Jak zacit behat?

Od: Datum: 19.04.16 07:39 odpovědí: 10 změna: 28.04.16 16:53
Dobry den, prosim o rady, jak zacit behat... V tuhle chvili jsem nemocna, ale i tak to chci zkusit i pres nemoc a dopracovat se k tomu, ze neco ubehnu a budu chodit pravidelne. Naplanovat kratsi vzdalenost a ubehnout celou? Nebo dlouhou a rozvrhnout na beh a chuzi? Nikdy jsem nebehala- max. na zakladce pri telocviku..m prosim i tipy a triky na behani at se tykaji cehokoliv... Dekuji! :o)
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fex
Datum: 19.04.16 08:22

Jak začít běhat? Obléct se jít běhat!

Určitě nemá smysl nic začínat během nemoci. Nic neuběhneš a běhání si znechutíš. Ze začátku určitě pozvolna kratší trasy a pak přidávat. Dobré je mít nějakého sparing partnera, kterýtě vytáhne, když se ti nebude chtít.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: bezec
Datum: 19.04.16 09:09

Tady v sekci training rady a trénink. plán pro začátečníka: http://www.20kmdoorbrussel.be…/en/practical-infos/training/

Základ jsou boty podle tvaru nohy a způsobu došlapu, dop. něco značkového - Asics, Adidas, Mizuno, NB, Nike, Saucony atd. podle toho co ti sedne, tréninkovou botu, osobně mám rád lehčí. Pokud se běhá v lese po měkkém tak je to jedno, čím tvrdší povrch a delší trať tím jsou boty důležitější. Z levných je slušný "Lidl", na kratší tratě vcelku použitelný, ale značkové jsou o řád lepší řekl bych cca do 10 km týdně je Lidl ok, ale na víc už to chce lepší. Životnost kvalitní boty je ca 500 km, pak i když pořád vypadá pěkně tak už špatně tlumí nárazy.

Nemoc - záleží o co se jedná, něco jde rozběhat něco je lepší vyležet. Trénink = ohřátí (15 minut volně), protažení (strečink), vlastní trénink (jak kdy, intenzita, doba, intervaly..) pak vyklusání 15 minut a zase strečink. Začátek asi svižná chůze nebo střídat chůzi - běh, záleží co sneseš.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: kuku
Datum: 19.04.16 10:24
Ryma a kaslik na pruduskach :D ... Jak se vyrovnavat s tim, ze clovek co nikdy nebehal a ma nadvahu po 20ti metrech funi jak lokomotiva a vsechno ho boli... .. Beh mi porad prijde jako nejlevnejsi sport s dostupnosti kdekoliv.. Jak prekonat ty zacatky, kdy clovek ubehne velky prd, je rudej jak rak a nemuze popadnout dech?
Od: ctenar
Datum: 19.04.16 10:34

Tak začni chůzí, po čase pak hodně rychlou chůzí, pak to prokládej poklusem na kratší vzdálenosti atd.

Základem je držet srdce v tepu a jestli ti na to stačí kvůli špatné fyzičce jen rychlá chůze, tak to je bude tvůj začátek.

Asi bych "neběhal" (necičil) déle než 15-20 minut. Když se jede naplno, tak to je více než dost.

Pro shození váhy mi připadá lepší cesta dělat HIIT (high intensity interval training).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bezec
Datum: 19.04.16 10:36

Nadváha a běh dohromady nejdou - odrovnáš si klouby. Nejdřív zhubnout a pak začít běhat. Začni procházkama ideál s hůlkama (pracuje víc svalů = spálíš víc energie) Čím delší tím lepší, ideál 4x týdně na 2 hodiny. Rýmička nevadí.

S nadváhou můžeš plavat, jezdit na kole/ rotopedu atd. Běh není vhodný.

Začít a vydržet, nepřepálit začátek - je nesmysl první procházku jít 20 kilometrů. Vem hůlky a jdi se na hodinu projít (nebo v roští uřízni dva klacky) Zítra nic, porítří zase hodinu, Za 14 dní můžeš na dvě hodiny (10 km), za dva měsíce ty procházky můžou být 20 km. Až něco zhubneš a nebudeš funět tak můžeš pomalu začít přecházet na běh.

Jídlo normál - všechno, nic nevynechávat ani nejíst moc. Hodně zeleniny. Rozumné množství aby příjem byl o něco menší než výdej. Nevynechávat ani sladké, když si dáš po dvouhodinové procházce dortík tak neztloustneš ;), když si ho nedáš tak tělo trpí, šetří energii, k pohybu má nechuť atd. Jasně že nesmíš dát procházku půl hodiny a pak sežrat celý dort ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kubaa
Datum: 23.04.16 19:34

Asi nejlepší je se vyhecovat k zaběhnutí nějakého závodu, ideálně s kamarádem nebo kamarádkou... mluvím z vlastní zkušenosti ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.04.16 14:25

Přidávám se jen s poznámkou - mně běhání vadí,mám pocit,že se mi zpřehází kolečka v hlavě...na kole najedu běžně přes léto nad 3000km,ale běh...je mi to líto,vidím,běháky, a závidím tu radost...k tomu si se sluchnama poslouchají muziku - paráda = jen začněte!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hk
Datum: 24.04.16 14:28

Doporučuji běhání omezit, nic dobrého, kromě opotřebení kloubů, vám to nepřinese. Procházky do přírody ano.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kubaa
Datum: 25.04.16 16:17

Naprosto upřímně řečeno, to je tak pro důchodce nebo lidi, co jsou líní dělat něco náročnějšího. Běhání nebo nějaký sport vám přinese hned několik věcí - fyzickou (i psychickou) kondici, vytrvalost a sebevědomí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.04.16 16:53

bezec ti radí dobře, ctenar radí sportovci a ne tobě,pro tebe to je nesmysl,to zvládneš tak za půl roku nebo později. Začni "indiánským během" = kus poklusu, kus chůze, podle chuti. Nebo i s trekovými holemi, u vietnamců je seženeš za nějakých 220 Kč za obě a naprosto stačí, jsou kvalitní. A nedej na řeči, že běhání s nadváhou ti zničí klouby. Nesmysl od lidí,kteří nikdy nesportovali. I boty za 500 stačí... pro tvoje REKREAČNÍ běhání nepotřebuješ žádné drahé značkové...blbost! Běhávali jsme v teniskách /nic jiného nebylo/,a běháme i závody, dodnes. V 70, v 80 letech. Pro hubnutí musíš běhat pomalu,to bereš energii z tuku,na rozdíl od aktivních sportovců,kteří trénují...ale ti zas tuk nemají. Ty stejně zatím moc rychle běhat nezvládneš a vůbec to nevydí. Hlavně začni A VYDRŽ. Napiš mi do vnitřní pošty,dám ti kontakty na nějaké party takových začátečníků,jako jsi ty,ve skupině to je lepší. A nemusíš se stydět ani bát. Než se tělo rozhýbe,nebude to lehké,ale tak za měsíc...uvidíš. A podívej se na www.sport.cz/behani/, www.rungo.cz, www.bezvabeh.cz a jiné běžecké weby. Tak ať se tvému odhodlání daří,držím ti palce!

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.