych v dané cenové relaci šel do bazarového kola nebo prošel slevy.
Já jen tvrdím, že na kole za deset tisíc nepotřebuje kotoučovky a nepotřebuje je ani na mnohem dražším kole.
Nikoliv, vy tvrdite:
...při pádu a poškození kotouče kolo vyřadí z provozu, vzduchová vidlice vyžaduje každý týden dofukovat pumpičkou na to určenou atd...
Takze kolik tech kotoucu jste uz ohnul a jaka vzduchova vidlice se musi kazdy tyden dofouknout? Nebo je pan v teto oblasti pouze teoretik?
peku, ale hlavně všichni vy borci a posměváčci s odkazem na moji odpověď ze dne 8.8 ve 21:54. Před hodinou jsem ve studovně místní knihovny narazil v 5. čísle/srpen/ časopisu Cykloturistika/v trafikách a obchodních řetězcích ho najdete a těch 64 Kč stojí za koupi /na internetu nepřečtete, tam se dávají až archivní čísla/! Na straně 32 a dalších je velmi zajímavý článek o Aničce Dejmkové /neznám a nikdy jsem o ní neslyšel/ o jejích cestách po světě s přítelem na kolech. A teď se podržte: ve zvýrazněném rámečku je specifikace: /opisuji/ Anička Dejmková, 1994. Kolo Rockrider, jeden z nejlevnějších modelů z Decathlonu, kolem 5000 Kč. Navštívené země: Albánie, Arménie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Čína, Gruzie, Chorvatsko, Itálie, Irán, Kazachstán, Maďarsko, Německo, Polsko, Rakousko, Řecko, Slovinsko, Slovensko, Švýcarsko, Turecko, Belgie, Francie, Laos, Nizozemsko, Španělsko, Thajsko. instagram: @anickadejmkova Kdo nevěří, ať tam běží, říká jedno české pořekadlo. A teď se ukažte, borci na drahých vychvalovaných kolech, co jste, a vaše zázračná kola, dokázali vy. A vy, peku, kupte na co máte...to chce klídek! Ale kluk už možná jezdí, tak ať se vám oběma daří!
stire, když nevíš, tak nekecej, zbatečně machruješ a kecáš nesmysly. Hladám naDecathlonu...to její koloi stálo pět a půl a objela půl světa. Nebuď línej a podívej se na ten instagram. Toto je fotka z Albánie /z toho jejího instagramu/. A tys byl kde? Předvádět se na náměstí, jaké máš drahé kolo? A taková paka tady radí!
Jaku, nerad ti kazím radost, ale půlku světa s tím Rockriderem rozhodně neobjela. Na fotce, kterou jsi sem vložil, je na černém RR ST 100, třeba v Itálii je ale na zelenožlutém a Radio Wave má dokonce pár fotek s Rockriderem 340, tj. vystřídala už minimálně 3 kola (což mě vůbec nepřekvapuje, protože 340/ST100 na takovéto použití prostě nejsou stavěné). Za ty peníze už by šlo sehnat jedno normální kolo, které by vydrželo déle než jedny prázdniny...
hypoteticky: může si pořídit kolo za 5000, co jí vydrží rok. A může si koupit kolo za 20000, co jí vydrží čtyři roky. Co je lepší? Z hlediska uživatele je lepší ta první možnost, protože máš každý rok nový model, zatímco v druhém případě máš čtyři roky starou šunku.
Dá se obdobně aplikovat na jakékoliv spotřební zboží.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.