Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vhodné boty na běhání

Od: walt odpovědí: 6 změna:

Ahojte, chtěl bych začít s běháním, jenže nevím, jaké boty koupit. Je mi 20 a mám nadváhu, přes 100kg - hraje to nějakou roli ve výběru? Běhat jsem zkoušel už před rokem, v levných neznačkových botách (okolo 700kč) a nebylo to teda moc příjemné... Běhal bych jen po cestách, takže tvrdém nebo zpevněném povrchu

Ale nemůžu si dovolit utratit moc, jsem student, nevydělávám... takže bych pro to moje začátečnické běhání na krátké trasy nechtěl boty dražší než za 2000kč, spíš levnější... chápu že za ty peníze žádné top boty nebudou, ale jak říkám, do začátku musí stačit. Na netu jsou články, pomoc s výběrem... ale narazil jsem jen na několik roků staré atd.

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

bezec
hodnocení

1x

Na běhání nejdřív musíš zhubnout, jinak si odrovnáš klouby - nadváha je přetěžuje a k tomu nejsou zvyklé na zátěž = kombinace kde problém je skoro jistota (ať žije artróza)

= procházky, ideál běžky nebo nordic walking, plavání, veslovací trenažér - zátěž vytrvalostního typu, hůlky zapojí víc svalů a odlehčí kolenům. 4x týdně 2 hodiny (na zátěž se musí najet postupně v řádu týdnů až měsíců), jíst všechno i sladké a tučné, hodně zeleniny, tak aby příjem byl o něco málo menší než výdej. Hubnout max. 2 kg za měsíc.

Boty na běhání - hledej tréninkovou běžeckou botu, ideálně vybrat podle typu došlapu a tvaru nohy. A počítej, že i nejlepší bota má životnost ca 500 km, pak sice ještě vypadá slušně, ale už špatně tlumí nárazy. Trochu to jde řešit běháním po měkkým = v lese po jehličí a trávě. Lidl nic moc, na častější běhání nejsou dobré, řekl bych max. 10 km týdně a ne po asfaltu. Za 500 jsou dobrý, ale dobrá běžecká bota je řádově lepší (kdo nevěří ať si uběhne 20 km po asfaltu)

Levně jdou sehnat starší modely, podzimní výprodej atd. Asics,Mizuno, NB, Adidas, Nike...Je to celkem jedno, záleží co sedne na nohu.

walt
hodnocení