Nejste přihlášen/a.
Jaký je rozdíl mezi Stumpjumper a Epic? Jako teda co se týká pojezdu. Který byste mi spíš doporučili. Včera jsem si je prohlížel tyjo na tom musí být jízda jak v bavlnce
A jakou velikost na skoro dvoumetrovýho borce?
Díky.
"na skoro dvoumetrovýho borce" určitě velikost XL
Pokud jde o to jestli Epic a nebo "Stumpy", tak na rychlé XC jdi do Epicu, na delší a pohodové vyjížďky je všestarnější "Stumpy"
Je jen na tobě jestli chceš závodit a nebo pohodu a aby to nebylo jednoduché máš na výběr ještě Camber. System odpružení je stejný FSR, rozdílné jsou zdvihy a geometrie rámu, jak jsm psal Epic je dělaný hlavně na cross-country, Stumpy a Camberna všestranost.
aroff:
Super! Díky moc, to jsem potřeboval vědět. Ještě bych se vás zeptal jakou vybrat velikost kol - 26 nebo 29" ( I když - prý se teď tyto rozměry opouští a přechází se na 27,5"...) Mně teda 29 připadá při kličkování taková neohrabanější , něco na způsob ukrajiny když jsem na ní posledně jel ale zase na 26 se asi musí víc šlapat..
jednoznačně 29". Na 26" zapomeň to je dnes už pasé. Pokud jde o 27,5" tak tu "spešl" nedělá, s tou přišel Scott.
Nevím jak to bude letos, ale ještě loni byly na 27,5 dražší komponenty (vidle, kola, pláště), zatím se jich vyrábí méně než 29 a to se odráží na ceně dílů.
U té točivosti u 29 jde hlavně o zvyk. Já když jsem na ní jel poprvé a při sjíždění když jsem musel za sedlo tak jsem si vždycky škrtnul zadkem o pláš. Je to opravdu o zvyku.
aroff: Díky A třeba kdybych si měl vybrat mezi Stumpy a Camber?
Vidím že tomu rozumíte tak ještě by mě zajímalo, jaký je rozdíl v odpružení:
1. když je tlumič rovnoběžně se sedlovou trubkou tj, skoro svisle
2. když je tlumič rovnoběžně s horní rámovou trubkou tj skoro vodorovně?
Oboje obrázky jsou Specialized Stump. Proč je každé jiné? Které to odpružení má jaké vlastnosti a je lepší?
Každé je jiné, protože ten model s tlumičem svisle dolu je už starý model. Tuším, že od roku 2010 se dělá FSR s "vodorovým" tlumičem. Takže ten na spodním obrázku je minimálně z roku 2009 a starší.
Jestli Stumpy a nebo Camber, no upřimně já myslím, že ti bude stačit 100% Camber. Hodně záleží jaký terén chceš jezdit, jestli hodně kopcovitý a členitý tak řazení 2x10, pokud to máš jako uiverzal na běžné vyjížďky i v rovinatém terénu, tak jdi do trojpřevodníku. Ty dvoj se většinou montují 36/22 a to je pak na rovintém terénu fakt "frekvenční" šlapání.
Ty trojkové jsou do rovinatého terénu dobré 44/32/22 a nebo 42/32/24.
Tak se ještě podívám na ten Camber. (Ještě jsem ho nezkoumal)
A jaký vliv to má, proč ten novější model STJ je takto upravený?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.