Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Horské kolo do 10 tisíc

Od: pek odpovědí: 51 změna:

Ahoj, dokaže někdo poradit jaká dobrá volba na koupi horkého kola pro kluka 15 let, 175 cm výška. Použití lesní cesty, terén, stezky. Díky za odkazy a tipy.

 

 

51 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar martincakl

To bude velmi těžké...vybrat něco alespoň trochu slušnějšího.

15let..175cm, to už by se dalo vybrat kolo, které vydrží nějakou delší dobu..a tím pádem tu cenu trochu "navýšit".

Pokud syn jezdí trochu více, pak mu kolo v této cenové kategorii vyhovovat nebude. Ale to samozřejmě víte Vy..a ne já.

pek
hodnocení

Dík za odpověd ale nekradu;)... ato jako chcete říct že za 10 tisíc max strop nic slušného není. tak to asi bude neslušné kolo;) Kdybych měl neomezený rozpočet tak asi nelezu na poradnu a koupím co chci ... Já vím že určitě bych klukovi dopřal kolo za 50 ale no nebudu se opakovat a nevím jestli bych takto vedl děcka životem...

Já neřekl že kradete, ale právě proto...Aneb nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.

Do 10tis. je téměř nemožné sehnat kolo se vzduchovou, nebo olejovou vidlicí. Bude tam pružina a elastomer...a to je hnus..opravdu ano.

Nic jsem nepsal ani o 50tis..to opravdu není nutné.

Ale pokud má Váš synek těch 175cm, tak jsou rámy s rozsahem 175-185cm..Kolem 13-15tis se dají sehnat ve výprodeji kola, která "před rokem" stála 18-20tis. A to už je prostě o 2 třídy výš.

Do vašeho limitu je v jistém smyslu opravdu jedno co koupíte. Je to to nejlevnější co se dá pořídit.

Tak dobře vyberte.

pek
hodnocení

chápu ale tímto způsobem výběru se vždy a u všeho dostanete postupně až na to nejdražší ... nebo skoro njdražší at je to cokoli. Když dá někdo dohromady horko těžko 10000 max nemuže koupit věc za 15 apod z 15 by bylo 20 atd atd.

každopadně děkuji za reakce

Souhlas s @martincakl Jestli chcete klukovi koupit kolo za deset tisíc, myslím jako horské kolo na takové už trošku ježdění, tak to se vám hezky poděkuje teda. Podle mě je spodní hranice těch 20-30 tisíc u takového relativně normálního kola. Nemůžete chtít dobrou věc za levný peníz. Nebavíme se o hi-end výrobcích za cenu nového auta. Ale prostě kolo za desítku opravdu ne, ušetřit za každou cenu. To raději nic.

pek
Lidi vy jste asi nepochopili že není na špičkové kolo že. A opravdu nemám doma kluka co se chystá jezdit závody naopak sám chodí na brigady aby vubec nějaké kolo bylo... Takže ano bude rád i za kolo za 10. Není to fracek co ohrne nos... Navíc když už ohenovat nos tak nad nějakym bazarem kdo vi co to má za sebou. Asi by to jinak lidi neprodavali ty špičkové kola. Ale klidně sem mužete hodit odkazy na bazar ale 10 znamená 10. Děkuji

 

hodnocení

5x
avatar libor007
Sice mám jen trekové kolo, ale je to už postarší author - též kolem desítky. Nevidím na něm nic špatného z pohledu běžného laika. Některé ty kola z decathlonu třeba zrovna mají slušné hodnocení za ty peníze. Když si vzpomenu, na jakých křamplech jsme v jeho věku bez problémů rajtovali. Takže nemyslím si, že za 10k bude kolo k ničemu - nebavíme se přeci o olpranu z teska za 4k. Jinak on majitel audi taky najde milion důvodů, proč je dacia nejezditelná, tady je to stejné...

 

hodnocení

4x

Nedejte na řeči o desetitisícovém kole. Sjezdil jsem na takovém, z někdejšího Intersparu /něco jako Tesco/, pořádné kopce ve francouzké Provence, v Alpách ve Švýcarsku i Rakousku, v Dolomitech, pohoří Belasnicu a Durmitor v Černé hoře, Beskydy apod. Šotolinu, terény i asfalt. Má 18 roků a stále spolehlivě jezdí. Co bych měnil, tak jen levnou vidlici, ale i ta levná je jezditelná. Kolo by mělo mít zdvojené ráfky, přehazka Acera bohatě stačí, a kotoučové brzdy nutností nejsou. Klučina na kolo musí sednout a pár metrů projet, třeba jen na prodejně, každý typ má jiný rám a je třeba se na něm cítit dobře. Rozhodně ne zadní pružení, to byste musel hodně připlatit za nějaké kvalitní! Ta kola v Decathlonu vypadají dobře ale nezkoumal jsem je podrobně. Pláště stačí 1,90, max 2,10...těžké terény určitě jezdit nebude. Ty rady tady, to je na sportovní ježdění na vyšší úrovni...možná až bude starší. Takže, do 10.000 klidně vyjdete. Navíc, hodně kol teď s koncem léta bude ve slevách i několik tisícových. No, už slyším borce s kritikou! *bezim*

To, kde jsi s tou supermarketovou plečkou byl v kdejaké prdeli není až tak relevantní jako to, že v tvych preferencich jsou špalky oproti kotoučům celkem fajn. Já můžu taky machrovat tím, že jsem na inlinech za čtyři litry jel se závodníkama. Akorát jsem dojel když už sundavali bránu.
pek
hodnocení

Ernie: A ty brusle za to ale nemohli*smich* jsi zapoměl napsat ... kdybys měl za 50 tak jsi mistr světa*smich* ach jo

 

hodnocení

3x

Zbytečně tátu peka blbnete, stejně ho ke koupi kola za 50 nepřesvědčíte. Místo rady jaké kolo do 10 si tady vymněňujete názory jací jste borci a co všechno máte. Normální kolo pro normálního kluka, který asi 900 km měsíčně nenajezdí! Projděte obchody a uvidíte, že tam něco slušného najdete. Komu dobře poslouží Fabia, taky nekupuje Superb! Asi by bylo dobré to tady uzavřít, už to je o ničem a pek už asi rozhodnutí má.

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Můj syn je maximálně spokojený s kolem, které původně stálo zhruba 25tis (podle akcí) a já ho za 8 let minimálního užívání koupil od majitele se vším všudy po pravidelném servisu za 2900,-Kč. Kolo do terénu potřebuje alespoň kvalitní brzdy a odpruženou vidlici. Za tu cenu v novém bude nižší střed... a záleží také na váze kluka. Mrknul bych se na různá cyklo fóra a inzerci s prodejem kola vč. dokladů...

 

shaggyn*
hodnocení

2x

Neděljte tu chybu a nekupujte nové kolo za 10.000. Na jízdních vlastnostech se odráží spoustu věcí. Full už vůbec ne. Dívejte se na tyto parametry: Správná velikost rámu, správná geometrie rámu, velikost kol (na 175 cm klidně už koukat po 29) vzduchová vidlice (pokud možno lehká), dobré komponenty. Ať chcete nebo nechcete, tak slušné kolo (jezdím 1x11, Axon, MRX rám, XT řazení, slx brzdy, 29 kola, poskládáno na zakázku). Váha do 12 kg. Za cenu, kterou uvádíte seženete pouze těžítko s ne moc kvalitními komponenty. Už mám něco odježděno a vím, že bych si buď koupil kvalitní kolo, nebo žádné. Jedinou vaší možností je podívat se na bazary, které se týkají kol. Dva jsou velmi známé, stačí googlit. Víc se nadře, jak si užije. Jednoduše řečeno, někdo, kdo se v kolech vyzná, vám nedoporučí nové kolo za 10.000. Pokud to chce jen na nějaké vyjížďky, klidně běžte do nějakého tuctového šméčka. Ale vězte, že je to prašť jak uhoď. Spíš se dívejte se po něčem takovém:

bike-forum.cz/...

Ano, tak do toho kola v odkazu bych klidně šel. Výborná cena, kvalitní komponenty..a je úžasně zachovalé.

Je to sice 3tis nad limit tazatele, ale za to dostane o několik levelů lepší kolo.

A mimochodem, jen cena té vidlice je vyšší, než celého kola v tom Decathlonu.

k2

A jak se ta "spravna geometrie ramu" pozna? Nebo jinak, jak se pozna spatna geometrie ramu a proc teda vyrobci delaji ramy se spatnou geometrii?

 

joudic*
hodnocení

2x
jedine bazar.. nove ne

 

hodnocení

1x
avatar jethro

Synek (15) je spokojený s tímto:

decathlon.cz/...

pek
08.08.19 12:58
hodnocení

Děkuji:)

Ti, co si koupili drahá supr kola, si přirozeně potřebují svoji volbu racionalizovat a obhájit. Já mám taky kolo za desítku, jezdím denně 2x16 km do práce, desítky km denně na dovolené, přežil jsem na něm Donauradweg z Passau do Bratislavy i skotskou vysočinu. Nemyslím, že by patnáctiletý kluk, pokud nejezdí nějaký extrém, potřeboval nebo vůbec využil kolo za desítky tisíc.

 

vilik*
hodnocení

1x
Vážený pane Peku.
Asi nechápete, že lidé tady vám nechtějí škodit nebo se vysmívat, ale snaží se vám vysvětlit, že kolo za desítku jako kolo jen vypadá.
Jestli tomu nerozumíte, tak je to stejné, jako byste šel do bordelu se třema stovkama. Buď přidáte aspoň pár stovek a bude to vypadat jako ženská, když už teda nemáte dvojku na pěknou, nebo se raději postaráte sám.
Prostě kolo za deset bych koupil na cestu do obchodu, na ježdění buď připlatím, nebo radši koupím koloběžku.
Já taky chtěl šetřit a koupil nejdřív levnější, ale nakonec jsme kupovali další a dražší. Takže zbytečné vydání.
doplněno 08.08.19 21:23: Naopak, chápu to velmi dobře, naši na tom byli velmi podobně. Ale jestli dá za kolo deset nebo třináct a to kolo má na mnoho let, tak se prostě vyplatí buď připlatit nebo se na to opravdu zatím vykašlat.
Vy totiž také asi nechcete pochopit, že kola jsou vybavena ne podle značky, ale podle ceny. Takže si defacto může vybrat podle barvy a zůstatku na účtu, protože je to jedno. Stejně osazená kola bude mít za ty peníze stejně Author jako Rock Machine. A za další dva tisíce navíc totéž. Jediná možnost ušetřit je výprodej skladových zásob v obchodech, třeba poslední kus předloňské kolekce, případně ten Decathlon apod. i když to o moc lepší také nebude. Nebo bazar. Jenže on se ptá teď, a chce nové.
Že by za pár měsíců ty peníze asi došetřil, a pak mu kolo dlouho ke spokojenosti sloužilo, slyšet nechce. Tak co vlastně chcete radit?

A Vy zase nechápete, že jsou lidé, kteří buď mají kolo za 10 tisíc, nebo žádné. Připlatit nelze, není z čeho. Já z podobné rodiny jsem: nějaké normální kolo (něco ke 4 tisícům stálo) jsem cca v 14? letech dostala jenom proto, že máma v práci dostala nějakou šílenou odměnu, a to první (šunt) se koupilo pár let předtím jen proto, že táta měl úraz a dostal odškodnění od pojišťovny. Jinak bych kolo prostě neměla, byli jsme rádi, že bylo co jíst, do čeho se obléct a z čeho zaplatit topení a vodu. Stejně jako tazatel jsme měli málo, ale když už to člověk za ty peníze koupí, tak chce to nejlepší, co za ně může dostat. Proto se Vás tady ptá...

Jo a 10 let mám kolo za 11 tisíc a singltrek jezdí pořád dobře...

naufrago: Pokud to 10let staré kolo bylo nové a stálo 11tis, tak ani tehdy nemohlo být dobré, dokonce ani průměrné. Jistě, asi nemáte srovnání s lepším, ale je to prostě fakt.

Vejtaha ernie zapomněl přiznat, že stejně by dopadl i na inllajnech za dvacet tisíc. Ono to není jen o ceně. Můžu tě do těch Alp vzít a můžeš se na svém padesáti nebo třeba stotisícovém kole předvést. Na rozdíl od toho kluka na tom desetitisícovém bys možná zůstal viset v prvním kopci, machře! A otázka zněla JAKÉ kolo do 10, ne jaké dražší. Když bude mít 50, může koupit za 50!

pek
hodnocení

odkazy? Kolo se bude kupovat do týdne...Stále nechápu ten bazar který mi je tady hojně doporučován... to je jak si koupit ferrari před smrtí... to se pak seběhne chytráku a řekne na cos kupoval špesl kolo když nemaš na opravy a pak zjstit že to je sice kol xxxlevel, ale není jaksi na to co se poděla finance aby to fungovalo. nebojte já vím že lexus není dacia ale kdo má na dacii nekupuje lexus.Už nevím jak to mám napsat*smich* Navíc uplně jste někteří zapoměli na fakt nové/ojeté- Kluk začne skátat radostí jasně chci ojeté, doškrábáné a to co už nikdo nechce.

No a pak jsem zaměrně napsal do 10 ale tady to někdo pochopil jako kluk se chystá zavodit jaké mam koupit kolo mám neomezený rozpočet... ne lidi to si fakt nerozumíme,

A vám co jste pochopily že max 10 je strop 10, dvojnásob děkuji, jedno vím jistě že ty kola za 10 taky vydrží( což tu někteří i potvrdí)

mějte se

vilik*
Jaku123, až vytáhnete mozek ze sklínky na zubní protézy, kam si ho asi na noc dáváte, tak možná pochopíte, že Štír má doma něco za 12-13 táců, což by dneska bylo ještě o něco víc, a což je to, co mu tady všichni radí jako minimální základ. Pokud jsem nezapomněl, řada deore se na supermarketová kola neosazuje.
Ale těžko někomu, kdo je zvyklý jezdit na koze, chválit koně.
Já věřím, že mladému bude stačit nějaká nižší řada, že se zabaví a na občasné použití stačit bude, ale jestli ho ježdění chytne a jestli si vyrazí zuby při nějakém prudším sjezdu, dostanete za vaši radu tak 2 body z deseti.
Sám nedokážu kvalitně poradit, protože jsem mým dvěma dětem koupil 2 taková kola a místo jednoho je už jiné za 30, koupené za vlastní peníze z brigády. Druhému takové kolo postačuje a stačilo by i levnější, protože je vytaženo tak jednou do měsíce na maximálně 5 km ježdění. U tohoto modelu byla jediná podmínka výběru, aby kolo mělo správné barvy.
Pro Peka mám už jen pozdrav a přání všeho nejlepšího v dalším životě, protože vše ostatní je jako házet semena konkrétního druhu luštěniny na konstrukci, obvykle tvořící obal domu.
pek
hodnocení

pro pana vilika:

myslím že máte problém s pochopením psaného textu, nejen vy. Ale to už rozebírat nehodlám . No to stím bordelem není nejlepší příklad, dokonce bych řekl že za tu dvojku dostanete to samé( u kola snad ne) ale ok na povrchu vám porstě záleží:) A když jsme u toho hrachu až se vás někdy někdo zeptá na 1+1 neříkejte prší a někdy i leje, ale kolik to je:) Děkuji za přání, napodobně.

Co vám na tom levnějším kole vadilo? Pokud se z vás nestal závodník pak bych pochopil že jste šel na jiný level...

praivo*

Peku, ale kolo není supersport. A zrovna v tomto případě je dost velká pravděpodovnost, že na ojetině budou komponenty o několik řad výš, než na čemkoliv novém, což se velmi znatelně projeví na spolehlivosti. Jak jsem jsem psal v samostatné odpovědi, levná přehazovačka (Altus) mi odešla během <1000 km, přičemž na dražší (SLX) jsem za 4500+ km nemusel ani jednou sáhnout, dokud jsem ji nevyměnil za jinou s větším rozsahem. Momentálně je na jiném kole a stále nevykazuje žádné známky opotřebení. Mechanické brzdy vyžadovaly seřizování každých pár stovek km, aby brzdily opravdu perfektně (v rámci možností), hydraulické jsem před téměř 5 lety odvzdušnil a od té doby nic. Ani ložiska zatím nepotřebovala jakoukoliv údržbu.

Pokud to kluk s cyklistikou opravdu myslí vážně, tak určitě mnohem víc ocení kolo funkční a spolehlivé, než jenom hezké...

 

jirkag*
hodnocení

1x

Dobry den,

nenechte se odradit a klidne to kolo do 10tis. kupte. Na nejake normalni popojizdeni bohate dostacuje a pokud se o nej budete starat, tak Vam bude dlouho slouzit. V jednom ale maji Ti radcove, co radi koupit drazsi kolo, pravdu. V tehle cenove relaci je opravdu jedno, jaka to bude znacka. Vybava a kvalita bude +- stejna, takze to chce obejit par obchodu a vyzkouset, na cem se mu bude dobre sedet. Klidne i ten decathlon. No a pokud koupite kolo za min, tak za usetrene penize kupte nejake kvalitnejsi a hlavne lehci plaste.

 

praivo*
hodnocení

1x

Tak se taky přidám. Já totiž kolo za 10k (resp. 9k + nějaké příslušenství) měl. Byl to Specialized HR XC Disc (2009, klasický mix RST Capa/Altus/RevoShift/Tektro IOX), moje první "velké kolo". Za začátku, když jsem jezdil pár desítek až stovek kilometrů ročně, to ještě šlo, ale pak jsem začal jezdit trošku víc (400-900 km/měsíc) a už to nebylo nic moc. Po necelých 1000 km odešla přehazovačka, resp. měla v ramínku takovou vůli, že ani těch 7 rychlostí nezvládala řadit spolehlivě, musel jsem ji vyměnit. Po prvním menším pádu (přelet přes řidítka na štěrku, nic hrozného) oba ráfky ohnuté, díky kotoučovým brzdám jsem naštěstí dojel. Ráfky jsem nějak srovnal, ale netrvalo dlouho, než se ohnula zadní osa a odešlo ložisko v náboji... Podotýkám, že nejezdím agresivně a vážím 65 kg, tudíž jsem na kolo nějaké velké nároky nekladl.

Stále na něm jezdím, ale v tuto chvíli už z původního kola nezbylo nic kromě rámu, vidlice (která taky brzy poletí) a hlavového složení: Je na něm téměř kompletní osazení z jiného kola, kterému praskl rám (nový mám, ale rozhodl jsem se na něm začít od začátku), takže ručně zapletená kola s XT náboji, SRAM 1×11 (řazení X1, přehazovačka GX, kazeta NX 11-42), HollowTechII kliky s pořádnými platformami, širší řidítka a hydraulické brzdy (Deore M615 + 180mm kotouče). Více viz BF: bike-forum.cz/...

 

hodnocení

1x
Osobně bych s takto omezeným limitem šel do bazaroveho kola. Já osobně koupil vloni kolo s najetymi cca 100 km ( overeno na řetězu) a usetril jsem cca 11.000 Kč. Dá se koupit cca 3-4 roky staré kolo s rozumnou výbavou za cenu cca polovinu nákupní ceny a srovnání se supersportem, který je odhoněný je při kontrole kola neopodstatněné. Nové kolo v dané ceně bude mít komponenty, které nelze dlouhodobě seřídit, kluk se 175 cm v 15 letech zřejmě nebude žádné chrastí a tudíž zátěž nekvalitnich komponentů bude dost vysoká.

 

pek
hodnocení

decathlon.cz/... něco takového se klukovi líbí ale v kolech se nevyznám...

Fulla za 9999Kč opravdu ne jestli Vám mohu radit. Jedině hardtail, když už to musí být.

Kolo s odpruženým zadkem měl synek předtím, ale při koupi nového jsme se shodli, že to sice vypadá efektně, ale pro jeho ježdění je to k ničemu. Na druhou stranu jsme třeba trvali na kotoučových brzdách (lankové, ne hydraulické).

 

hodnocení

0x
avatar stir
Buďte v klidu. Mám dvě trekové kola za cca 12-13tis, na každém 9000km a kola stále jezdí. Jedno je Merida, druhé MRX. Vidlice klasika pružina, brzdy véčka brzdí skvěle, řazení Deore. Není třeba kotoučovky, dražší servis nebo při pádu a poškození kotouče kolo vyřadí z provozu, vzduchová vidlice vyžaduje každý týden dofukovat pumpičkou na to určenou atd. Kolo s těmito serepetickami rychlejší nebude, to je jen v nohách. A když ho to bude bavit, za pár let si koupí jiné lepší anebo skončí u karbonové silničky jako já a už s ní nesleze.

Boduješ, to je názor, který mu ve výběru pomůže a je podložený zkušeností! A ne kecy o kolech vyšší kategorie, která kupovat nechce!

k2

Kolik kotoucu uz jste pri padu ohnul a co to bylo za vidlici, ktera se musela dofukovat kazdy tyden? Dekuji.

praivo*

Kvalitní hydraulické kotoučovky nemají servis o nic dražší, než brzdy ráfkové - především díky tomu, že ve srovnání s nimi jsou prakticky bezúdržbové, stejně jako třeba brzdy na autě. A to se týče pádů, tak ráfek se pádem ohne mnohem snadněji, kotouč většinou zůstane v pořádku - a i když už se ohne, tak se rovná mnohem jednodušeji než ráfek. A vzduchová vidlice, pokud nemá poškozené těsnění a/nebo ventilek, vydrží nafouknutá hodně dlouho - na Raidona beru pumpičku v podstatě jen 1× za rok po výměně oleje (což se normálně nedělá, v sériové podobě je mazán vazelínou).

Asi jsem hodně zaostalý, když jsem ujel na trekovem kole 20tis km a na silničním 45tis km bez kotoucovek a navíc u silnicky na pevné vidli. Je pravda, že ta silnička stála násobně víc, ale i tak nemá vzduchovou vidlu, ani kotoučové brzdy. Na druhou stranu si nedovedu představit vyšší brzdný výkon, páč na úzkých galuskach stačí málo a kolo jde do smyku i bez kotoučů. I široký plášť se dá lehce zablokovat jednoduchym a bezúdržbovým :véčkem". Je to jenom o využití a jestli nebude jezdit horské sjezdy a v mokru, tak kotouče nevyužije a podobně je to i se vzduchovou vidlou. A co jsem měnil na těch kolech? Řetěz vždy když naměřím 132,8 mm, a pláště. Brzdové špalky kupuju za dva dolary v Číně. Jinak na těch kolech je vše původní. Pravda je, že trekové nestaly 10tis nebo méně, ale okolo těch 12-13tis po slevě. A teď jsou právě na kola slevy, rada prodejců navíc přidá vždy něco zdarma, třeba stojan, blatníky atd samozřejmě záruční servis. Jen to nakupovat někde v obchoďáku, ale u zavedené cykloprodejny, takový prodejce o špatnou reklamu nestojí.

Zase vztahovačnost, je už to tady skoro folklór. Ne, nejsi zaostalý, máš kola, která ti zcela vyhovují a jsi s nima spokojený, což je super. Super už není, že hodnotíš, co nemáš a znáš jen z doslechu. Vidle určitě nepotřebuje foukat každý týden, ani každý měsíc, ohnout kotouč při pádu se může povést, ale zatím jsem to u nikoho v okolí nezaznamenal. A ano, véčka jsem měl také a najezdil s nima také hezkých pár tisíc km. Kotouče jsou o třídu víš. A používají se už i u silniček, což jistě víš. K původnímu dotazu - určitě bych v dané cenové relaci šel do bazarového kola nebo prošel slevy.

Já jen tvrdím, že na kole za deset tisíc nepotřebuje kotoučovky a nepotřebuje je ani na mnohem dražším kole. Dřív kola kotouče neměla, ani vzduchovou vidlu neměla a jezdila. To je jen taková móda i v profi pelotonu, ale tam to není o tom, co chce jezdec nebo tým, ale o tom, co dodá sponzor. A to je ten rozdíl. Kdybych opravdu byl ten limit o pět tisíc vyšší, ani tak bych slepě netrval na kotoucovych brzdach, ale už bych se díval po Gravel bike nebo nějaké cyklokrosce. Mladý patnáctiletý kluk by byl daleko víc nadšený z lehkého a lehce ovladatelneho kola, které je hbité, rychlé i do kopce, na lesních stezkách by mu nikdo nestačil a možná by byl i nadšený z toho, že má něco jiného, než co mu diktují dnešní výrobci. Daleko víc univerzální kolo a vsadím boty, že mu žádná těžká odpružená vidla chybět nebude. A ještě - kdybych měl jít do staršího, tak po někom, koho znám a vím, jak kolo používal. V bazaru najde tak akorát kolo, které je zralé na výměnu kazety, převodníků, protože levný řetěz nevydrží mnohdy ani tisíc km a ten, kdo plánuje dát kolo do bazaru, řetězy určitě nemění. Pak si takové kolo člověk někde koupí a hned ho to stojí 3-4litry, pokud má štěstí na přehazovačku , ložiska, středy nebo v horším případě na načatý rám. A u hliníku člověk nikdy neví, protože ten koroduje zevnitř.
k2

Já jen tvrdím, že na kole za deset tisíc nepotřebuje kotoučovky a nepotřebuje je ani na mnohem dražším kole.

Nikoliv, vy tvrdite:

...při pádu a poškození kotouče kolo vyřadí z provozu, vzduchová vidlice vyžaduje každý týden dofukovat pumpičkou na to určenou atd...

Takze kolik tech kotoucu jste uz ohnul a jaka vzduchova vidlice se musi kazdy tyden dofouknout? Nebo je pan v teto oblasti pouze teoretik?

Vzduchovou vidlicí jsem za 15 let co jí na kole mám, dofukoval cca 3x (a spíše to byla kontrola tlaku, než co jiného).
Hoši dejte si přes víkend 300km k tomu přes 5tis nastoupanych metrů, v pondělí lehčí kilo na vyplaveni laktátu a ony se vám pěkně srovnaji hladiny hormonů a bude vám fajn. V průběhu týdne ještě nějaká stovka a na víkend zase horské etapy...

 

hodnocení

0x

peku, ale hlavně všichni vy borci a posměváčci s odkazem na moji odpověď ze dne 8.8 ve 21:54. Před hodinou jsem ve studovně místní knihovny narazil v 5. čísle/srpen/ časopisu Cykloturistika/v trafikách a obchodních řetězcích ho najdete a těch 64 Kč stojí za koupi /na internetu nepřečtete, tam se dávají až archivní čísla/! Na straně 32 a dalších je velmi zajímavý článek o Aničce Dejmkové /neznám a nikdy jsem o ní neslyšel/ o jejích cestách po světě s přítelem na kolech. A teď se podržte: ve zvýrazněném rámečku je specifikace: /opisuji/ Anička Dejmková, 1994. Kolo Rockrider, jeden z nejlevnějších modelů z Decathlonu, kolem 5000 Kč. Navštívené země: Albánie, Arménie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Čína, Gruzie, Chorvatsko, Itálie, Irán, Kazachstán, Maďarsko, Německo, Polsko, Rakousko, Řecko, Slovinsko, Slovensko, Švýcarsko, Turecko, Belgie, Francie, Laos, Nizozemsko, Španělsko, Thajsko. instagram: @anickadejmkova Kdo nevěří, ať tam běží, říká jedno české pořekadlo. A teď se ukažte, borci na drahých vychvalovaných kolech, co jste, a vaše zázračná kola, dokázali vy. A vy, peku, kupte na co máte...to chce klídek! Ale kluk už možná jezdí, tak ať se vám oběma daří!

Tak ale rozumíš, někdo kupuje kolo na ježdění a někdo na parádu a s obyčejnou skládačkou moc parády neudělá :) :) :) Na libertě se jezdí i k Jadranu, jenže to tady nesmíš vykřikovat.

stire, když nevíš, tak nekecej, zbatečně machruješ a kecáš nesmysly. Hladám naDecathlonu...to její koloi stálo pět a půl a objela půl světa. Nebuď línej a podívej se na ten instagram. Toto je fotka z Albánie /z toho jejího instagramu/. A tys byl kde? Předvádět se na náměstí, jaké máš drahé kolo? A taková paka tady radí!

Horské kolo do 10 tisíc
Ale já jsem psal, že za desítku se dá kolo v pohodě koupit. Sám mám dvě trekové za cca 12 tis a v druhé půlce prázdnin se dá ještě nějaká sleva v obchodě ukecat. Ten článek jsem četl, ale někde jinde. Na libertě s jedním převodem jezdí lidi i k Jadranu. Do Chorvatska jezdí i kluci na silnickach, za tři dny jsou tam, dva týdny tam jezdí po horách a pak jedou zase zpět.

 

praivo*

Jaku, nerad ti kazím radost, ale půlku světa s tím Rockriderem rozhodně neobjela. Na fotce, kterou jsi sem vložil, je na černém RR ST 100, třeba v Itálii je ale na zelenožlutém a Radio Wave má dokonce pár fotek s Rockriderem 340, tj. vystřídala už minimálně 3 kola (což mě vůbec nepřekvapuje, protože 340/ST100 na takovéto použití prostě nejsou stavěné). Za ty peníze už by šlo sehnat jedno normální kolo, které by vydrželo déle než jedny prázdniny...

hypoteticky: může si pořídit kolo za 5000, co jí vydrží rok. A může si koupit kolo za 20000, co jí vydrží čtyři roky. Co je lepší? Z hlediska uživatele je lepší ta první možnost, protože máš každý rok nový model, zatímco v druhém případě máš čtyři roky starou šunku.

Dá se obdobně aplikovat na jakékoliv spotřební zboží.

jethro: neplácejte kolego hlouposti...a to ani hypotetické. Moje 17 let staré kolo (cca 24000 v tehdejších cenách) je stále lepší, než kterékoliv dnešní nové kolo za 5000. A můžete si kupovat každý rok nové a ještě hodně dlouho to bude pravda. 4 roky staré kolo rozhodně není vrak.., není k tomu jediný důvod.

reagoval jsem, kolego Martine, na předchozí komenty, ze kterých vyplývalo, že Anička jezdí na kole za pět litrů a má každý rok nové (mně takové taky vydrželo bezmála 15 let).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]