Nejste přihlášen/a.
Čistě energeticky vzato, za 3h jízdy na kole spálíte (záleží samozřejmě na váze, intenzitě jízdy...) zhruba 8000-9000kJ..
Jedna 50g tyčinka Snickers má energetickou hodnotu 1016kJ.
Takže 8-9ks..
Ovšem 1ks Snicker obsahuje 11,5g tuku...takže v 9ks tyčinek je skoro 10dkg tuku, takže k ideální stravě to má asi dost daleko, což?
Nejsem lékař ani dietolog..
Ale podle mne z logiky věci to co budete jíst před tréninkem samotné spalování cukry-tuky (tedy co tělo při tréninku bude spalovat) neovlivní. Tělo si prostě vezme v danovu chvíli to co je pro něj "lepší", tedy dle zatížení buď tuky, nebo cukry..
Nicméně to co budete jíst před tréninkem může ovlivnit Váš výkon samotný (jestli se Vám pojede lépe či hůře, bude nebo nebude Vám špatně..atd). Jsou cyklisté (resp.sportovci obecně), co bez ovesné kaše na kolo nesednou..Jsou ale i tací, kteří si před tréninkem (i závodem) mohou dát 40dgk vepřových párků...a pojede se jim dobře. Strava je dost individuální záležitost (pomiňme vrcholové sportovce, tam těch rozdílů nebude třeba až tolik. Četl jsem ale i rozhovor s jedním vrcholovým sportovcem (bohužel jméno mi nenaskočí), který říkal, že může jíst (a jí) zcela všechno co ho napadne, protože má tak těžké tréninky, že vše spálí.
Vysoké tempo = spaluješ cukry (glykogen) a na tuky tělo nesáhne. 30 km (hodina) za den ja na větší mlsání málo. V podstatě 30 km jsou dvě tatranky.. Abys ses mohl vesele cpát dobrotama, tak to chce 100 km denně (4 hodiny volnějším tempam), pak už neztloustneš.
Někde jsem viděl tabulku kolik tělo spálí energie na kilo hmotnosti za čas, bylo to podle druhu sportu i zátěže (rychlosti)