Rb crr 275

Od: Datum: 21.06.15 20:04 odpovědí: 1 změna: 22.06.15 00:36

Dobry den

uvazuji o koupi pevného RB 27,5. Od 15-ti let jezdím na GT avalanche 1.0 vel. L a proto mi teď nejsou některé věci jasné. Třeba moc nechápu význam tapered vidle. Nikdy jsem si nestěžoval na hlavový složení. Pak nechápu k čemu jsou pevný osy v nábojích. Kolo jsem měl přes víkend půjčené a jediný rozdíl oproti normálu je vlastně ten, že se s tím hůře manipuluje. Podle mě je složitější jak vyndavání, tak hlavně nasazování kola zpět. Dále nechápu vedení bovdenů pod spodní trubkou. Jestli se to dělá jenom pro to aby to bylo jiný, nebo to má i nějaký hlubší význam. Umýt kolo od bahna je pak jenom o něco složitější. Vždycky je špinavější spodní trubka. Pak by mě zajímal názor někoho se zkušenostmi i s ostatními koly ... jestli má RB význam. Libí se mi celkové ten koncept malé nabídky ... prostě vyber si velikost a barvu. Samozřejmě radši podpořim českou firmu než např. TREK (se kterým mám 2 špatné zkušenosti ze 3 kol). Jinak kdybych do něčeho šel tak 275 s osazením deore (+ SLX brzdy) a nejradši bych si nechal vyměnit kola a pláště za něco lehčího. Doma jsem měl verzi race a hmotnost těch kol je směšná.

Dík za nějaký ten názor

staré kolo: http://kolo.cz/clanek/gt-avalanche-1-0-disc-2007

možná nové: http://www.rb-bike.cz/ramy-kola/83/78/crr-275-base


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar
Datum: 22.06.15 00:36
Tapered, větší odolnost sloupku proti ohybu. VáhaPenvá osa, větší tuhost rámu i vidle, přesnější usazení kola a nemožnost pohybu po upnutí. Větší ložiska a tuhost samotného kola.Lanka a hadičky spodem, dnes se ve větší míře používají kotoučové brzdy a proto není potřeba vést lanko k zadní brzdě horem. U malých rámů byl někdy problém u řazení na přesmykač. Bowden měl při horním vedení celkem ostrý úhel a řazení šlo tíž. Vést něco horem a něco spodem je zbytečné.Dalš věc je estetika. Spodní vedení vypadá podstatně lépe a na rámu se nepletou lanka ani hadice.Chcešli chránit řadící lanka před bodrelem, navlíkni na ně smrštovací bužírku.Samozřejmě ji nechat volně a "nesmršťovat"Jeslti dáš brzdy 675 SLX a nebo 615 Deore, je celkem jedno. SLX má nastavení páčky šroubem s kolečkem a není nutnost použít nářadí, Deore to má na inbus. Druhy rozdíl je u uchycení hadiček do brzdových třmenů. SLX má "očko a dutý šroub" Deore má olivu. Obojí je při správné montáži v pohodě. Hadice jako takové používají stejné BH-90.U SLX jsou keramické válečky,Deore hliníkové, jinak je koncepce stejná Servo Wave. Já bych si raději připlatil za kotouče.Jeslti má význam kupovat RBíčko? Proč ne, výběr vlastní brevné kombinace je fajn. Rámy budou podobné jako u jiných značek,všechno je to v této cenové relaci Madi In Taiwan. Praskání rámů už není tak časté jako dříve, ty hliníkové slitiny už přeci jen pokročily.Jinak to kolo vypadá dobře. Komponenty slušné a vidle hodně dobrá. Jediné co mě by na tom kole vadilo, je 2x10. Převodníky 38-24 to je opravdu do terénu a kopců. Z tohoto důvodu jsem letos nešel do Specialized Rockhopper Expert EVO (ten má vůbec "jen"36-22) a vzal Ghost SE 2970 kde je 3x10 a 42-32-24.Je to ,ale věc názoru.
Ohodnoceno: 1x
 

 

Poslední otázky Poradny sport
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.