Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat co si myslíte o doplňcích výživy při posilování a zda mohou skutečně prospět, či je to jen vyhazování peněz...
Je mi 20 let, jsem student, výška a váha: 178 cm a 63 kg. Jsem ektomorf a přestože se snažím jíst hodně a kvalitně, a do toho pravidelně cvičit, tak se moje váha neustále pohybuje okolo těch 63 - 64 kg.
Uvažuji o tom, že bych do jídelníčku přidal nějaké doplňky, na internetu se nejčastěji doporučuje protein (logiku to má...) a tedy jsem se chtěl zeptat, co si myslíte o těchto:
1. Rychlý syrovátkový: nutrend.cz/...
2. Pomalý kasein: nutrend.cz/...
Je mi jasné, že to jsou pouze doplňky k vyvážené stravě a cvičení, myslíte si ale, že můžou pomoci?
Z mojich dlhodobych praktickych skusenosti takmer 20 rokov v kulturistike môžem s kludnym svedomim prehlasit ze to najdolezitejsie na budovanie svalstva je genetika. Potom dlho dlho dlho dlho nic a potom az trening a strava a potom az suplementy. Nepotrebujes ziadnych premudlelych guru co ti zostavia jedalnicek. Ziadna strava ani trening a ani suplement nedokaze porazit tvoje geneticke limity. To dokazu kratkodobo len steroidy a pod. Ale zas nie vzdy to stoji za to. Ak mozem poradit tak kup si protak osobne preferujem vajecny (podla mna je na narast svalstva lepsi ako z ekonomickych dovodov ospevovana srvatka aj ked samo maj aj svoje nevyhody vo forme plynatosti pri nespravnom davkovani) a to ti uplne staci a aj s tym to netreba prehanat. Pokial neberies steroidy alebo nemas super geneticky potencial tak telo aj tak nebude vediet zuzitkovat kvanta bielkovin. Kreatinu sa vyhni. Vysledky po vysadeni rychlo miznu, pretazuje oblicky a zvysuje DHT a teda urychluje progres muzskej plesatosti u geneticky predisponovanych jedincov. Bohuzial genetika je svina a determinuje jedinca v takmer vo vsetkom ci uz je to v budovani svalovej hmoty, v sile, v inteligencii a schopnosti ucit sa, alebo jeho pritazlivost pre opacne pohlavie
Ahoj.