Zhubnout pomocí běhu

Od: Datum: 21.01.16 18:15 odpovědí: 6 změna: 22.01.16 23:21

Zdravím, Co si mám dát před běžeckým tréninkem (ve 4:30)? Doplnit tekutiny ale jak je to s jídlem nevím, asi sacharidy aby jsem se nezbavoval svalů ale jak dlouho před tréninkem? A někde jsem četl, že ten, kdo běží nalačno, spaluje pouze tuky bez svalů, je to pravda? Předem díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.01.16 18:53

Tuky spaluje hlavně ten, kdo běží dlouho a je dobře zahřátý. Kdo běží hladový, tak taky, ale nejprve vycucne všechny svoje glykogenové zásoby a pak dostane hlad nebo může i zkolabovat. Takže nějaké ovoce nebo kukuřičné lupínky 15 minut před vyběhnutím.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bezec
Datum: 22.01.16 08:54

To musíš vyzkoušet. Takhle ráno určitě napít a k tomu něco lehkého, vločkovou kaši, banán, chleba s něčim... Tuky se spalují aerobní zátěží = vytrvalostní běh, ideál aspoň hodinu. Nalačno tuky to je nesmysl, spíš nalačno netřeba energii na trávení. Když se nacpeš tak se běží těžko a leda se pobliješ, úplně na lačno taky po ránu není ideál.

Spalování tuků se zlepší i tréninkem - netrénovaný pálí cukry (glykogen), trénovaný při stejné zátěži jede na tuk a tělo na glykogen nesáhne.

Běh chce 10 minut rozehřátí (chůze, pomalý klus), pak vlastní běh podle toho kolik máš času (třeba 40 minut), na závěr vyklusání - zase chůze/ pomalý běh... Pak strečink, v teple.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.01.16 20:42
avatar
Nalačno není zrovna moudré dělat jakoukoliv zátěž. Hladina cukru v krvi je po noci nízká a tu organismus šetří pro mozek. Podávat nějaký výkon s nízkou hladinou cukru v krvi bude stát mnoho sil, případně mohou přijít mdloby. Co se týká pálení tuků, tam je to složitější. I pálení tuků potřebuje sacharidy - cukry, tuky samy o sobě nehoří. Největší podíl tuků se pálí na dolní hranici aerobniho pásma, řekneme někde okolo 120 tepu +- Čím vyšší tep je, tím menší procento tuků spalujes a nad anaerobnim prahem se spalování tuků zastaví úplně. Proto platí, ze na spalování tuků je nejlepší svižná chůze nebo pomalá jízda na kole. Taky se musí jednat o pravidelnou aktivitu, aby si tělo navyklo na pravidelný trénink a taková aktivita by mela trvat alespoň hodinu, lépe více. Pro nesportovce se tuky zapojí AZ po 20-40 minutách, do te doby tělo čerpá především z glykogenovych zásob.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.01.16 22:40

Na spalování tuků není potřeba cukrů, je možné jet i docela dlouho na tuky, tomu stavu se říká ketoza. Jinak celkem souhlas.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.01.16 23:21
avatar
Ketolatky tvoří játra, když poklesne hladina glykogenu, aby mohly zásobovat mozek. To nastává v případě hladovění. Nějaké dvě třetiny glykogenu jsou pak uložené přímo ve svalech a při "hoření " tuků působí glykogen jako podpalovac. V ideálním stavu je tento poměr 80:20 ve prospěch tuků.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.01.16 22:52
avatar

bez upravy jidelnicku se hubne tezko, pokud chcete tak brzo rano behat jen kvuli zhubnuti jenom si to znechutite, zalezi taky, co chcete vybehat, jestli jste tlustoch a nebo je to v ramci treninku na vyrysovani svalu

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.