Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mám vytahaný řetěz?

Od: luky15* odpovědí: 9 změna:

Měřil jsem si řetěz posuvným měřítkem podle návodu na internetu a nastavil jsem na něm tedy 132 a stričil horní zuby do řetězu a rozáhl a na měřítku bylo asi 134.5 což mi příjde trochu moc na to že řetěz bude mít max 1500km za sebou a je starý ani ne dva roky.

Je tento způsob měření horší jak klasická měrka na řetěz? Nebo jsem to změřil dobře?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar libor007
ZÁvisí na čistotě, mazání i zacházení. Někdo ho dorasuje po 500, jiný mnohem později.Jak už bylo řečeno, pokud budeš s výměnou otálet, vytahané převody budeš dělat taky. Jinak (kupovat tu českou klasiku) měrka stojí cca stovku a měření je mnohem jednodušší, než s šuplerou. Vidíš jednoduše stupeň opotřebení.

 

ja1
hodnocení

1x

Měřím to tím samým způsobem, pokud začne řetěz přeskakovat již jsou vytahaným řetězem už i poškozené zuby na ozubených kolech. To pak dáte nový řetěz a začne přeskakovat taky, a budete měnit vícekolečko vzadu - osobní zkušenost.

V opravně kol mi pán řekl že řetěz vydrží třeba asi 500km, záleží taky jak se o řetěz staráte - čištění, mazání.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Musíš dávat pozor, aby ti šupléra při měření nesjela do mezery mezi tím válečkem. Každopádně co je nad 132,8 mm, tak už bude v háji kazeta i převodníky. Nový řetěz už bude přeskakovat. Řetěz se mění právě při těch 132,8 pak kazetu v podstatě nemusís měnit. Životnost řetězu se nedá říct, je to i na údržbě. Některý řetěz vydrží měsíc, jiný déle, na silničce jsem měl kmc x10sl a ten vydržel 15500km, mažu suchým mazivem. Měl jsem shimano a nový měří 132,4! Kmc měří nový rovných 132 a to je rozdíl

 

matesj
hodnocení

0x
Měním,když začne přeskakovat na nejmenším kolečku...někdy i po roce.

 

petan86*
hodnocení

0x

Týden zpátky jsem měnil. , měl jsem rovných 132,8 po asi 1200 km s pravidelnou udrzbou,už se to projevovalo jemným chrastěním a nepřesným řazením.

Váše naměřená hodnota se mi moc nezdá, takhle natažený řetěz by musel skákat jak kobylka. Nemáte to měřítko nějaký šmejd od Vietnamců? Jestli jste měřil dobře musíte vědět vy sám nejlépe, předpokládám že jste měřil hroty určeným k měření vnitřních rozměrů.

Jestli budete kupovat nový, doporucil bych od sramu, krásně mi sedl.

luky15*
hodnocení

No měřítko mám poměrně drahé a to Extol Premium. Jinak už když byl řetěz nový tak jsem vypozoroval že mají takové ty válečky pod kterýma jsou čepy mají strašnou vůli a dá se snimi dost hýbat tak jestli to není tím

To je to, co jsem psal výše. Některé řetězy mají vůli hned od začátku, dostává se tam prach a čepy se dříve vybrusuji. Mám ve skříni shimano a nový má téměř 132,4mm. Koupil jsem ho jen proto, než mi dojde kmc x10sl Gold z Číny. Ale asi ho ani nepouziju. Taktéž jsem měl vychvalovany v testech SRAM, koupil jsem rovnou dva a rovněž 132,4mm. První vydržel sotva 1500km, takže ani ne měsíc, druhý jsem hned prodal. Asi si z nás někteří výrobci dělají srandu, když prodávají řetězy za půlkou životnosti. Proto kupuju osvědčený kmc z dutymi nýty, tvrzený. Cena je sice někde jinde, ale vzhledem k nájezdu vyjde ve finále nejlevněji. Teď ho mám taky nasazený a je před polovinou s nájezdem okolo 4tis km. Takže těch 8tis minimálně dá, není to sice jako u toho prvního, ale pořád slušný nájezd. Co mám ale vyzkoušené, rychlospojka se vytahá daleko dřív a pak to v tom místě preskakuje a dělá neplechu, takže rychlospojku nepoužívám a když nový řetěz zkracuju, rovnou na kole snytuju napevno. Když jsem měřil řetěz přes rychlospojku, vždy byl v tom místě po určité době delší
petan86*
Koupil bych řetěz nový, ale pravděpodobně bude skákat a jestli bude skákat hodně, rovnou kupte i kazetu, nemá cenu se s tím trápit to pak může trvat i pár desítek km než si to sedne jestli vůbec. Jestli teď neskáče nic dojezdil bych řetěz i s kazetou.

 

hodnocení

0x

Já bych jen doplnil, že pokud jste měřil dobře, tak budete určitě muset měnit i kazetu, protože si nedovedu představit, že by si s novým řetězem "sedla" a nestřílela. takže pokud momentálně nic nestřílí a řadí to relativně v pohodě, jezdil bych dokud bude řazení ok a nic nebude střílet. Pak ale vyměnit řetěz + kazetu a možná i některý převodník. Je hodně bikerů, kteří právě řetěz nemění a potom vymění vše, co jsem vzpomínal. Prý to finančně vyjde +- stejně, jak když se pravidelně mění řetěz. ( Ta kazeta vám jinak vydrží tak 3-4 řetězy, ale záleží tam na způsobu jízdy a Vaší váze ).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]