Kolo MTB 29

Od: Datum: 03.11.14 14:23 odpovědí: 21 změna: 04.11.14 12:02

Dobrý den,

vybirám 29" MTB kolo, moc tomu nerozumím a jsem začínající cyklista.Narazil jsem na toto

http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/jizdni-kola/horska-kola/29--horska-kola/produkt/horske-kolo-specialized-rockhopper-sport-29-2015-black/_var%3D59069

prodejce by mi ho zlevnil na 15tis a dostal bych k němu trekové pláště zdarma.Je to dobrá nabídka, či ne?

děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.11.14 15:28
avatar
Budeš jezdit po cestách nebo plánuješ horské krpály po šutrech? Osobně nemám moc rád kombinaci malého předního talíře a vysokých kol. Kór jestli vzadu má nejmenší kolečko 13 zubů. Na normální turistiku je vepředu lepší aspoň 44 a vzadu 12 jinak šlapeš jako myš na kolotoči. Volbu rámu, značky ani další konfiguraci nebudu komentovat na to jsou tu větší cyklisti. Pro mě je kolo spíš způsob jak se dostat do práce než velká zábava. Ale nákup kola plánuju tak koukám co trh nabízí . Asi půjdu do osvědčené značky Merida. Jen drobnost na závěr podle popisu toho tvého jde o modelovou řadu 2015 takže bych se zajímal spíš o doprodej 2014 než si připlácet za " nový hit ".
Ohodnoceno: 2x
 
Od: jentak
Datum: 03.11.14 16:03

Ahoj, dekuji za reakci !

No ja budu jezdit tak 50/50 silnice/les, ale zadne extra tereni trate.Chtel bych abych na kole nemusel tak casto slapat a kolo melo zaber a dobrou setrvačnost, tudiz proto 29" kola, ale nevim jak je to s prehazovackami, jsem naprosty amater.Kde zjistim v popisu kolik to ma zoubku?

jinak kolo se mi libi vzhledove, proto se o nej zajimam, nevim jak je na tom s komponenty a jak je značka Specialized dobra ci neni oproti konkurenci.

take me zajiam jestli ta cena i se slevou je za tuhle konfiguraci zajimava, ci je to predrazene.

Od: k2
Datum: 03.11.14 16:44

Za 15t je to tak nejak normalni cena (drahe to neni, extralevne taky ne). Jen doplnim, ze prakticky stejne osazeny model tehoz kola, jen rok 2014 je na netu normalne za 14 219,-.
Jinak ve specifikaci jsou kliky 44/32/22, kazeta 11-34. Komponenty normalni, odpovidajici cene, znacka Specialized obecne zcela srovnatelna s konkurenci (coz lze ale napsat prakticky o kazde vetsi znacce), posouzeni geometrie je pak vec silne individualni...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: aroff
Datum: 03.11.14 16:57

J tam devíti pastorek a je to MTB, tak je nesmysl aby tam byl nejmenší pastorek 13 zubů. Kazeta je tam 11-34 jak je i v popisu, to znamená nejmenší pastorek má 11 zubů a největší 34 zubů

Pokud jde o ten bike, neí to špatné, sice se v této výbavě nechá sehnat od jiné Fy levněji, na druhou stranu "spešl" (Specialized) dává doživotní záruku na rám. Pro začátečníka je to slušné kolo. Je tam i pro tebe dobrý velký převodník, který má 44 zubů, takže i po rovnince nemusíš mít velkou kadenci.

Jen vidle by byla dobrá lepší, tyhle XCM to je opravdu jen takový základ vhodný snad ne silnice do terénu by to chtělo alespoň XCR. Co bych si nechal vyměnit je sedlo. Píšeš tratě 50/50 a ta 143 není na silnici nic moc pro tebe bude lepší 155. Těch 143 (155) to je šířka sedla v mm. Ty 143 jsou spíše sportovnější. Taky dej bacha na velikost rámu, v tom odkazu je XL rám a to abys měl minimálně 190 cm.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: jentak
Datum: 03.11.14 17:07

Všem moc děkuji za info !

no ja k te vidlici - j tam vydlice se zdvihem 80mm, kamarad mi rikal, ze by byla lepsi 100mm... poznam nejaky rozdil?

takze ten "spešl" je trošku nadceneny oproti konkurenci?Ma cenu vubec lamat si hlavu nad ramem pro rekreacniho cyklistu, myslim tim vahu, tvar apod.?Me rikali, ze ten ram od speslu umi pohlcovat vibrace a je lehky a kdesicosi...

myslite ze to kolo bude vhodne i na delsi trasy po silnic, kdyz an nej hodim trekove plaste, ktere mi da prodejce ke kolu zdarma?

ten ram potrebuju 19", to mi jsou schopni sehnat...

jeste mam nabidku za stejne penize na tento model

http://www.vseprokolo.cz/29-leader-fox-trap-2015-132951

Od: k2
Datum: 03.11.14 17:21

S vidlici je to slozite. Pokud budu mit kvalitni vidli se zdvihem 80mm a bidnou vidli se 100mm, tak rozdil nepoznam, respektive na kvalitni se mi pojede lepe a naopak. U 2 stejnych vidlic je rozdil zdvihu samozrejme znat.
Hmotnost ramu bude v dane cenove kategorii u ruznych vyrobcu plus minus stejna, k idealni geometrii a tuhosti se clovek musi "projezdit". Pohlcovani vibraci a nizka hmotnost jsou marketingove kecy.
Kdyz obujete uzke a hladsi plaste, tak se da na silnici drandit leccim, ale jako silnicka (byt jen treba staricky Favorit) to nepojede nikdy...
Jinak ten odkazovany LF je sakra lepsi nez Vami vybrany Specialized, bral bych jednoznacne ten!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 03.11.14 20:45

Ono nejde jen o zdvich vidle. Důležitější je celková konstrukce (způsob odružení a tlumení) a z jakého je vyrobená materiálu. Průměr vnitřích noh u levných vidlí bývá 30mm u lepších pak 32mm, čím menší průměr, tím dříve chytí vidle vakl. Vnější nohy mají lepší vidle magnesiové. Odpružení vzduchové atd atd. Prostě to není jen o zdvihu. Ty prapůvodní vidle, které nemají ani tlumení to bylo jen závží na kole.

Navíc ten model XCM 80mm to je nějaký starší model, nové modely mají zdvih taky 100mm. Jak jsem psal já bych nechal namontovat XCR,ale pozor starší modely XCR jsou taky pružinové Nový model musí mít ještě označení AIR. Je to nejlevnější "vzduchovka" (cca 3500,-) , ale ten rozdíl je opravdu znát. Pokud by byl prodejce ochoten dát jinou vidli a odečíst cenu vidle původní není co řešit a něco málo si připlatit.

Pokud jde o lámání si hlavy rámem pro rekreanta, určitě nemá cenu hlídat přímo gramy,ale držet se kvality. Taky je dobré si baik testnout a projet se. V geometrii rámu jsou rozdíly a ne každá přímo sedne. Pokud jde o tu silnici, tak proč ne. Jak jsem psal velký převodník má 44zubů a ne jen 42 nebo 40. Trekové pláště na silnici jsou v pohodě, ale jsou i MTB pláště, které mají dobrý vzorek a jsou určeny na tvrdý podklad,aby dobře odvalovaly. V terénu pak celkem dobře podrží. Pokud budeš jezdit i terén, tak MTB rámy jsou v terénu točivější a obratnější oproti crossum.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jentak
Datum: 03.11.14 18:04
A je sance nekde sehnat serazeni vidlic jak jdou kvalitou za sebou?me bohuzel znacky ani zkratky nic moc nereknou
Od: k2
Datum: 03.11.14 18:22

Sehnat by snad sly řady u jednotlivych vyrobcu, ale i tam je to dost osemetne a zalezi na pouziti vidlice. Porovnavani jednotlivych modelu ruznych vyrobcu se pak da prirovnat k vyberu auta-kazde ma sve klady a zapory. Nicmene v kategorii kol kolem 15tis stejne moc na vyber nebude. Pro zacatek ten LF s SR XCM a 100mm zdvihu staci. Pokud Vam stacit nebude (nebo po par sezonach az bude zrala na servis), tak ji muzete vymenit za lespi...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.11.14 18:28
avatar

Za mě http://www.cyklonemcik.cz/zbo…olo-maxbike-29-deore-raidon-1

Má 100mm vzduchovou vidlici (Rockhopper má pružinovou), 3×10 Deore (o dvě řady výše než RH), brzdy Shimano a je lehčí.

Před měsícem jsem si koupil kolo podobné, jen 27,5" a s trochu lepší výbavou (SLX) a stěžovat si rozhodně nemůžu.

doplněno 03.11.14 21:07:

Mimochodem, zbyly mi tu z něj (kupoval jsem ho s pedály M520) kufry SH51, nechce je někdo?

doplněno 03.11.14 22:08:

Já na tom svém mám najeto asi 350 km a všechno funguje jak má, zatím nebylo třeba s kolem cokoliv dělat.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jentak
Datum: 03.11.14 21:24
A vas nazor na toto kolo?
Je lepsi vidlici a vybavou nez onen Spesl?
doplněno 03.11.14 21:25: http://www.newbike.cz/rock-machine-el-nino-70-2015/d2864
Od: k2
Datum: 03.11.14 21:54

Vidlici stejnou, jen vetsi zdvih, zbytek +-srovnatelny. Pokud jste ale ochoten priplatit si, tak bych sel do kola z odkazu, co dal "praivo".

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.11.14 22:15
avatar

Já bych si připlatil ještě za náboje, aspoň SLX (já mám XT).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 03.11.14 22:50

Vzhledem k tomu, ze Shimano ignoruje loziska a stale se drzi konusu, tak priplacet si za SLX naby je nesmysl. To uz si radsi priplatit za jakoukoliv jinou znacku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 03.11.14 23:19

Nejen, že ignoruje průmyslová ložiska on i systém Center Lock stojí i Shimana za prd. Šesti díra je lepší

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.11.14 23:29
avatar

Mám na jednom kole Centerlock a na druhém šestidíru. U šestidíry se mi nikdy nepovedlo dosáhnout toho, aby byl kotouč (Tektro B10 a Avid HS1) úplně rovný a neškrtal někde o destičky, s Centerlockem jsou oba kotouče 100% rovné. Jako jedinou nevýhodu vidím menší výběr kotoučů, což se dá vyřešit relativně levným adaptérem z šestidíry na Centerlock.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 03.11.14 23:40

Když ti nevadí vakl u Center locku, který nejde odstranit tak buď rád.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 03.11.14 23:25
avatar

Co máš proti kónusům (což, jen tak mimochodem, jsou taky ložiska)?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 04.11.14 00:07

Nutna udrzba, serizovani, mazani-dekuji, ale stacilo. Chapal bych to u acery, alivia ci "nizsich" sad. Ale u vrcholnych sad v roce 2014? To je jako si koupit novy auto bez posilovace brzd a rizeni. Sice to zataci a brzdi, ale...
Tim netvrdim, ze prumyslova loziska jsou samospasna-viz Mavic a jejich serouci se orechy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 03.11.14 23:37

Ono to kolo (Maxbike) je celkově postavené na prastarých komponentech a je to jen takové lákadlo když se napíše přehazka,řazení kliky Deore tak to lépe zní. To že je to zastaralá řada 530, to už nezkušenému tak moc neřekne.

To samé je z brzdama, tyhle Shimano BRM505 to jsou neskutečné houby, k novým modelům se nenachají ani přirovnat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.11.14 12:02
avatar

Nevybírej kolo tady na internetu a obejdi nějaké obchody a pár kousků si osobně projeď a vyzkoušej velikosti , popř různé geometrie. Tím neříkám aby sis tady nenechal poradit, od toho to tady je, ale na kole budeš jezdit sám a každý má jiné priority. Jiný posez bude na XC rámu, jiný na XM a ani crosové kolo bych nezavrhoval, na delší jízdy je posed ideální, lesní, polní cesty uplně v pohodě zvládá. Mám dvě crosové kola - meridu cca 5000km, teď ho zdědila manželka, druhé MRX 9000km za rok, teď jsem vyměnil brzdové špalky, nasadil kevlarové pláště , nová kazeta+řetěz a kolo je jako nové. Je sice těžší než merida, ale má identické ráfky jako MTB 29". Stačí nasadit širší balóny co dovolí rám a je z toho devětadvacítka. Převody se pak hodí i na silnici 48x11 nejtěžší. Já jezdím pláště schwalbe sammy slick s dobrou ochranou, takže ani v terénu nemám defekty a na silnici to trochu jede. Vidle klasika pružinová. U těch vzduchových časem začne unikat vzduch, tak musíš stále jezdit dofukovat do servisu, případně investovat do pumpy na vidlice. Jinak když obejdeš ty obchody, tak nějakou slevu, případně doplňky zdarma dostaneš taky. Obchod raděj prodá levněj než mít v tom peníze do příští sezony, kdy budou nové modely, navíc model 2014 koupíš levněji než nový model 2015, spíš bych řekl, že nové modely jsou někdy víc ošizené než staré, někdy jsou ty starší modely i hezčí. Jak jsem ale psal, určitě si vyzkoušej těch kol víc, aby sis mohl udělat obrázek. Já jsem vybíral silničku rok a když jsem ji konečně vybral, vydal se do obchodu a nakonec jsem koupil úplně jinou než jsem chtěl, takže nač ztrácet čas přemýšlením Kupoval jsem v cyklopointu - Meridu, a přesto že na konci července měli již výprodej letošních modelů, ukecal jsem ještě dalších pět tisíc kč slevu -) Aspon je vidět, kolik na těch kolech mají marži.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.