Píská to mezi šlapkami, jak to namazat?

Od: Datum: 17.10.16 17:56 odpovědí: 3 změna: 19.10.16 21:23

Dobrý den, mezi šlapkami to popiskuje jako kdyby bylo nenamazané kuličkové ložisko. Když šlápnu pozpátku na chvilku to ustane. Vyfotil jsem to jestli by byl někdo prosím ochotý napsat jak to rozšroubovat / jak to namazat a čím?

https://postimg.org/gallery/27wcts9nu/

děkuji


doplněno 19.10.16 20:16:

děkuji za rady. Zde jsem dostal další radu:

"Jako vodítko pro posouzení bych bral vůli té středové osy. Ta se nejlépe zjistí střídavým silným tlačením pedálu k rámu kola a od něj. Pokud se osa viklá, pak je určující o kolik. Sleduj při tom velký převodník a jeho vzdálenost od přesmykače. 1 mm je ok, do 3 mm je to problém k opravě, nad je to velký problém. Pak je třeba se zaměřit na dotažení středových matek (prochází jimi střed. osa), pozor, levá matka může mít levý závit"

PS: levý závit znamená, že povoluji doleva nebo doprava? :-/


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.10.16 18:27

No tady je nějaký návod ,nevím jakou máte matku (z druhé strany než je foto) ale princip bude shruba stejný

http://www.ivelo.cz/domaci-se…rvis-kol/vymena-stredove-osy/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolista
Datum: 18.10.16 09:08

Namazat sprejem (tuk na řetězy) = jen stříknout podél osy na ložisko.

Rozebrat = stahovákem sundat kliku z osy a pak spec. klíčem vyšroubovat misky.

Povrzávat klidně může prasklá osa, pak ještě rozemletá klec. Ostatní závady by měly velkou vůli v ložisku... Vrzat může i klika na ose (4 hran), nutno občas zkontrolovat dotažení, hlavně za začátku = po 50 km, 100 km, 500km, pak si to už moc nesedá)

A nejdřív namaž řetěz.


doplněno 20.10.16 10:41:

Levý závit se povoluje doprava = po směru hodin.

To s tou vůlí je nesmysl. Vůle ja závada vždy, střed má chodit bez vůle a lehce (bez řetězu se po roztočení chvíli točí = sundáš řetěz z převodníku a zatočíš šlapkama, např. pokud udělají aspoň 5 otoček tak OK, pokud po jedné stojí tak jde ztuha). Pokud kýveš do stran a je vůle tak to je špatně.

Strojní ložiska - vůle nejde seřídit = jezdí se dokud je vůle snesitelná a pak se mění celý střed. (to asi měli na mysli s tou vůlí - na malou se kašle a řeší se až když "se to viklá moc"

Konusy (miska, kuličky a konus na ose) - vůle jde seřídit = povolíš kontramatku, seřídíš vůli a zase kontramatku utáhneš (pozor na přílišné utažení - vymačkáš důlky a tím ložisko zničíš. Z výroby tam bývají věnečky (klec v které jsou kuličky), lepší je klec vyhodit a nechat jen kuličky (musí se jich pár přidat/ dávají se všechny nové tj. koupíš 3 věnečky, vyhodíš klece a samotné kuličky naskládáš do vazelíny kolik se jich vejde do misky) Vazelína cokoliv vodovzdorného. - ta klec se často rozemele na kaši, kuličky se sjedou tak že vznikne velká vůle a navíc se to točí v kovových pilinách z klece...

Prasklá osa - často to jen vrže/praská/loupe v tom, jinak se to chová celkem normálně.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 19.10.16 21:23
avatar

Levý závit se povoluje otáčením vpravo tj ve směru hodinových ručiček.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.