Jaký protein

Od: Datum: 18.12.13 17:59 odpovědí: 7 změna: 11.01.15 19:38

Dobrý den,

je mi 16 let,72 kg,182 cm a chodím 5 měsíců do posilovny 3x týdně a 2x týdně běhat chtěl bych získat svalnatější postavu, ale zas ne jako kulturisti.Měl bych si koupit protein nebo ne? Koukal jsem na heureku a nejoblíbenější je extrifit professional WPC 80 co myslíte? Nebo jiný? Nemám žádné zkušenosti s proteinama.

Děkuji



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nameless*
Datum: 18.12.13 19:08

Spíš bych ti doporučil kupovat si po trénincích sachariďák a upravit svůj jídelníček - dostat do sebe co nejvíce bílkovin (tuším že to je kolem 100-150 gramů bílkovin na den) a samozřejmě přidat i hodně zeleniny, v které je vláknina. Pokud už máš takový jídelníček sestavený a přesto si chceš něco takového koupit, tak se raději poraď se svým trenérem (předpokládám, že nějakého máš, pokud ne zeptej se v posilovně). Osobně bych si na tvém místě žádné proteiny nekupoval, myslím, že u tebe to je zbytečné.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.13 21:10

Pokud nemáte dostatek proteinů ve stravě, pak je protein vhodné řešení. Pokud ale zdravě a vyváženě jíte bílkoviny (vajíčka,maso atp.) je pro vás protein zbytečný. Udává se, že na nárůst svalové hmoty byste měl denně přijmout 1,5 - 2g bílkovin na kilogram váhy. Co se týče výběru proteinu, vybírejte ten s největší koncentrací bílkovin (pod 65% bych nešla, to už jsou v podstatě gainery - nabité sacharidama). Pokud chcete opravdu pořádný protein tak berte s 90% a více, ale je to pořádně drahé... Určitě se vyhněte sojovým proteinům, sice bývají výrazně levnější ale tento typ proteinu je nevhodný.

A ještě dodatek, dle mých zkušeností, vybírejte pořádně i podle chuti, protože pít dlouhodoběji nějaký blivajz není nic moc. A taky byste si měl vypočíst přesnou dávku nebo se řídit informacemi na obale. Lidské tělo je schopno strávit naráz jen určitou dávku proteinu, to co nestráví jde ven (a taky jste nafouklý a máte plyny :D)

doplněno 18.12.13 21:19:

Jen se opravím protein s 90% snad ani neexistuje, mělo tam být s 80% a více :) tyto informace se dočtete ve složení výrobku.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 18.12.13 22:22

Jelikož dojíždím do školy, tak to mám se stravou horší ráno si dám snídani 5:45,9:00 svačina I,11:00 svačina II,15:00 oběd,18:00 večeře

chtěl jsem si nechat udělat nový plán a jídelníček na téhle stránce, ale nevim http://www.bodytrener.sk/cennik-a-sluzby/

jaký byste doporučila protein?

Datum: 18.12.13 22:46

Já osobně si myslím, že vrážet peníze do takovéhoto jídelníčku, pokud nemáte obrovský problém, je zbytečné. Stačí se stravovat rozumně, já si například našla jednotlivé složení potravin (bílkoviny, sacharidy, tuky) a skládám si jídelníček podle toho. Na začátku to sice zabere čas ale do budoucna se to hodí. Navíc si stravu můžete plánovat podle své chuti a možností.

Já užívám http://www.fitness.cz/mega-pr…re-whey-maxx-4540g-s260186369 a jsem s ním spokojená. Tohle je dle mého jeden z nej proteinů co se týče cena/"výkon". Ono potom záleží, kolik do proteinového prášku chcete investovat. Pokud na finance nehledíte doporučuji Scitec, Smartlabs, Reflex.

Zkuste si precist: http://www.extrifit.cz/clanky…a-vyznate-se-v-tom-vubec.html tam se dozvíte spoustu užitečných informcí o tom jak a kdy protein užívat a co znamenají jednotlivé značky výroby a složení.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: macek1234
Datum: 21.12.13 19:28

Na tohle se vykašli. Napíšu ti takový vzorový jídelníček, kterýho se můžeš držet, pokud jsi mezomorf jako já:

Snídaně: Miska ovesných vloček s mlékem, banán - cca 100g sacharidů, 20g bílkovin

Svačina: Bílý jogurt, 2 celozrnné plátky chleba s plátkovým sýrem - cca 40g sacharidů, 15g bílkovin

Oběd: Rýže/brambory s pořádnou porcí kuřecího masa, zeleninová obloha - cca 60g sacharidů, 40g bílkovin

Svačina: Proteinový nápoj, rozmixované vločky s kakaem a mlékem - cca 120g sacharidů, 45g bílkovin

Večeře: 4 vejce s 2 plátky celozrnného chleba a zeleninou - cca 35g sacharidů, 30g bílkovin

Ještě bych dodal. Nejkvalitnější zdroje bílkovin jsou jak jsem psal vejce, kuřecí maso a hovězí. Tvaroh je taky dobrý, ale před spaním, protože obsahuje pomalu vstřebatelnou bílkovinu kasein.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: macek1234
Datum: 21.12.13 19:12

Očividně nemáš páru, k čemu vůbec protein slouží. Protein ti nezačučí svaloví růst. Jen ti dodá chybějící bílkoviny. Dám příklad. Pokud do sebe přes den nestihneš nacpat 2g bílkovin na 1kg tvé váhy (v tvém případě na 72kg postavu je to 144g bílkovin na den), tak si dá protein, abys tu ztrátu příjmu bílkovin dohnal. Proto se to jmenuje "doplněk stravy". Důležitější ale než bílkoviny, jsou v objemové fázi hlavně sacharidy. Pokud jsi ektomorf (to znamená, že jsi vyhublý, nemůžeš nabrat tuky ať jíš sebevíc), tak by jsi měl na den zkonzumovat až 8g sacharidů na 1kg tvé hmotnosti. A právě proto je pak protein zbytečný. Na místo toho, by měl v tomhle případě přijít na řadu sachariďák/gainer, abys nemusel každejch 20 minut jít nějaké komplexní sacharidy. Místo toho si proto uděláš sach. nápoj a máš to jak kdybys snědl 3 misky ovesných vloček (ty jsou dobré hlavně ke snídani a rozhodně těma suplementama nenahrazuj normální kvalitní stravu). Pokud jsi mezomorf, to znamená, že nejsi tlustý, ale zároveň když začneš hodně jíst, tak tloustnout začneš, tak se pro objem doporučuje cca 5g na 1kg tvojí hmotnosti. Já to dělám tak, že si třeba ke svačině místo sachariďáku rozmixuju ovesné vločky v mléce s například bebe sušenkama a jinými dobrými zdroji komplexních sacharidů. To máš pak ke svačině sacharidovou bombu, která má v sobě třeba i 150g komplexních sacharidů, takže sachariďák pak už ani nepotřebuješ. Každopádně jsi pak hodně nasycenej. No a pro endomorfa, což je obéznější typ člověka, jsou to jen nějaké 3g sach. / 1kg hmotnosti.

Takže v kostce. Zjisti si, jaký jsi tělesný typ, podle toho si urči množství živin, které za den přijmeš (počet bílkovin, sacharidů a tuků), do toho jez hodně zeleniny (ovoce taky můžeš, ale v menšim množství než zeleninu, nejlepší je ovoce na doplnění energie hned po tréninku), vyhybej se věcem jako je bílé pečivo a jiné nekvalitní zdroje sacharidů (ty dobré jsou rýže, ovesné vločky, brambory...). Důležitou surovinou jsou také vejce. Například k večeři každý den 4 vejce. Můžeš si dělat třeba míchané, ale tam se pak připaluje žloutek a vznikají deriváty cholesterolu, což je právě ten škodlivej cholesterol, takže vejce na pánvičce třeba jen 2x týdně. Kdežto když si budeš vejce vařit ve vodě, tak jich můžeš sníst klidně 10 za den a nic ti nebude. Vyhýbej se kole a jiným slazeným nápojům, taveným sýrům atd atd. Místo bílého pečiva celozrnné. No, nevim co víc bych ti poradil. Každopádně kdž tohle budeš dodržovat, tak to poroste a rychle. Hlavně se ale neřiď nějakym svym vymyšlenym tréninkovym plánem. To bys pak mohl an výsledky čekat třeba i rok.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: losos897
Datum: 11.01.15 19:38

šel bych do Gaineru. Obsahuje většinou kolem 20-30% bílkovin a potom hlavně komplexní směs sacharydů na doplnění energie. V tvém případě bude velký problém s vysokým energ. výdejem. Zkus některý z jídelníčků v diskusi a pokud ti to nepomůže zařaď za svačiny a po tréninku gainer.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.