Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak povolit matku na kazetě

Od: pavelv* odpovědí: 23 změna:

Zdravím, jak mám povolit matku na kazetě Shimano HG? Mám bičík, i ten klíč, ale když zaberu sebevíc tak nic. Navíc dochází k orasování toho klíče, takže čekam, že dřív povolí klíč než ta matka. To se tolik zatáhne? Za dobu pěti let, ta matka povolená nebyla. Předpokládam, že se to povoluje normálně a nemá to levý závit...

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*
hodnocení

0x
Musíš zabrat ještě víc :)

 

kolista
hodnocení

0x

Zabrat ještě větší silou ;) Přesně nasadit stahovák a tahem. Ten tvůj vypadá z bláta tak opatrně ;) Trochu pomůže při povolování tlačit ho do kazety aby nevyjel - nevyžvejkl se...

pavelv*
hodnocení

No nakonec jsem to odvezl do servisu. Ten svuj hliníkovej sem celej vyžvejkal. A i v servise měli klucí co dělat :-D

stirecek*
Ono ten kaleny není o moc dražší, tuším 80 Kč.
pavelv*
hodnocení

To jsi z levného kraje. Mě za 80 dali toho šmejda a když jsem chtěl něco lepšího tak prej za 150 na objednávku :-D

aroff
aroff
stirecek*
Je to tak, díval jsem se do faktury. Ale ještě jsem to nezkousel, kazeta jede i s novým řetězem. Stahovak je kovys, prý to něco vydrží. Teď mi došel řetěz shimano hg 73 z Číny za dobrou cenu, tak jsem zvědavý, dotet jsem jezdil hg 53. Poslední vydržel dva měsíce.
doplněno 20.07.14 20:50: Jo místo biče stačí použít klíč na olejovy filtr, je to levnější. Nebo použity upravený řetěz...
pavelv*
hodnocení

Jo bičík mam vlastní ze starýho řetězu... Řetěz budu nejspíš brát HG93 za 500 cca. Co jsi bral za kazetu?

stirecek*
Kazeta HG 50 11-32. Řetězy si kup radej tři levnější a po cca 1000 km je toč, kazeta vydrží mnohem déle.
bruk600*

U levnějších raději protočit po 500-700km, pak si to zopakovat ještě jednou-dvakrát dokola a dojet co to dá :) Po 1000km by mohl ten poslední nový nasazený už přeskakovat na kazetě.

pavelv*
hodnocení

A neoddělam tim převodníky na klikach, když to necham co nejdýl?

stirecek*

tím právě budeš šetřit jak kazetu, tak převodníky. Znám lidi, co točí šest sedm řetězů. Záleží ovšem kolik toho najezdíš...

pavelvv
Ted tam mam sestej, jeden hg53 mi vydrzi cca 500km, jezdim tezky teren. Kazeta je uz slusne odrbana a vytahany retez prece musi nicit i prevodniky na klikach...
stirecek*

No právě, musíš ty řetězy měnit dřív, než začnou vymačkávat zuby. Takhle otočíš třeba pět řetězů na jedné kazetě, pak zase začneš od prvního řetězu, kazeta se sjíždí pomaleji. Až sjedeš řetězy na doraz, vyměníš i kazetu. HG73 mě stál 250kč, za to u nás koupíš tu 53. Rozdíl mezi hg73 a hg93 už není velký ve výdrži, ale cena je jinde.

pavelv*
hodnocení

Ok, takže jsem to myslel správně. Nebudu starý řetěz dojíždět, vyměním kazetu s řetězem. Kazetu dám o něco kvalitnější než řetěz. A jakmile se začne řetěz lepit na převodníky u klik(budou vytahané) vyměním i ty...

aroff

Jestli budeš dávat novou kazetu tak dej jako první řetěz C9 od "campy", on je o malinko kratší na rozteči a než se "vytáhne" na rozteč nového Shimana tak na něm nalítáš hafo.

Jinak řetězy od Shimana, nic moc, prd to vydrží, lepší je Sram. Za stejné peníze vydrží déle a nechytají lišáka v mokru.

stirecek*
Are nebude ten řetěz od campy dělat neplechu při řazení? Sram je ok.
aroff

Na nové kazetě ani omylem. Je to úplně v pohodě. Několikráte odzkoušeno.

 

stirecek*
Psal jsem ti z Brna, vybíral jsem silnicku a právě o těch retezech jsme se bavili :) Říkal, ze od campy by mohl být problém, sram je zamenitelny. Jinak kolo mám doma, té ceně jsem nemohl odolat :) a to jsem se jel jenom podívat.
merida-bike.cz/...
aroff

No ta žiletka vypadá opravdu dobře, tak ať nohy točí.

Jinak pokud jde o tu C9 tak opravdu problém není,mám to odzkoušené, žádné střílení se nekoná. Snad ti to potrdí i toto kupkolo.cz/...

stirecek*

No a co říkáš na ten řetěz KMC X10, máš zkušenost? Prý je lepší než šimano, vyplatí se připlatit za Gold (titan). Ono tam velký rozdíl v ceně není. Na bikeforu psali, že je stejně dlouhý jak Campa, já naměřil po včerejší stovce 132.4, (campa udajně 132,2). Včera jsem to byl projet a je to raketa, ani jsem si neuvědomil, že už jsem ujel stovku, ani ne 3,5hod a to bylo cca 30km v šíleném protivětru dvacítkou. Jinak původně jsem zvažoval model 905 v hliníku na ultegře s 11kolečkem, ale po projetí a porovnání jasně zvítězil karbon. Měl jsem obavy, ale můžu říct, že to krosové kolo, i když s odpruženou vidlou je mnohem tvrdší. Cena u obou byla stejná a po naléhání, s tím že si to odvezu hned, šli na 32,5 tis. Akorát teda ze začátku jsem se na tom třepal jak hovno na palici :) a v bočním větru je to dost vratké. Na rovině se to dá lehce rozjet na padesát, pak už limit převody 50x12 a to jsem si myslel, že tento převod využiju maximálně z kopce (zvyklý z krose 48x11).

 

bruk600*
hodnocení

0x

Nevím co máte za kazetu, ale ta 8 kolečková stojí okolo 200,- (vzal bych dvě) a obyč kliky 700-800,-, když k tomu pořídíte 4-5 řetězů okolo 150,- tak na to můžete jezdit několik sezon a když budete s citem přehazovat tyto koponenty tak se na tom nechá najezdit problémů určitě 10 000km.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]