Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna obou kol u kola

Od: ivcas odpovědí: 12 změna:

Ahoj, google je zmaten zadáváním dvou stejných slov a nabízí mi výměnu zimních pneumatik. Mám ale dotaz na svůj bicyckl. Mám dámské holandské kolo staré cca 6 let, jezdím na něm denně po celý rok a kola už jsou ve špatném stavu. Pneumatiky bez vzorku (na náledí to bolí), pořád mi ucházely a potřebovaly pořád dofouknout no a včera jsem našla zadní kolo prázdné - už asi prasklo nebo netěsní, nevim, nevyznam se.

Dlouhodobě jsem měla plán vyměnit kola na nějaká silničnější, ta městská (tenoučká, bez vzorku) nejsou vhodná na provoz po velkém městě, moc tomu ale nerozumím a hrozně nerada jdu na jedno místo, kde bych odsouhlasila jedinou nabídku.

Pokud mi uchází (nebo už praskla) duše a zároveň potřebuji nové pneumatiky, mám kupovat kompletní kola, mám kupovat vše zvlášť, mám shánět i ráfky, jak se to vyplatí, jaké jsou rozdíly, velikosti, potřebuji ještě něco jiného,...? mam z toho dvojnásobnou hlavu. Co se vyplatí nejvíc?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jezevec*
hodnocení

3x

Ráfky, pokud nejsou extrémně pokřivené, bych neřešil, k tomuhle kolu prostě patří ty, co tam jsou. Takže ti zbývá duše a plášť (pneumatika). Podívej se na tu tvojí - najdeš tam něco jako třeba 26 x 1,75. To první číslo je velikost kola, to druhé šířka pláště. Opiš si tahle čísla a zajdi do nejbližší prodejny cyklopotřeb, tam ti naservírují přesně to, co potřebuješ.

Duše stojí pár korun (do stovky), plášť odhadem tři stovky.

jezevec*

Ráfky ti srovnají (vycentrují kola) také v té cykloprodejně (nebo alespoň ve většině z nich) každopádně v každém cykloservisu. Problém bude v tom, že jestli má mít to kolo nějakej styl a tvář, těžko na ně budeš ráfky shánět. Jinak vypletený kolo (ráfek plus dráty) bude stát něco kolem šesti stovek, ale jak říkám, problém bude sehnat ten "správnej styl"...

ivcas
hodnocení

Moc moc děkuji! To jsem potřebovala vědět, zda tam není ještě nějaký mezikus a jak se to cenově pohybuje. O rovnosti ráfků si nejsem úplně jistá, večer na kolo kouknu, čísla opíšu a pokud budou ráfky taky už křivější (v lednu jsem dost padala...), kolik tak stojí ráfky?

ivcas
hodnocení

Respektive... Jak na to tak koukám, tak ráfky a vyplétání jsou rozdílné věci. Pokud by ty ráfky už taky byly zkroucené, je lepší koupit ráfek nebo rovnou vypletené kolo?

ivcas
hodnocení

Dobře, moc děkuju, do tohohle právě nevidím a je fakt, že nad vzhledem přemejšlim stejně jako nad cenou a kvalitou. Našla jsem blízko cyklosport, zajdu se tam kouknout a optat a kdyžtak rovnou zavezu kolo.. Ještě jednou moc díky za vyjasnění!

 

hodnocení

0x
avatar stir
Tak ono pokud bys chtěla nějaké silničnější pláště, taktéž budou bez vzorku nebo pouze s minimálním vzorkem. Do sněhu jsou lepší širší pláště. Na druhé straně ty úzké pláště daleko lépe jedou, tolik se nenadřeš, jenže taky záleží jak široký je ten ráfek. Podle toho vybírat plášť a podle pláště, zase duše. Pokud to uchází, tak je někde dírka nebo taky povolený ventilek.

 

asd1
hodnocení

0x

Dej sem foto a opiš čísla z pláště, pak můžem radit...

Kolo jsou pneu, duše, vložka do ráfku (i ta je důležitá - správný typ a rozměr), ráfek, výplet a nába. Tobě stačí vyměnit plášť a duši, pásku v ráfku zkontrolovat. Ráfek pokud nešmajdá a necuká do brzdy tak je OK, výplet pokud nejsou volné dráty tak taky.

Cykloservis obvykle řekne "všechno je třeba vyměnit" a sedře tě z kůže... Rádi mění i bezvadné díly - kšeft je kšeft...

 

lyny
hodnocení

0x
A odkud jsi kolo mam jako zábavu. Můžu přezout a tfeba i poradit co a jak :) zadny servis nic takového jen je to moje hobby :)

 

ivcas
hodnocení

Zdravím, moc moc děkuji za rady a omlouvám se za neaktivitu, byla jsem teď pryč. Duše mám koupené, pláště objednané přímo na moje kolo, ráfky kdyžtak srovnáme v budoucnu. Kolo jsem do cykloservisu radši vzala a pán řekl přesně co vy. Jinak jsem z Plzně, ale na kolo koukneme s přítelem hned jak přijdou ty pláště a dáme to dokupy, říkal, že to v pohodě zvládne, už to dělal.

 

ivcas
hodnocení

Tak kolo je přezuté a jezdí se parádně, až na... Přehazovačka v těchto zimách hrozně rychle zatuhne a já pak šlapu na hroznej převod. Je někde nějaký pérko, který potřebuje promazat? Jak přehazovačku oddělit od mrazu?

Tak tady bych si z vlastní zkušenosti tipl, že problém bude v bowdenech a lanku u přehazovačky - jsou zřejmě zatuhlé nebo již zanesené prachem ( případně obojí :) ). Takže promazat ( ne vždy to pomůže na dlouho ) , lépe nechat vyměnit lanko ( a dát nějaké lepší, nerez nebo teflonové ) a samozřejmě i bowdeny. No ale jezdit v tomto mrazu na kole, tak budu víc ztuhlý, než ta přehazka *smich*

ivcas
hodnocení

Díky za info, v přehazovačkách se nevyznám, pogooglim ty cizí termity, naučim se a mrknu na to. Neumim si v týhle zimě představit chodit pěšky - není vám zima na nohy? : ))

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]