Co se starým olpranem?

Od: Datum: 22.07.14 00:42 odpovědí: 5 změna: 22.07.14 22:06

Zdravím, vlastním kolo Olpran Tomahawk, mám ho cca 5 let. Kdybych věděl už dříve co to je zač, zřejmě bych ho nekupoval. Nicméně, všechnu výbavu mám v shimano deore, brzdy véčka. Teď budu kupovat novou kazetu s řetězem. Krom toho budu časem kupovat i novou vidlici. Momentálně mam RST s elastomerem. Také bych chtěl časem kotoučovku, zřejmě jen dopředu. Co mě trápí nejvíc asi jsou řidítka Kaloy ATB system. Ty mají průměr 25mm, co jsem tak zjistil, většina řidítek je v průměru 31,8mm. Má smysl kupovat nový představec s řidítkami abych tam časem mohl dát páčku na kotoučovku? Nebo schánět všechno v tak malém průměru. Nové řidítka maj i větší šířku, momentálně mám 520mm. Peníze na nový rám, či kolo nejsou. Ale časem plánuju koupit nové kolo. Jak velký smysl má vrážet peníze do takovýho kola?

Dolpním, že jezdím cca 60% po silnici, 30% v terénu a 10% v extrémním terénu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: aroff
Datum: 22.07.14 02:02

Opravdu bych zvažoval jestli se vyplatí na Olparana něco kupovat a nebo raději koupil rovnou něco třeba staršího a kvalitnějšího. Kdysi dávno (cca před 20 lety) dělal i Olpran kvalitní bike, ale dnes, no vždyť to vidíš sám.

Pokud jde o ty řidíta. tak tam je ten průměr 31,8 jen pro uchycení do představce, pak se zužují a konce řidítek jsou stejné 25,4, takže tam dáš stejné páčky i gripy. V tom rozdíl není. Jestli budeš dávat i novou vidli, tak minimálně Suntour XCR. To je takový začátek vidlic, které se nechají považovat za funkční a ne jen atrapy. Je jasné, že Epicon nebo Reba od RS by bylo zase lepší, ale tam se bavíme o jiné cenové relaci.

Vážně bych si to hodně rozmýšlel vrážet peníze do tohoto kola.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.07.14 02:16

No myslím, že jsem to měřil těsně u představce a byl tam takový rozměr. Takže myslíš, že by to neměl být problém? Vidlici jsem chtěl brát nějakou dražší, ale jestli je Suntour dostačující, tak jí asi zkusím. A co když bych časem koupil rám, nevím jak se cenově pohybuje, a všechno pak přendal na nový? To by neměl být problém ne? A co se týče ložisek, tak kliky to bude chtít stejně nové a hlavu možná taky...

Datum: 22.07.14 05:53

Myslím, že po výměně vidlice se na takovém kole dá slušně jezdit a nic zásadního mu chybět nebude. Pro začátek bych vám doporučil tu levnější s olejovým tlumením. Ještě bych za sebe doporučil nešetřit na brzdových špalcích a na pláštích a pořídit si na to něco lepšího třeba:

http://www.kupkolo.cz/plast-m…r-light-black-pv515452_z4179/

http://www.kupkolo.cz/plast-m…r-light-black-pv515452_z4179/

Víc bych do tohoto kola neinvestoval a hlavně bych na něm jezdil, protože je to hlavně v nohou a né v drahé technice.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.07.14 13:30
avatar

Pokud budeš nakupovat za maloobchodní ceny, skládat kolo se nevyplatí, vyjde tě to dráž než nově sestavené kolo. Pak je lepší to prodat a koupit jiné. Na cyklobazaru je dost kol na výběr. Pokud přece do toho začneš investovat, měl bys to využít a jezdit na něm. Řídítka i předstvaec můžeš koupit levně použitý, na kotoučovky bych se vykašlal, zbytečné...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.07.14 22:06

Ano, skládat kolo se nevyplatí, ale vlastně když jen měním co je opravdu špatné, tak vlastně takhle už mam všechno ve výbavě minimálně deore. Původní je jen rám, vidle, hlava a středová osa.

 

Poslední otázky Poradny sport
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.