Zlepšení fyzičky

Od: Datum: 15.04.14 21:07 odpovědí: 4 změna: 17.04.14 13:17
Ahoj jsme fotbalista a chtěl bych zlepšit svou fyzickou kondici. V současné době uběhnu pár sprintů a už mi docházejí síly. Chtěl bych se zeptat zda je lepší běhat na vzdálenost a nebo po určitou dobu a jak často chodit běhat týddně. Mim cílem je, abych vydržel běhat celý zapas. Děkuji za rady.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ala1970*
Datum: 16.04.14 09:17

Asi bys to měl střída? Třeba jeden den nebo ze začátku vyrtvalostní běh a pak sprinty. Případně si stáhni nějaké aplikace na mobilu tam máš nějaké treningy, třeba runtastic. Je otázka co preferuješ pokud vybušnost dělej sprinty, ale pokud chceš běhat celou dobu tak dávej vytrvalostní.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: invisible
Datum: 17.04.14 13:17

A bude stačit ze začátku běhat 3x týdně půl hodiny? Nebo mám běhat déle a častěji?

Od: dejvi
Datum: 16.04.14 10:21

A co se zeptat trenéra? On přece musí nejlépe vidět, co potřebuješ a případně ti navrhne nějaké další tréninky jen pro tebe.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.04.14 15:27
avatar

Pokud běháš sprinty, tak čerpání energie probíhá z ATP-CP "baterie", výhradně tedy anaerobní čerpání energie. Znovu dobití ATP systému trvá zhruba 2-3minuty, to je i důvod, proč sprinteři při nevydařeném startu musí opakovat start až po této době. Anaerobní čerpání energie probíhá pouze ze svalového glykogenu, tedy sacharidů a zásoba této energie je omezená, spotřeba sacharidů v anaerobním režimu je na desetinásobcích toho, co v aerobním režimu. To je i důvod, proč tě pár sprintů takhle rychle vyčerpá. Proto pro zlepšení fyzičky je nutné získat dostatečnou aerobní kapacitu a naučit tělo spalovat tuky v aerobním režimu, a sacharidy šetřit na výpadky - sprinty. Fotbal je kombinací obojího, samotný zápas trvá hodinu a půl, takže základ je aerobní kapacita. Spolu s aerobní kapacitou roste i anaeorbní výkon a rychlá regenerace systému. Takže je nutné začít trénovat aerobně a delší dobu, jinak řečeno běhat někde v oblasti okolo 110-140 tepů delší dobu a hlavně pravidelně. Důležitá je právě ta tepová frekvence, délka běhu a pravidelnost, takže by bylo vhodné si pořídit sporttester, pokud to myslíš trochu vážně. Ze začátku se ti bude stát, že jdeš na procházku pomalým temtem, ale po pár týdnech, jak se budeš zlepšovat, budeš běhat rychleji a rychleji na stejném tepu. Pak se ti devadesáti minutový zápas bude zdát jako lehký trénin, větší dobu strávíš v aerobním pásmu, kde budeš spalovat tuky a sacharidy šetřit na sprinty při dobíhání míče. Taktéž se sníží spotřeba sacharidů, poněvadž trénovaný sval bude mít vyšší výkon, při nižším tepu. Je to něco jako když přečipuješ auto

Ohodnoceno: 1x
 

 

Poslední otázky Poradny sport
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.