Doplňky výživy při posilování

Od: Datum: 28.08.16 12:27 odpovědí: 4 změna: 30.08.16 22:55

Dobrý den, chtěl bych se zeptat co si myslíte o doplňcích výživy při posilování a zda mohou skutečně prospět, či je to jen vyhazování peněz...

Je mi 20 let, jsem student, výška a váha: 178 cm a 63 kg. Jsem ektomorf a přestože se snažím jíst hodně a kvalitně, a do toho pravidelně cvičit, tak se moje váha neustále pohybuje okolo těch 63 - 64 kg.

Uvažuji o tom, že bych do jídelníčku přidal nějaké doplňky, na internetu se nejčastěji doporučuje protein (logiku to má...) a tedy jsem se chtěl zeptat, co si myslíte o těchto:

1. Rychlý syrovátkový: http://www.nutrend.cz/deluxe-100-whey-d13862.htm

2. Pomalý kasein: http://www.nutrend.cz/micellar-casein-d15768.htm

Je mi jasné, že to jsou pouze doplňky k vyvážené stravě a cvičení, myslíte si ale, že můžou pomoci? :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.08.16 06:51

Ahoj, z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že bys jen vyhodil peníze. Něco jinýho je to u kulturistů a jiných vrcholových sportovců. V tvojí situaci je to ale naprosto zbytečný.

Jak často trénuješ a jak vypadá tvůj jídelníček?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kubaa
Datum: 30.08.16 20:52

Ahoj.

S kolegou nahoře nesouhlasím, vyhozené peníze to nejsou. Určitě ti to pomůže přibrat, ale jako všechno má i tohle jeden háček - musíš mít správnou stravu. Bez správné stravy ti budou tyto výživové doplňky skutečně k ničemu.

Často se setkávám s lidmi, kteří nějak změnili svůj jídelníček a kteří jak tvrdí, pořád jí, ale i tak nemohou přibrat. Když mi ale ukážou, co všechno jí, nemusím být žádný odborník na výživu a vidím, že toho je málo, ev. jsou to potraviny, které ti nic nedají. Jsem si jistý, že to je i tvůj případ a proto ti doporučuji si nechat vypracovat jídelníček od fitness trenéra (klasické výživové poradce moc nedoporučuji) - pozor ale na trenéry, kteří mají jen nějaký vzor jednoho jídelníčku a ten dávají všem svým klientům - trenér ti musí vše do podrobna vysvětlit... říct, kdy co můžeš a nesmíš jíst a proč, a ne, že ti napíše, že k obědu mᚠmít jen 300g rýže a 200g kuřecích prsních řízků a nic ti k tomu nenapíše.

Ze zkušenosti mých přátel ti doporučuji Adama Česlíka, dělá to sice online, ale mnoho mých přátel mi říkalo, že po letech ve fitku až po přečtení jeho výživových "protokolů" pochopili, jak to vlastně funguje. (teď jen doufám, že mi nesmažou koment za "reklamu").

Vím, že to je určitě těžké, když se o něco snažíš třeba i delší dobu a nefunguje to, ale zkus se oprostit od výmluv na to, že nemůžeš přibrat kvůli tomu, že jsi ektomorf. Já sám jsem taky ektomorf a dřív jsem to také dělal a když jsem se na to konečně vykašlal a začal dělat vše pořádně, přibral jsem ze 73kg na současných 94kg a letos chci jít na stovku.

Přeju hodně štěstí!

P.S.: Opravdu si nech poradit od nějakého fitness trenéra a až potom si kup nějaké suplementy. Teď to nedělej.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.08.16 22:30

Já jsem neřekl, že jsou to vyhozené peníze. Řekl jsem, že by tazatel vyhodil peníze. A na tom jsme se shodli. Doplňky stravy mají význam, pokud potřebné živiny k růstu už nestačí dodávat normální strava. Tedy, mám skutečně dobrý jídelníček, ale už nepřibírám. Pak ano, doplňky můžou přijít na řadu. Ale v současné situaci tazatele je to opravdu jen otázka stravy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.08.16 22:55

Z mojich dlhodobych praktickych skusenosti takmer 20 rokov v kulturistike môžem s kludnym svedomim prehlasit ze to najdolezitejsie na budovanie svalstva je genetika. Potom dlho dlho dlho dlho nic a potom az trening a strava a potom az suplementy. Nepotrebujes ziadnych premudlelych guru co ti zostavia jedalnicek. Ziadna strava ani trening a ani suplement nedokaze porazit tvoje geneticke limity. To dokazu kratkodobo len steroidy a pod. Ale zas nie vzdy to stoji za to. Ak mozem poradit tak kup si protak osobne preferujem vajecny (podla mna je na narast svalstva lepsi ako z ekonomickych dovodov ospevovana srvatka aj ked samo maj aj svoje nevyhody vo forme plynatosti pri nespravnom davkovani) a to ti uplne staci a aj s tym to netreba prehanat. Pokial neberies steroidy alebo nemas super geneticky potencial tak telo aj tak nebude vediet zuzitkovat kvanta bielkovin. Kreatinu sa vyhni. Vysledky po vysadeni rychlo miznu, pretazuje oblicky a zvysuje DHT a teda urychluje progres muzskej plesatosti u geneticky predisponovanych jedincov. Bohuzial genetika je svina a determinuje jedinca v takmer vo vsetkom ci uz je to v budovani svalovej hmoty, v sile, v inteligencii a schopnosti ucit sa, alebo jeho pritazlivost pre opacne pohlavie

Ohodnoceno: 2x
 

 

Poslední otázky Poradny sport
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.