Rozvržení cviků a regenerace svalů

Od: Datum: 05.05.16 14:58 odpovědí: 1 změna: 07.05.16 21:59

Ahoj,

poradí mi, prosím, někdo, jak správně rozvrhnout cviky, podle regenerace jednotlivých svalů? Každý sval prý regeneruje jinak, některý kratší dobu, jiný delší dobu.

Můj prozatimní tréninkový plán je takový:

PO - kvadricepsy, hamstringy, lýtka, zadek

ÚT - záda, trapézy

ST - hrudník, ramena

ČT - Břicho

PÁ - tricepsy, bicepsy, předloktí

Potřebuji poradit, jestli je to takto ok, nebo doporučíte eventuelně efektivnější plán.

Možná bych měla ještě zmínit, že jsem žena a mým cílem není hubnutí, ale zpevnění postavy a nabrání nějaké svalové hmoty. Cvičím doma většinou jen s vlastní váhou (50kg/162cm), popř. s činkami.

Děkuji všem za rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: kubaa
Datum: 07.05.16 21:59

Myslím si, že na zpevnění postavy stačí trx a cvičení s vlastní váhou. Tohle vypadá spíš jako snaha o kulturistický split tréninkový plán, která je však úplně k ničemu. Každou partii bys měla procvičit několikrát do několikrát do týdne, ne jen jednou. Sval regeneruje tuším asi 36 hodin +-, to znamená, že pět dní v týdnu je sval v relativním klidu. Jinak nedoporučuji zvlášť cvičit trapézy. Skoro každý je má přetížené (nejspíš proto, že se využívají jako se středem těla snad v každém cviku) a pro mě je člověk, který je cíleně cvičí, vůl, který si je akorát ještě více přetíží.
Když to shrnu, chceš-li si jen zpevnit postavu, najdi si na internetu cviky na doma a kup TRX. Chceš-li mít trénink podobný tomu v posilovně, nech si od trenéra vypracovat tréninkový plán. Na nabrání svalové hmoty je také velmi důležitá strava, respektivě její změna.
Jinak závěrem bych měl říct, že na tebe, jako začátečníka, bude fungovat skoro jakýkoliv trénink a budeš zpevněnější. Nutno ovšem dodat, že po čase to začne stagovat a že čím méně kvalitně sestavený trénink to bude, tím dřív se stagnace projeví. Dále je potřeba přijmout fakt, že skoro každý začátečník-samouk se naučí techniku a programing s různými chybami a které mohou z dlouhodobého hlediska vést ke zranění. Proto je lepší si najmout trenéra hned ze začátku, tyto chyby se totiž strašně dlouho odnaučují.

P.S.: Split tréninkový plán, tedy takový plán, ve kterém v určitém dni trénuješ určitě partie, využívají kulturisti zejména v rýsovací fázy. Důvod, proč ho cvičí spousta lidí, i když nejsou kulturisti, je ten, že se právě kulturisty snaží často bez úspěchu napodobit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Poslední otázky Poradny sport
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.