Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektroko- jak se o něj starat

Od: ecyklista odpovědí: 10 změna:

Dobrý den, koupil jsem si horské elektrokolo, chtěl bych se Vás zeptat kdo jej máte, jak se o to staráte? baterii nabíjíte uz v polovině kapacity nebo necháváte skoro vybít? prý se to nesmí úplně vybit ani přebit, a nemá se to nabíjet v rámu kola ta baterka,proč? je to tak choulostivé? kolo se prý nesmí umývat proudem vody, když zmoknu vydrží to e- motor a baterie? když to budu umývat, nebo spíš utírat mokrým hadrem musí se vytahovat baterka z rámu, nebo to možu tak jak to je? Děkuji Petr

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Určitě je lepší nabíjet od 50% než od nuly. Čím delší doba při hlubším vybití, tím víc to baterce škodí. Na druhou stranu pokud na kole dlouho nepojedete, je lepší skladovat baterku nabitou na cca 60-70%, než úplně plnou.
Přebít ji není možné, protože to si hlídá elektronika, takže nemusíte mít strach nechat kolo nabíjet přes noc.
O nabíjení v rámu/mimo nic nevím, ale pravděpodobně půjde o chlazení baterky. Osobně bych to klidně zkusil nabíjet v rámu a po nějaké době zkontroloval teplotu baterky, zda je ok a ne zahřívá se.
Elektronika má určitě krytí, proti dešti a cákající vodě při jízdě jistě dostatečné, ale tlaková voda z vapky se může dostat tam, kam nemá. Takže určitě nestříkat přímo na jakoukoliv součást elektroinstalace.

 

hodnocení

1x

Nevím, jaké značky máte pohon, ale určitě jste ke kolu dostal návod k použití, případně je ke stažení na stránkách výrobce nebo prodejce. A tam určitě budou odpovědi na všechny Vaše otázky. Sice tady se je také dozvíte, ale občas se tu objeví perly. Já třeba nějak nemůžu zkousnout to nabíjení jen do 80% kapacity - na to jsem ještě nenarazil v žádném manuálu k nabíjení baterie ( třeba já mám Bosch ) a to jsem si teď schválně našel manuály i od jiných výrobců. Přece chci na jedno nabití ujet co nejvíce kilometrů, tak proč bych si úmyslně ubral 1/5 hned na začátku úmyslně? Navíc každá baterie obsahuje elektroniku, která si sama hlídá jak nabití, tak vybití. Jinak doporučuji přečíst zde , myslím, že pokud ne vše, tak většina otázek bude pak jasná.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Pro co nejdelší životnost baterie se uvádí nabíjení na max 80% kapacity a nevybíjet pod 20 %. Pokud je možno, tak nabíjet klidně už od 30-50% do těch 80%. To ale neznamená, že nesmíš nabít na 100%,když pojedeš na delší túru. Občas se to i vyplatí, kvůli srovnání článků. To platí nejen pro e-kola, elektromobily, ale i tablety, telefony atd. Pokud se stane, že ji vybijes na nulu, tak se taky nic hrozného neděje, baterka má ochranu, takže se sama odpojí dříve než se poškodí. Jediné co je třeba při vybití, co nejdříve připojit na nabíječku. Pokud se baterie vybije a poté vychládne, klesne již kapacita pod bezpečnou mez.
baterkar

souhlas , tohle je správně.

 

hodnocení

0x
avatar maky

Elektrokolo mám několik roků, mnohokrát jsem s ním zmokla i na mne čekalo v dešti. Nabíjím, když je prázdné cca přes polovinu, aby bylo stále připraveno na případnou delší cestu. Rozhodně baterii z kola nevyndavám, to slyším prvně. Protože jezdím celoročně, zjistila jsem, že není dobé nechávat jej deší dobu na větším mraze, baterie se pak rychle vybíjí.Když bylo -10, šla jsem raději pěšky. Přeji váš štastnou jízdu s novým kolem.;)

Baterie se v mrazu nevybíjí, jen klesá její využitelná kapacita. Pokud dáte kolo do tepla, kapacita opět vzroste.
baterkar

LI-ION baterie by neměla být vůbec na mrazu, do budoucna pak hrozí destrukce.

Nesouhlasím. Mám AKU nářadí značky HILTI s Li-Ion akumulátory a sám výrobce píše skladovací teploty až do -20°C, provozní do -17°C.

Takže ano, využitelná kapacita v nízkých teplotách je nižší (ostatně jako i u jiných typů akumulátorů), ale rozhodně to akumulátory nijak neničí.

baterkar

Skladovat a i provozovat v mrazu v plném nabití sice je možné, ale problém je pokuď se při skladování, nebo i provozu v mrazu akumulátor plně vybije a nechá se vybitý. Tohle je problém všech LI-ION baterií při skladování, hluboké vybití v mrazu je ničí.

Baterie v mrazu samozřejmě může být, elektromobily jsou venku celou zimu. Nic se jí nestane, kromě nižší dostupné kapacity. Stačí ji dát do tepla a kapacita se obnoví. Pokud se ale vybije, musí se co nejdříve nabít, protože jak vychládne, kapacita se sníží pod bezpečnou mez a to jí zkrátí životnost nebo se může poškodit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]