Vhodné cvičení pro starší prostorovější ženu

Od: Datum: 23.01.15 20:16 odpovědí: 10 změna: 26.01.15 20:35
avatar

Zdravím

Moji milí Pražáci, prosím o Vaše rady z vlastních zkušeností. Kam byste mi doporučili chodit v Praze pravidelně cvičit. Jde mi o to, abych to fyzicky dala - fyzička nic moc, 48 let, nadváha (číslo nevrknu, páč se stydím).

Jsem 30 let cyklistkou (tedy začala jsem jezdit ještě v době, kdy potkat na silnici dívku na sportovním kole byl pro chlapce trochu šok, jednoho jsem i předjela do kopce, bylo to léta páně 1985 :-D ), ale jezdím jen v létě a jinak jsem líná jako prase. (Jím dobře, ale ten pohyb...)

Láká mne hot jóga, znám ji z vyprávění. Ale předtím musím to prostorově náročné tělo nějak dostat do stavu, aby bylo jakékoli jógy schopno.

Za všechny Vaše rady Vám všem předem děkuju, přátelé.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ben®
Datum: 23.01.15 21:31
avatar

Dobrý den, možná by nebylo špatné začít pěší procházkou a trasu měnit či prodlužovat.

A v Praze to není ani problém, a když Vám "dojde", tak se vrátíte MHD. Ty procházky jsou i organizované (např. turistické nebo poznávací). Tedy, chodit hodně pěšky, měnit rytmus chůze a volit délku tras. Zdravím!

doplněno 23.01.15 22:06:

No, vidíte - a do toho bazénu jděte pěšky (např. trasa Václavák - Podolí).

doplněno 23.01.15 22:18:

Já se omlouvám, ale psal jsem o tom Podolí, Vy jste se doplnila, že máte ty klouby bolavé a to jsem četl až po mém doplnění. V tom případě Vás nebudu honit po Praze (nebo zkuste MHD a střídat sezení a stání).

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.01.15 22:05
avatar

Díky, chůze je nejpřirozenější pohyb, tudy by asi při snaze o zvelebování tělesné schránky bylo vhodné začít. Ale hapruje mi koleno a po cca kilometru chůze to dost bolí (jistě i kvůli té váze, samozřejmě) a chůze po městských ulicích mne nebaví, to bych si musela koupit pepřák a chodit někam do přírody (i když velkejm holkám už se neibližuje ;) )

Datum: 23.01.15 22:09
avatar

Vy byste mne uhnal, člověče ..trochu se opakuju, už jsem zde na poradně Slávka Janouška citovala, ale: "To požnáš, panáčku, čo jšou to klouby!"

doplněno 23.01.15 22:18:

Tak dobře teda

Datum: 23.01.15 21:40
avatar

Přijde na to, co vás baví a z jaké čtvrti jste. Dcera třeba dělá tohle - trenérka s nimi točí takováto videa a pak je s nimi mučí. :-D Jinak dobré na rozhýbání je pilates na záda, ženské si pochvalují i trampolínky, dobrá na hubnutí je i kalanetika.

Já chodím po lese s hůlkami, to mne baví víc než tělocvična a za tímto účelem jezdíme z Prahy do různých lesů, převážně na východ - Jizera, Český ráj ap.

doplněno 23.01.15 21:54:

Jinak tedy, když je pěkně, jezdíme se každý večer koupat po práci, klidně plaveme až do tmy. To plavání je super a zvládne každý, moc doporučuji. V zimě chodíme do bazénů v Praze, je jich tu hodně.

doplněno 23.01.15 22:07:

Čistý bazén je Radlická (Jinonice), Šutka (Kobylisy), nejsou marné ani Letňany Lagoon, tam jezdíme my, jinak luxus s umělou řekou jsou Čestlice Aquapalace, tam se mi moc líbilo, ale od nás je to kapku daleko.

doplněno 23.01.15 22:12:

S kolenem je opravdu nejlepší to plavání, aqua airobic a chození po měkkém terénu v lese s hůlkami, které uleví kloubům.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.01.15 22:02
avatar

Díky - přesně - potřebuju něco po práci. Lesy mám doma, za těma mejma lesama se budu vracet každej víkend. Plavání jsem svého času zavrhla, bydlívala jsem v Kutnej Hoře a na dlaždičkách ve sprchách byla stará špína a cizí vlasy mi při plavání vadily...ale vždy jsem uplavala 1 km, když už jsem tam šla. To je dobrej tip, v Praze možná vlasy z bazénu vyndavají

doplněno 23.01.15 22:18:

Dík za doporučení konkrétních bazénů, není nad reference.

No vida, za chvilku budu mít všechna odpoledne zaplněna - plavání, kočičí útulek, sem tam to šmrncnu nějakým bigbeatovým koncertem (tam vždy pod vlivem rytmu neovladatelně podupávám a nic mne nebolí, zato pak ráno nemůžu s kloubama vstát) a za chvíli budu jako čamrda a budu moct zkusit tu hot jógu

Od: wamp®
Datum: 24.01.15 11:00
avatar

DOporučuji Vám pilátes.Není to pouze o bolestech v zádech...Skvělé a báječné cvičení,je to spojení jógy s tcha-tchi.Pracujete povětšinou pouze s váhou vlastního těla.Je to dokonalá koncentrace mysli a těla.Je to dokonalé dýchání,pěkně naplno a hluboce.Protahujete tím všechny svaly,dokonce i ty,o kterých ani nemáte zdání.Prodlužují je a provzdušňují.Po cvičení - sestavě se cítíte jako znovuzrozená,báječný pocit blaha a klidu duše.Nejen,že se tím hubne,ale zároveň se zpevňuje postava.Doporučuji !

Pro začátečníky,abyste se do toho dostala ;)


doplněno 25.01.15 11:21:

Neděkujte,ráda pomohu,pokud to jde ;) Já cvičím pilátes i jógu jako takovou již léta.Jsem již u sestav,které se cvičí až dvě hodiny.Jsou složitější...Ovšem,báječně ulevují celému tělu i duši.Pokud byste měla později zájem,ozvěte se,poradím,pomohu...Ano? ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.01.15 21:54
avatar

Díky - je to téměř totožné se sestavou, kterou jsem cvičila, když jsem po výhřezu plotýnky docházela na rehailitaci.
(Plotýnka již nebolí, tak jsem samo sebou cvičit přestala *hi* )
Říkala jsem tehdy kamarádům, že cvičím jako vorvaň - válím se na zemi a plácám ploutvema
Ani jsem nevěděla, že cvičím pilates. No, tak tohle kdyby mně jednou týdně někdo donutil dělat hodinu a jiný den v týdnu bych si bouchla těch svejch 40 bazénů, tak to by mohl být pěkný začátek. Duševně držím pohromadě dobře, ale fyzicky moc ne. Děkuju!

doplněno 25.01.15 11:22:

Dobře, díky

Datum: 24.01.15 11:05

Kupte si "hůlky" a začněte chodit pravidelně a pak kalanetika je dobrá na protažení těla a nezatěžuje silnější postavu jako jiné pohybové aktivity se skákání apod.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: bezec
Datum: 26.01.15 11:15

Kolena v háji = plavání a kolo (nebo rotoped), chůze s hůlkama po lese (po měkkém) - to možná až něco zhubnete, nutno vyzkoušet jestli to kolena snesou. Běžky, taky až tak příští rok až bude o pár kilo míň. Ty hůlky odlehčí kolenům a zapojíte svaly horní půlky těla = spálíte víc energie než bez hůlek.

Teď pro vás asi pořídit rotoped a 2x denně na něm vrčet půl hodiny nebo délo (co vydržíte ;) k tomu bazén - hodinu plavat.

Prostě jakýkoliv vytrvalostní pohyb který zvládnete zdravotně a ideálně 4x týdně dvě hodiny...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.01.15 20:35
avatar

Pěkný večer, děkuju za rozumné rady.

Ono je to i o vůli a sebekázni, proto musím docházet někam. Hodinu plavat, to dám, to mám vyzkoušené. to bych mohla dvakrát týdně.

Ale rotoped jsem prodala, po počátečních dvou týdnech nadšení jsem jako mnoho mých známých zkonstatovala, že je to skvělý sušák na košile a halenky..no prostě když so člověk neporučí, tak je to věc, která doma jen překáží. Ale našla jsem zdravotní cvičení pro kloubaře a pro staré osoby, kam lze také dvakrát týdně zajít, tak v kombinaci s palváním se snad dám trochu do kupy. Díky!

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.