Letní příprava

Od: Datum: 17.05.16 18:18 odpovědí: 2 změna: 20.05.16 15:43
Dobrý den,
minulá sezóna se mi úplně nepodařila a tak jsem si řekl, že to musím napravit. Tím pádem nechci podcenit letní připravu, právě naopak bych chtěl pořádně zamakat, abych to pak mohl v sezóně zúročit. Jenže jsem se seknul hned na začátku, nevím, co a jak si mám naplánovat atd. Proto se obracím na vás.
Hraji florbal, velmi dynamický a rychlý sport. Je v něm spousta osobních soubojů a množství změn ve směru pohybu. Tím pádem trpí hodně kotníky, kolena a taky záda.
Nejprve bych potřeboval zhubnout, ale chtěl bych i nabrat svalovou hmotu a hlavně se dostat do kondice, abych mohl do zápasu celých 60 minut dávat maximum.
Byl bych rád, kdybyste mi dali nějaké typy jak si sestavit trénink a co postupně dělat během celé přípravy (od tohoto týdne do půlky srpna).
Předem děkuji

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: kubaa
Datum: 18.05.16 23:01

Doporučím ti začít s plyometrickým tréninkem, tedy tréninkem zaměřeným na rozvinutí dynamické síly. Sám se teprv učím pochopit tento systém tréninku, takže ti moc neporadím a ani nevím, kdo by ti byl schopen vypracovat tréninkový plán (můžeš risknout si to vypracovat a naučit se sám, ale to ti nedoporučuji). V některých zdrojech jsem se dočetl, že čistě plyometrický trénink se má provádět nanejvýš jednou do týdne.

Na rozvinutí dynamické síly je úžasný jeden cvik a to silové přemístění (power clean). Tento vzpěračský cvik využívají snad všichni špičkoví atleti, nicméně je technicky velmi náročný. Obecně platí, že dynamika vychází z nohou, proto dalším a nejspíš i nejvyužívanějším cvikem je dynamický dřep s činkou. Velmi důležité je myslet na to, že ta aktivní část pohybu (samotné vydřepnutí z dřepu do stoje) se má provádět rychle, ne pomalu, koncentrovaně. Proto není tak důležité tam rvát co největší váhu, ale myslet spíš na tu rychlost.

Další cviky máš zde: http://kulturistika.ronnie.cz…350-plyometricky-trenink.html Rozhodně doporučuji začít běhat, ale ne žádné dlouhé pomalé běhy, ale spoustu krátkých sprintů s relativně krátkou pauzou,

S rozvinutím dynamiky s tebou souhlasím, ale myslím si, že nabrání svalů pro tebe jako pro florbalistu je zbytečné. Ve florbale potřebuješ právě tu dynamiku a rychlost, váha dalších svalů by tě akorát zpomalovala. Nechci nijak dehonestovat florbalisty, ale když se na ně podíváš, většinou jsou to hubeňouři.

Kdyby ses ještě na něco chtěl zeptat, klidně se ptej

Ohodnoceno: 2x
 
Od: manny
Datum: 20.05.16 15:43
Děkuji moc... jako nemyslím, abych nabral nějakou závratnou hodnotu svalů ... ale spíš myslím na zpevnění břicha apod. A rozhodně nechci "odlétávat" ze soubojů s borcem, co je o hlavu větší :-D

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.