Přehazovačka jak funguje?

Od: Datum: 01.07.14 20:29 odpovědí: 10 změna: 02.07.14 20:39

Koupila jsem jsi horske kolo ,10 let jsem na kole nejezdila,Ty stara kola co byvala, přehazovačky neměli,tak trochu v tom tápu.na leve straně řídítek mam 3 2 1 a na prave od 8 ...1,jak to funguje jak jsi to mám přeřídit,nevím jsi s tim rady,ted mám nastavenou na leve strane na 2 a na prave na 3,prijde mi,ze do kopce je to snazsi,ale po rovine mi prijde jako kdyby to kolo bylo tak lehky,ze ani nejede ,kdz slapu...budu rada za rady ...opravdu jsi s tim nevim rady,ty stara kola to nemeli a tohle asi bude taky jen naka hloupost,jsi myslim,ale za radu budu rada,predem dekuji...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: host
Datum: 01.07.14 20:37

U normálního kola se kterým se jezdilo snad už před sto lety býval v předu velký talíř se šlapkama a převod řetězem na kolečko na zadním kole. Stačilo to na běžné ježdění po cestách necestách a vyjel se i nějaký ten kopeček.

Když se přidalo několik menších koleček vzadu, dalo se jet rychleji. Čím menší kolečko, tím rychleji se i při stejném šlapání jede. Ale chce to větší sílu. Takže do kopečka velké kolečko a po rovině pro rychlou jízdu menší až nejmenší kolečko.

Když se přidal ještě jeden menší talíř, šlapalo se do kopce lehčeji. A nová kola mají dokonce tři talíře, ten nejmenší má takový převod, že se dá jet i do prudkého kopečka, ale musí se rychle šlapat. Má převod do pomala.

Takže: pro normální rozjetí: velký talíř a velké kolečko. Při rozjetí po rovině se dá přehazovat na menší kolečka a ještě menší.

Pro jízdu v terénu velký talíř a velké kolečko, při jízdě do kopečku se dá přehodit na menší talíř a když máte tři, tak do hodně prudkého kopečku ten nejmenší talíř (s největším kolečkem, samozřejmě). Sice šlapete jako když rychle utíkáte a jedete krokem, ale jedete. Dřív se kolo do takového kopce vedlo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 01.07.14 20:45
avatar

Nesmysl !

Velké kolo a malé kolečko je nejtěžší převod, naopak je to nejlehčí převod.

Velké kolo a velké kolečko je jen ničení řetězu.

Revidujte, prosím, svoji radu, nemaťte tazatele děkuji...

doplněno 01.07.14 21:12:

@pepr: myslím, že jsem to myslel i napsal dobře, možná mi blbne prohlížeč a zobrazuje obráceně? ;)

doplněno 02.07.14 00:00:

@pepr já nepotřebuji omluvu! Ale jsem velmi rád, že jste sám přiznal, že jste se mýlil. Někdo to nedokáže veřejně přiznat, přitom "mýliti se je lidské". A "nikdo není dokonalý" :-D

A nějak si Vás vážím čím dál víc, máte rozumné rady a názory, začínám Vás mít "virtuálně rád", připadáte mi jako rozumnej a férovej člověk!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepr®
Datum: 01.07.14 21:06
avatar

Hope, velký tác a malé kolečko na kole je nejlehčí převod? Podle mě je to nejtěžší, ale taky nejrychlejší.

doplněno 01.07.14 21:07:

Pokud jste to myslel naopak, malé vpředu a velké vzadu, tak to potom jo.

doplněno 01.07.14 21:19:

@Hop: No jo. Teď po desátém přečtení mi to došlo. Nevím proč jsem to četl jako

Nesmysl !

Velké kolo a malé kolečko je nejtěžší převod? Naopak, je to nejlehčí převod.
Omlouvám se.

doplněno 02.07.14 19:36:

@Hop: No přišlo mi to trochu jako napadání, tak proto ta omluva.

A děkuju za tu poslední větu. Mám to s Vámi podobně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 01.07.14 20:39
avatar

Levá páčka přehazuje řetěz u šlapek, čím větší kolo, tím větší rychlost a těžší šlapání
Pravá páčka přehazuje řetěz u zadního kola, čím větší kolo, tím menší rychlost a lehčí šlapání.

Při přehazování převodu je dobré přehazovat postupně tak, aby řetěz byl přibližně v přímce, je trošku nesmysl mít třeba nejtěžší převod u šlapek (velké kolo) a nejlehčí převod vzadu (velké kolečko), řetěz je potom "za roh" a zbytečně se opotřebovává.

Vše si můžete vyzkoušet a okoukat, když Vám někdo podrží kolo nad zemí, vy budete rukou "šlapat" a zároveň si přehazovat...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 01.07.14 20:41
Z kopce-vlevo 3, vpravo 8
Do kopce(extrémního)- vlevo 1, vpravo 1
Kombinací je spousta, tak aby se vám dobře šlapalo, ale nemělo by se dávat např. 3-1 nebo 1-8 protože tomu odpovídá např. 2-4 a v přesmykači se tolik nekříží řetěz.Jezděte, zkoušejte, uvidíte(ucítíte).
doplněno 01.07.14 20:56: Chlapi nehádejte se, nebo dojdu nafoukat ,,Horáka" a dojedu to přezkošet *haha*
Ohodnoceno: 2x
 
Od: host
Datum: 01.07.14 21:13

Staré tradiční názvosloví:

Ozubené kolo vpředu u šlapek velké jako talíř je talíř, když jsou dva, tak dvoutalíř

Ozubená kolečka vzadu na zadním kole jsou kolečka, když jich bylo víc, říkalo se, že kolo má tříkolečko, nebo dokonce čtyřkolečko a dnes už je koleček ještě víc.

Původně jeden talíř, jedno kolečko. Přidávala se menší kolečka, do rychla. Atd...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 01.07.14 23:22

U klik (pedálů) jsou převodníky, talíře jsou v kuchyni . Tří, čtyř, pěti, nebo dokonce i šestlikolečko byla takzvaná vícekolečka ( dnes se montují už jen na opravdový šunt). Používají se kazety, které se skládají z pastorků (7,8,9,10) a ještě se liší početem zubů, takže nemusí být třeba desítková kazeta pokaždé stejná.

Samozřejmě se ještě liší jak kliky s převodníky tak i kazety podle určení jestli jde o silničku, trek, MTB, DH atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 01.07.14 23:51
avatar

@ar - řešme, prosím, princip, nikoli kuchyň, šunty a kazety. Tazatel má pravděpodobně nějakou starší klasiku...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 02.07.14 20:39

Hochu ,hochu, upozornění na používání správných názvů, není snad na škodu. Aby jsme mohli řešit problém do detailu, je potřeba znát o jaké řazení jde. Čím dál častěji se totiž na našem trhu prodávají kola (převážně ty levnější), které jsou sestavené z komponentů určených třeba pro britský trh (přijdou levněji) a tam je řazení i brdzy přesně obráceně než je zvykem u nás.

To pak můžeš něco 100x vysvětlovat, že levá páčka ovládá přesmykač a pravá přehazovačku, když to tak ve skutečnosti vůbec není.

Když už chceš mentorovat jak radit, tak nejprve je potřeba zjistit o čem je vůbec řeč.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.07.14 17:07
avatar

Přehazovačka funguje tak, že mění převody - zátěž, do kopce lehčí, po rovině těžší. Pokud si to těma páčkama nevyzkoušíš sama, tak to nepochopíš. Prostě šlap a přehazuj tam a zpět a uvidíš.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

Poslední otázky Poradny sport
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.