Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jáké kolo do práce

Od: jendad odpovědí: 8 změna:

Jezdím do práce cca 6km. Staré kolo (favorit) už dosluhuje . Jaké kolo by jste mě doporučily. Co by mělo mít? Mám pořídit s tlumiči? S kotoučovými brzdami? Na co si dát pozor , aby bylo co nejvíce bezudržbové. Třeba když jsem byl v rakousku , tak tam dost používaly v zadním kole planetovou přehazovačku . Má smysl?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

figurek*
hodnocení

2x

Pro ježdění do práce nechejte zgenerálkovat vašeho favorita. Asi to bude chtít nová ložiska, nové ráfky, nové gumy a nové obložení brzd. Může vám sloužit dalších 20 let a možná vám ho nikdo neukrade.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Co nejvíce bezúdržbové? Tak proč chceš tlumiče, kotouče a nějakou zbytečnou planetovou přehazovačku? V jednoduchosti je síla a nízká váha. Oprav favorita, vyjde to levně a hlavně to daleko líp a lehčeji pojede. Jinak 6km se dá jezdit i na skládačce, ale favorit na silničních pláštích pojede sám.
jendad
hodnocení

Právě proto se ptám , zda to má smysl . A favorita mám v cajku ,pár let nové ráfky , špice, ložiska , na klice mám zapouzdřená ložiska a jede to opravdu jak vítr. Ale takzvaně je už dost dotlučený , blatníky jsou staré hliníkové . Prostě vypadá hrozně , a nechce se mě rozdělávat , stříkat rám (nemám chut se v tom vrtat). A v práci máme pár desítek let staré kolo s planetovou převodovkou (5 kvaltu) a nikdy se na tom nic neměnilo . Je tam silný klasický řetěz a ozubená kola oproti slabounkému u moderních kol , kde se stále kříží řetěz (nejde kolmo).Já jsem za ty roky vyměnil už několik řetězu , zadních 5 koleček a i přední tác .Takže o bezudržbovosti se nedá mluvit.

Právě favorit je dělanej poctivě (taky rám je pěkně těžkej) , abych nekoupil nějakej kepl a nebyl hodně sklamanej.

 

hodnocení

0x
avatar totak
Kvalitní odpružení předku určitě poznáš na tom že budeš mít miň otlačené ruce. Cyklo rukavice sice tlumí ale šavle jsou šavle.Odpružený zadek už je dost luxus. Dá se koupit odpružená sedlovka ale dělají se spíš jen krátké takže jestli budeš mít rám skloněný dolů a budeš potřebovat delší sedlovku tak ji s odpružením nekoupíš. Kotoučové brzdy jsou úžasná záležitost. Nejsou náchylné na počasí takže brzdí stejně i za deště ,nemusíš je seřizovat pokaždé když se ti obrousí špalky protože destičky vydrží daleko víc. A navíc když jezdíš delší cestu a praskne ti drát , tak to na kotoučových brzdách ani nepoznáš ale normální ti hned začnou drhnout o ráfek. Jestli nejezdíš někde po šotolině, nekupuj horala a tlusté pláště ale treka na 29 palcích lip to jede. Co se týče planetové převodovky, je to dost rozšířené hlavně v Holandsku a většinou to bývá na takových těch "páprdovských" kolech. Mě to připadá těžší a dražší než klasika. Navíc bych řekl že torpédo brzdí hůř než kotouče ,respektive , má pomalejší reakcí.

 

hoststary*
hodnocení

0x

Dvě hlediska: terén a cena.

Záleží na tom, v jaké krajině jezdíte, jestli v Polabí nebo na Hané po rovině nebo v podhůří do kopců a z kopců, jestli po silnici nebo cestou necestou (tam by se hodila odpružená vidlice)

Záleží na tom, kam si můžete kolo uložit, například v Pardubicích a podobných městech, kde se odedávna jezdilo do práce nebo na nádraží na kole, bývaly u nádraží nebo v zaměstnání stojany na kola se stříškou a kolo počkalo a nikdo z něho nic neukradl. Chlapi si nechávali kolo opřené o zeď u hospody a nekradlo se. Takže to chce kolo, kde vám nikdo nebude závidět, neukradne vám ho, nebo nevočeše.

Co se pohodlí týká, asi by to chtělo pohodlné kolo s pohodlným sedadlem, jednoduchou přehazovačkou, nosičem na tašku, rovnými řídítky, blatníky, kompletním osvětlením vpředu, vzadu z ze stran (nalepené reflexní pásky na rámu), jednoduchou údržbou. Na těch pár (šest) kilometrů musí stačit i obyčejná plečka bez přehazovačky, ale je nová doba, přehazovačka je standard, tak proč ne. V dnešní době to chce hlavně mít reflexní oblečení a helmu.

hoststary*

Starý dobrý favorit (Favorit Rokycany) je dělaný z poctivého materiálu, i po padesáti letech jezdí s původními převody, řetězem, ráfky, šlapkami, ložisky, dráty, sedlem i jezdcem. Stačí běžná údržba a jednou za rok poctivá údržba, včas měnit brzdové špalíky a když je potřeba i ložiska (věnečky s kuličkami) i pneumatiky a duše (sice drží i dvacet třicet let staré duše, ale pro jistotu je lepší je včas vyměnit). Na opravu stačí pár klíčů, stahovák na pětikolečko, olejnička a kus hadru. Pár náhradních dílů (duše, ventilky, klínky šlapek, spojka řetězu, lepení na duše a hadr na ruce).

Při každoroční celkové revizi a údržbě důkladně vyčistit náboje od staré vazelíny a před sezónou opět promazat (jako u všech jiných kol), pokud je třeba trochu vycentroval. Včas vyhodit vyčvachtaná ložiska. Po jízdě v blátě a dešti kolo umýt, osušit a uklidit pod střechu.

Nevýhodou jsou berany (řídítka pro jízdu s ohnutými zády), šílené je úzké kožené sedlo, podle tvaru vypadá jako hlava lišky, které tlačí do zadku, na favorita se těžko dává nosič, s blatníkama vypadá směšně, ale blatníky jsou nutnost, jinak má jezdec na zádech od zadku až po čepici blátivý pruh. Hlavně to chce mít světlo vpředu i vzadu.

 

hodnocení

0x
avatar stir
No jako buď rád, že máš kolo, které vydrží 50 let a stále jezdí. To dnes už nikde nekoupis. Blatníky nekde seženeš, rám ti někdo fikne a víc nepotřebuješ. Berany otocis nahoru, pokud nechceš být ohnutý a řetěz je spotřební materiál. Pokud ho tam nenecháš přes míru, vydrží i kazeta a převodníky. Já mám karbon silnicku a desítku kazetu, křížení řetězu je jen takový blábol. Když si člověk řetěz čistí a správně maže vydrží i 15 tis, pokud je trochu kvalitní. Levný řetěz mám tak na dva měsíce, takže levněji vyjde ten dražší. Jestli je to jen kolo do práce, víc bych fakt neřešil. Pokud koupíš novou i hliníkovou silnicku, bude to něco stát, tak jestli se ti to vyplatí...? Horák nebo trekové kolo tak dobře rozhodně nepojede...

 

hodnocení

0x
avatar ringo

Mám asi 15 let Olpran. Odpružený předek, kotoučové brzdy /v městském provozu velmi důležité/. Časem dovybaveno měkkým sedlem, zrcátkem, košíkem s reflexnímy pásky. Jednou ročně vyměním řetěz a umeju to.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]