Bike Specialized

Od: Datum: 24.06.14 19:35 odpovědí: 18 změna: 30.06.14 21:13

Jaký je rozdíl mezi Stumpjumper a Epic? Jako teda co se týká pojezdu. Který byste mi spíš doporučili. Včera jsem si je prohlížel tyjo na tom musí být jízda jak v bavlnce *houpy* *palec* A jakou velikost na skoro dvoumetrovýho borce?

Díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: biker1
Datum: 26.06.14 16:49

Který z nich je lepší?

Od: biker1
Datum: 26.06.14 18:51

Je mezi vámi někdo kdo má tyto modely kol?

Datum: 26.06.14 19:55
avatar

Sedni na to, vyzkoušej, sám pak uvidíš, co ti lépe sedí

Ohodnoceno: 2x
 
Od: aroff
Datum: 28.06.14 00:56

"na skoro dvoumetrovýho borce" určitě velikost XL

Pokud jde o to jestli Epic a nebo "Stumpy", tak na rychlé XC jdi do Epicu, na delší a pohodové vyjížďky je všestarnější "Stumpy"

Je jen na tobě jestli chceš závodit a nebo pohodu a aby to nebylo jednoduché máš na výběr ještě Camber. System odpružení je stejný FSR, rozdílné jsou zdvihy a geometrie rámu, jak jsm psal Epic je dělaný hlavně na cross-country, Stumpy a Camberna všestranost.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: biker1
Datum: 28.06.14 10:34

aroff:

Super! Díky moc, to jsem potřeboval vědět. Ještě bych se vás zeptal jakou vybrat velikost kol - 26 nebo 29" ( I když - prý se teď tyto rozměry opouští a přechází se na 27,5"...) Mně teda 29 připadá při kličkování taková neohrabanější , něco na způsob ukrajiny když jsem na ní posledně jel :-D ale zase na 26 se asi musí víc šlapat..

Od: aroff
Datum: 28.06.14 11:28

jednoznačně 29". Na 26" zapomeň to je dnes už pasé. Pokud jde o 27,5" tak tu "spešl" nedělá, s tou přišel Scott.

Nevím jak to bude letos, ale ještě loni byly na 27,5 dražší komponenty (vidle, kola, pláště), zatím se jich vyrábí méně než 29 a to se odráží na ceně dílů.

U té točivosti u 29 jde hlavně o zvyk. Já když jsem na ní jel poprvé a při sjíždění když jsem musel za sedlo tak jsem si vždycky škrtnul zadkem o pláš. Je to opravdu o zvyku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.06.14 11:43

... a na 29" se šlapat nemusí vůbec.

doplněno 28.06.14 11:46:

Hlavním tahounem změny velikosti kol je MARKETING. Výhody - nevýhody obou variant nejsou nijak zásadní.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: biker1
Datum: 28.06.14 22:37

aroff: Díky A třeba kdybych si měl vybrat mezi Stumpy a Camber?

Vidím že tomu rozumíte tak ještě by mě zajímalo, jaký je rozdíl v odpružení:

1. když je tlumič rovnoběžně se sedlovou trubkou tj, skoro svisle

2. když je tlumič rovnoběžně s horní rámovou trubkou tj skoro vodorovně?

Od: biker1
Datum: 28.06.14 22:43

Oboje obrázky jsou Specialized Stump. Proč je každé jiné? Které to odpružení má jaké vlastnosti a je lepší?

Od: aroff
Datum: 28.06.14 23:18

Každé je jiné, protože ten model s tlumičem svisle dolu je už starý model. Tuším, že od roku 2010 se dělá FSR s "vodorovým" tlumičem. Takže ten na spodním obrázku je minimálně z roku 2009 a starší.

Jestli Stumpy a nebo Camber, no upřimně já myslím, že ti bude stačit 100% Camber. Hodně záleží jaký terén chceš jezdit, jestli hodně kopcovitý a členitý tak řazení 2x10, pokud to máš jako uiverzal na běžné vyjížďky i v rovinatém terénu, tak jdi do trojpřevodníku. Ty dvoj se většinou montují 36/22 a to je pak na rovintém terénu fakt "frekvenční" šlapání.

Ty trojkové jsou do rovinatého terénu dobré 44/32/22 a nebo 42/32/24.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: biker1
Datum: 28.06.14 23:33

Tak se ještě podívám na ten Camber. (Ještě jsem ho nezkoumal)

A jaký vliv to má, proč ten novější model STJ je takto upravený?

Od: biker1
Datum: 28.06.14 23:49

Jo, jen pro zajímavost - proč některá (podobná) kola mají přes tlumič ještě tu pružinu

Od: aroff
Datum: 29.06.14 00:36

Tu pružinu mají některá DH a pak hlavně low-endová "kola" a je to spíše závaží než tlumení. Ukázkový příklad je např. shit Olpran

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 29.06.14 00:32

Rám není tak namáhaný, jako u staršího provedení

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 29.06.14 11:59
avatar
Ono těch systémů pruzeni je více a je to dost specifické e výběru podle terénu, kde budeš jezdit a nemusí to být vždy výhoda, třeba v kopci nebo slapani ve stoje, kdy se kolo houpe a ubírá ti to výkon. Uzamykatelné systémy mají snad všechny kola, popr nastavení progrese packou na řidítkách. Jak jsem ti psal výše, nejlépe je projet si několik systému pruzeni, geometrii rámu a pak sám poznáš, co ti lépe vyhovuje. U horaka s pevnou zadní stavbou je výběr jednodušší a pokud tam máš 29" balóny, tlumení je dostatečné. U těch fullu je to dost specifické a rozdíly poznáš v praxi a taky pro běžné ježdění je to uz dost drahý koníček i co se údržby týká. Něco o systémech pruzeni si můžeš najít na netu, treba tady
http://www.bikecentrum.cz/bik…dale-jekyll-dve-kola-v-jednom
Ale před nákupem bych si jednotlivé kola vyzkoušel a porovnal. Ja treba vybírám silnicku uz rok
doplněno 29.06.14 12:02: Vlevo si pak můžeš vybrat i nějaké testy, treba
http://www.bikecentrum.cz/bik…igace-articles?brand=Mongoose
Ohodnoceno: 2x
 
Od: biker1
Datum: 29.06.14 12:16

stirecek, díky

Datum: 30.06.14 15:56
avatar
Mrkni na cyklobazar, je tam toho celkem dost.
http://www.cyklobazar.cz/celoodpruzena-kola/
Ohodnoceno: 2x
 
Od: biket1
Datum: 30.06.14 21:13

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.