Elektrokola pro sport

Od: Datum: 25.05.16 16:10 odpovědí: 3 změna: 25.05.16 21:07

Ahoj, mám dotaz, zda doporučíte elektrokolo pro začátečníka, který chce začít jezdit? Jsem už starší, obyčejné kolo mi dělá problémy, neujedu dost daleko a tak mě to nebaví - je elektrokolo cesta jak si jízdu užít? Dále se chci zeptat na solidního prodejce na Olomoucku, máte zkušenost?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: zoban
Datum: 25.05.16 17:15
Ahoj. V tom případe ti elektrokolo rozhodne pomůže. Když vybereš to spravne tak ti bude hodne pomáhat ty se nenadres a do jedeš dal takže smele do toho :) v Olomouci prodává elektrokoa myslím otosport. Elektro od nich nemám ale kupoval jsem tam nějake doplňky.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.05.16 21:07
avatar

Moje manželka je kardiak a proto nedávala výlety na kole. Proto si koupila elektrokolo, já jsem jí to jen doporučil, protože jezdím hodně do Itálie a tam jsou tato kola daleko víc rozšířená - drandí tam na tom kdejaká babka.

No, musím říct, že kolo nezklamalo - je vcelku robusní, výkon dostačuje i do kopců. Prostě mohu doporučit

http://www.autokelly.cz/Produ…03/39051198;38908681;40068883

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.05.16 17:36

Dobrý den,

Loni jsem si dal dohromady elektrokolo, protože bohužel vzhledem k mému věku mě již do kopců bolela kolena a nemůžu se elektrokola nabažit, za loňský rok jsem najel cca 3000km a letos první 1000km

Co se týče výběru elektrokola, tak hlavně záleží na váze jezdce, terénu a délce trasy, kterou chtějí jezdit.

Protože já vážím 120kg, na kole občas vozím těžší věci na nosiči a potřebuji aby mě motor pomáhal v brdských kopcích, tak jsem šel cestou přestavby standardního kola tímto motorem : http://www.elektrokola-michal…zvyhodneny-set-vcetne-baterie , protože hotová elektrokola mají slabý motorek jen 250W, což ve větších kopcích nestačí.

Tady mají asi nejlepší ceny, je to komplet sada motor+baterie, já vzhledem ke své váze mám tu nejsilnější a nejdražší varianu: http://www.elektrokola-michal…-li-ion-48v-13-4-ah-do-ramu-i

Ujedu na tom na brdských kopcích podle toho, jak moc používám pomoc motoru cca 40-70km. Takže když chci jet rychle a motor mě pomáhá pořád, tak ujedu cca 40km. A když nikam nespěchám, po rovině šlapu bez motoru a zapínám ho až v kopcích, kde mě síly dochází, tak na baterku ujedu těch cca 70km. Ale lehčí jezdec by klidně ujel 100km

Tento motor se namontuje místo standardního středu se šlapkami - má svoje šlapky, ale pouze jeden tác, takže se řadí jen zadní přehazovačkou. Ale co mám zkušenost, tak těch 9 rychlostí mě stačí, na nejlehčí převod vyjedu prakticky každý kopec a naopak po rovině to uhání klidně 40km/hod.

( Továrně vyráběná elektrokola mají výkon jen 250W a omezovač rychlosti na 25km/hod., takže po dosažení rychlosti 25km/h. se motor vypne a člověk už šlape jen "za svý", což je pěkně naprd, ale je to kvůli EU ). Kdežto přestavěná kola můžou mít výkon až do 1Kw, takže do kopců opravdu pomáhají a omezení rychlosti lze mimo veřejné komunikace odblokovat

Další možnost je koupit hotové kolo, ale určitě se středovým motorem, který umožňuje využít výkon motoru efektivněji, protože využívá zadní přehazovačku, takže i ten EU motor s 250W vyjede slušné kopce, na rozdíl od motorů které jsou přímo v náboji ve výpletu kola, protože ty mají v sobě malou převodovku s pevným převodem, takže se v prudších kopcích přehřívají, protože jak klesá rychlost, tak klesají otáčky motoru a to má za následek nižší efektivitu motoru, kdy při nižších otáčkách se motor více zahřívá a bohužel může při delším kopci i shořet izolace vinutí, případně se poškodit ta převodovka, která je ze silonových převodových koleček.

Takže určitě kolo se středovým motorem, např.toto je za slušnou cenu: http://www.akumo.cz/leader-fox-hasuda-2016-panske-trekove-elektrokolo-cerna-21

A ještě jednu věc - určitě je lepší mít baterii do rámu, ta na nosiči dost zhorší jízdní vlastnosti kola, je to jako kdyby jste měl pořád naložený nosič, špatně se zatáčí a je horší stabilita, protože je vyšší těžiště. Kdežto baterii v rámu prakticky za jízdy necítíte.

Elektrokolo má, bohužel, jednu velkou nevýhodu - baterie je dost drahá - cca 10000,-Kč a má omezenou životnost - vydrží podobně jako autobaterie cca 5 let. Takže proto je fakt škoda, když kolo někde zahálí a nejezdí, protože ta baterie stárne a ztrácí postupně kapacitu. Je to Li-on baterie, podobně jako jako v mobilních telefonech, protože olověná baterie co se dává do aut je na kolo příliš těžká, navíc těmi otřesy trpí a má pak životnost jen cca 2 roky, proto se na kolech nepoužívá ( jen u levných čínských šuntů jako nabízí třeba "TV Product", to je opravdu tak max. pár kilometrů na nákup).

Tady lze načerpat nějaké zkušenosti : http://www.nakole.cz/diskuse/elektrokola/

Většina prodejců nabízí možnost zapůjčení elektrokola, nebo lze využít půjčovny elektrokol, v Praze např. PRE, pro zákazníky PRE se slevou : https://www.premobilita.cz/cs/elektrokola/pujcovna-elektrokol/

Hodně štěstí při nákupu elektrokola a hodně šťastně najetých kilometrů přeji

Ohodnoceno: 0x
 

 

Poslední otázky Poradny sport
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.