Jaké kolo koupit?

Od: Datum: 12.01.14 13:48 odpovědí: 4 změna: 14.01.14 17:00

Najde se nějaký zkušený cyklista, co poradí? Na kole jsem jezdila běžně jako dítě... asi jako každý z nás. Pak jsem na to několik let nesedla, jen třeba na dovče. Ráda bych na jaře začala s cyklistikou, hlavně aby měl člověk nějaký pohyb. Nebude ze mě nikdy žádný velký sportovec, závodník... Vůbec netuším, jaké kolo vybrat? Silniční, horské, crossové? Plánuji jezdit po silnici + lehčí terén, zkrátka klasické cyklostezky okolo města, vzdálenost tak max. 30-35km. Prostě na kratší výlet, na zmrzku ob dvě vesnice dál nevím, nakolik mě to chytne, tak nechci ze začátku moc investovat. Je lepší koupit kolo nové a levnější nebo sahnout po použitém? Nečekám extra výdrž, byď mě to chytne a zainvestuji do lepšího nebo ne a sem tam na něm dojedu na koupit koukala jsem, že třeba Olpran se dá koupit okolo 4tis. Má to smysl? Na co si dát pozor? Jaké parametry ohlídat? Vážně o kolech nevím vůbec nic Díky!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.01.14 13:51
avatar

Olpran se dá koupit okolo 4tis. Má to smysl?

Ne...to smysl nemá.

Cena slušného kola pro rekreační ježdění začíná cca na 8tis Kč...a výše...lépe kolem 10tis.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.01.14 15:43

Chtěl jsem levné kolo do deseti tisíc, nejezdil jsem patnáct let. Nakonec bylo za dvacet z výprodeje a vůbec toho nelituju. Kolo je investice na mnoho let, pokud Vám ho někdo neukradne :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin1965*
Datum: 13.01.14 23:14

Rozhodně doporučuji horské kolo. Silniční určitě ne, protože to je nevhodné do jakéhokoli terénu, kromě silnice, a určitě Vás to svede občas taky někam na lesní pěšinu nebo k vodě. Krosové kolo má sice vyšší posed (ale to se dá u horského vyřešit nástavcem na řídítka), ale má obyčejně těžší převody a větší průměr kol, takže dá větší námahu ho rozjet (trakce). Má užší gumy než horské. Horské kolo má sice širší gumy - takže větší odpor - ale v terénu, na prašných cestách a nakonec i na silnici je jízda měkčí a příjemnější. Osobně mám horské Author Kinetic a krosové Author Stratos a tyto rozdíly pociťuji. Odpružené pružinové vidlice už mají dnes snad všechna kola, vypínání-uzamčení vidlice jsem třeba nikdy nepoužil (vzduchové vidllice na kolech od 12 tis.). Nejlevnější modely mají přehazovačku otočnou v gripu a ta se mi teda nelíbí, myslím, že lepší je ovládání páčkami. Ty jsou mírně dražší. Pro začátek stačí čelisťové brzdy (kotoučové mechnické začínají na kolech okolo 10 tis, hydraulické od 12 tis. Při dnešních cenách bych volil kolo nové. Na Kinetiku mám najeto asi 3500 km za dva roky a jednou jsem měnil řetěz, jinak jen běžný servis. Ze začátku doporučuji měkčí sedlo, někdy ho v cykloprodejně při koupi vymění i bez doplatku. Velikost rámu poradí v cykloprodejně (dámská kola se označují ASL). Nejlevnější převod 3x7=21, lepší je 3x8=24. Vyšší převody pak na kolech od 10 tis. Tak přeji úspěšný výběr. Při Vašich požadavcích myslím, že cenové rozpětí bude 5 až 10 tis korun.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.01.14 17:00
avatar

Jestli plánuješ jezdit cyklostezky a lehčí terén, někdy málo i těžký terén, jednoznačně doporučuju kolo crosové. Horské je horské a je určeno přimárně do terénu, i když většinou potkávám na silnici či stezce právě horské kola. Možná lépe tlumí široké gumy nerovnosti, aly ty širší gumy se dají dát i na to crosové kolo. Já naopak doporučuju na asfalt gumy užší a hodně nafoukané, pak to jede samo. Taky převody jsou jinak poskládané, takže při stejných otáčkách šlapání, jede takové kolo rychleji. Není pravda, že si neporadí s terénem. Mám dvě crosové kola, na obou dohromady jsem najel přes osm tisíc km za osm měsíců a letos plánuju silničku. Na rekreační jezdění stačí i levnější, žádný nějaký rozdíl v tom není, jen ve váze a použitých komponentech. Na počet převodů bych taky tak nehleděl, na jednom kole mám 24 na druhém 27 převodů a paradoxně se mi líp jezdí s míň převodama. Rozsah je stejný, jen u devítikazety jsou spodní kolečka víc poskládané k sobě, takže když přijde kopec, musím častěji řadit. Takže klidně levnější kolo a pokud tě to chytne, není problém pak koupit dražší. Ono se to nezdá, ale výbava taky něco stojí, za to se dá koupit klidně další kolo

doplněno 14.01.14 17:03:

popřípadě mrknout na cyklobazar.cz

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.