Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Z kola na elektrokolo

Od: liska5 odpovědí: 17 změna:

Za pár dní mi přivezou elektrokolo. Těším se a mám zároveň obavy. Kolo je můj celoživotní přítel a hlavní dopravní prostředek. Do práce /důchodce na dohodu/ to mám dvakrát do kopce a už mne zlobí kyčle, tak jsem si nadělila elektrokolo. Všechno O.K., ale těžko se smiřuji s váhou toho monstra 22kg. Pokaždé jsem frčela na lehčím trekovém kole a nenadálou překážku střihla myškou a hup přes chodník a teď tenhle "remorkér"! Mám obavy, jak si na to zvyknu? Chci šlapat, jen do těch kopců potřebuji potačit. Bude to dřina na rovině bez motoru? Jaké máte zkušenosti s přechodem na elektrokolo? Na co si dát bacha? Jedno už vím, že jen vynést ho těch několik schodů do kolárny, bude v sedmdesáti fuška!

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar stir
Baterie stojí 8-10tis, takže je o ně zájem. Ale dá se odemknout a vzít sebou, pokud nelze schovat celé kolo. Pro co nejdelší životnost nabíjet na 80% a nevybíjet pod 20%. Pokud se podaří vybít, tak v co nejkratší době připojit na nabíječku. Protože jak vychládne, klesne jí napětí pod bezpečnou mez a výrazně se zkracuje životnost. To platí i pro přebíjení.

 

cyklopoutnik*
hodnocení

3x

Rozsáhlou diiskuzi o elektrokolech maní tady: nakole.cz/...

Vše o cyklistice, k elektrokolům mají specializované a rozsáhlé téma. Než to tam všechno pročtete bude podzim a na kolo se pak ani nedostanete:)

liska5
hodnocení

Tak tohle je boží! Díky. Ono se dá hodně najít, ale tu je to přehledně. Sem budu "nasísat".

 

vilik*
hodnocení

2x
Myslím, že si zvyknete rychle :).
Vlastní zkušenosti bohužel nemám, ale náš rentiér si zvykl velice rychle a všude teď jezdí a ukazuje ho, tak bych se být vámi nebál.

 

mil®
hodnocení

2x
avatar mil

Ano, máš pravdu, je to težký jaxviňa. Mám už druhý elektrokolo, takže jsem si na tu váhu už zvykl. Na žádný jančení to nejni, ale zase ta pohoda do kopce. Taky celej život jezdím na kole, ne sice do práce, ale rekreačně a všechny dovolený jen na kole. Takže třeba můj problém je, dát kolo na nosič, ketrej mám na kouli. Jsem po operaci sérdce, takže na normálním kole už nic nedám. Taky si budeš muset zvyknout na záběr při šlápnutí, když se rouzjíždíš, má to trochu zpoždění, ten zátah. To samý když si nechtěně šlápneš a kolo se rozjede, na to bacha, ale zvykneš si. Tak asi ve zkratce. Ptej se dál. :)


doplněno 03.04.19 19:28:

Jak radí pode mnou. Pozor na stav baterie ať dojedeš. Těch 150km najedeš fakt jen po rovině a s minimální dopomocí. Já najedu tak do stovky. O tom kradení baterek jsem sice neslyšel, ale je to asi možný. Jáji mám zamknutou v rámu a kolo prostě nedám z očí, když někde zastvím. Kafe prostě na zahrádce a doma ho mám v garáži a baterku jinde schovanou.

 

ben®
hodnocení

2x
avatar ben

Dobrý den, vlastní zkušenost nemám, ale slyšel jsem od kamarádky, jak jednou před domem potkala sousedku celou brunátnou, protože se vydala na delší trasu na elektrokole, došla ji baterka a cestu zpět musela poctivě odšlapat. Takže, to šlapání bude určitě náročnější a poučení z toho je - hlavně si hlídat stav nabití baterie (podle toho raději plánovat délku cesty). Zdravím!


doplněno 03.04.19 13:29:

liska5 - ano, celkově to bude zábavnější . Pokud jde o krádeže, tak to bude asi o rozšíření používání i o (snad) snižující se ceně kola i baterií. Pamatuji si, jak se svého času (když to byla drahá novinka) lidem ztrácely satelitní antény a dnes už by to snad nikdo neukradl.

liska5
hodnocení

Díky! Baterku to má na 150km. Rozpočítám si dny na kilometry a budu pak ve střehu.

A to tu nedávno bylo, jak se ty baterie kradou. Říkám si, štěstí přeje připraveným, a preventivně si šteluju psychiku a vymýšlím zajištění baterie.

NEjlepší zajištění baterie je mít ji u sebe. Jinak dojezd 150km možná tak po rovince s poctivým šlapáním a nejlehčí výkon.
Tak na to pozor, těch 150 km je maximální teoretický dojezd za ideálních podmínek.
Nevím, kolik to máte do práce, ale předně bych sledoval úroveň nabití, a ne kilometry. A jak budete na půlce, tak šup s tím do nabíječky. Za prvé tím budete šetřit baterku (žádná baterka nemá ráda hluboké vybití) a za druhé vás nikde nepřekvapí že se vybila.

 

pavelka*
hodnocení

2x
Pokuď jste objednávala kolo na míru,tak snad jste vybrala dobře.
Pozor na těžiště kola.Rozdíl v umístění baterie.Rozdíl umístění motoru.Pozor při slézání(překračování štangle).Výška řidítek při 28" kolech,silných pláštích,odpružené vidlice,stavitelný krček...nic pro drobné postavy.Poslední pozor na přední kotoučovou brzdu...
Nic proti,ale určitě nebudete demontovat baterii každý den a odnášet domů.
liska5
hodnocení

Je to tzv. městské s tím snadným nástupem, rám 19, jako mám u treka, baterka na nosiči, motor v zadním náboji, brzdy mechanické TEKTRO, průměr kol 28". Prostě na pojíždění do práce a po městě. Jsem sice akční, ale už babka, a lepší to nebude,...:-D

 

hodnocení

2x
avatar maky

Věřím, že si zvyknete snadno.. V 68 jsem si zvykla bleskurychle, všechny odlišnosti a možná trochu nevýhody vyváží úžasná jízda do kopce. Baterie něco váží, nejsem žádný silák, ale po třech schodech ke kamarádce ho vynesu. Jinak třeba dát pozor na mráz, nechala jsem ho tři hodiny na mrazu a pak byla baterie brzo vybitá. Přeji vám příjemnou jízdu s novým kolem.

liska5
hodnocení

Ahá, díky, to by mne nenapadlo. Tak v zimě ho v práci budu dávat do garáže. A Vaše velikost kol? Tam váhám.

 

No, moje kolo asi nebude směrodatné, protože mám nějakou čínskou "skládačku", kola docela malá, rozměr fakt nevím. Jenom, protože je to skládačka, tak bez podpory se trochu hůř šlape. Ale neměnila bych, nějaké drahé bych se bála nechávat někde uvázané.

 

liska5
hodnocení

Lidi, to je božííí.*ua* Dneska mi ho přivezli. Pro jistotu až pod rouškou tmy jsem ho jela vyzkoušet. *bezim*Za deset minut jsem měla jasno, jak na to, a co to dělá. Paráda! Kdyby mi nebyla zima, tak tam ještě kroužím. Chtěla jsem městské, kvůli nalézání. Tak na něm sedím poněkud rovně. Ale do těch kopců tady, to bude lebeda. *frajer*

Jo, a ta baterka se zamyká, tak se zas tak snadno nedá ukrást.

Pomáhal jsem ho vybírat kamarádce, taky městské, ale jezdí na něm i na chalupu nebo k rodičům a jenom se usmívá. Když jsem to zkoušel před obchodem, tak mě to málem potahalo, jen jsem šlápl a takový odpich jsem nečekal. Sám jezdím na silničním osmikilovem kole a v kopci jsem měl co dělat, abych jí stačil. Baterie je na zamykání, ale ten zámek mi připadá, že je tam jenom na to, aby baterie nevypadla, takže hlídat :)

Lisko, tak to je super, že jste spokojená, mě tohle "okouzlení" z elektrokola drží již několik roků. Ano, klíček od baterky si vždy beru do kapsy, takže zloděj by se moc neprojel. Přeji vám hodně štastných kilometrů bez nehod. *tanec**slunce*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]