Doplňky stravy a sport

Od: Datum: 29.09.13 11:55 odpovědí: 5 změna: 03.10.13 11:00

Zdravím,

trénuji docela intenzivně každý den sport, který je zároveň docela náročný na nohy a klouby. Proto dost uvažuji nad doplňkami výživy. Jde mi hlavně o klouby a svlay atd. Zároveň nějaké doplnění minerálů, protože nemám dostatek výkonu a cítím se unavený.

Co si myslíte a je vůbec dobré uživát doplňky stravy? Nemám moc rád chemii a nechci do sebe zbytečně cpát různé chemikálie atd. Nebo je možné to řešit dobrou stravou? Dá se vůbec stravou nějak předcházet problémům s koleny a dobře je vyživovat?

Zároveň mívám poslední dobou problémy s nepříjemnými křečemi v lítku hlavně ráno po probuzení. Co s tím dělat? Nemáte tip na nějaký kvalitní zdroj hořčíku?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.09.13 16:50

záleží na sportu - kulturista potřebuje něco jiného a cyklista taky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.09.13 13:09
avatar

Já si rýpnu - nemáte rád chemii - chtěl bych vidět vaši celodenní stravu.

Ale jinak - minerály koupíte kdekoliv a můžete je mít v jakékoliv formě, ve stravě či tabletách. V tabletách kupuju v drogerii DM, třeba hořčík, vápník atd, draslík je na předpis, ale základní vám prodají i bez receptu, ale je tam jen minimum. Vápník nejezte společně s hořčíkem, ale samostatně, třeba ráno jedno, večer druhé. Jsou to párové minerály. Na dva vápníky jeden hořčík. S vápníkem je vhodné brát vitamín d3 pro lepší vstřebatelnost, s hořčíkem zase vitamín b6 - dá se koupit i v lékárně hořčík plus B6. Železo nebo i jiné další mierály pokryje vhodná strava. Sodíku je ve starvě taky bohatě...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: macek1234
Datum: 02.10.13 06:39

Tohle mi připomíná dokola ohranou písničku. Když nějakej trouba, kterej ví o suplementech kuloví začne řikat "nemám rád chemii"... Nebo vidím na fotce svalovce, který je očividně i poupravený ve photoshopu a k tomu komentáře typu "tohle bez proteinů nejde". Za takovou debilitu bych vraždil. Doplňky stravy. Vyvoď si to z názvu. Někdo, kdo silově trénuje potřebuje doplňovat proteiny a sacharidy (proteiny = bílkoviny, kdyby to někdo ohledně týhle "chemie" nevěděl), jelikož na nárůst hmoty jich potřebuje víc, než je možné dostat z celkového denního přijmu, jelikož takové množství jídla by asi určitě nesnědli. Něco jiného je pak samozřejmě cyklista, plavec atd. Bylo by dobrý nejdřív říct, jaký sport a ne "trénuji docela intenzivně každý den sport

"...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.10.13 11:21
avatar
Ono křeče nejsou z nedostatku hořčíku, hořčík v tom hraje jen malou roli, poněvadž nedostatek hořčíku by znamenal, ze by se v křeči nacházelo celé tělo. Navíc jak uz jsem psal, hořčík je párový minerál a potřebuje kamarády, takže nedostatek "jen" hořčíku, horcikem samotným doplnit nelze. Vás problém spis vidím v tom, ze trénujete intenzivně denně a to je častá chyba začátečníku. Trénink samotný je "katabolicky" stav, ten růstový přichází v době regenerace, kompenzace. Přečtěte si něco o superkompenzaci. Křeče a únava je jasná pretrenovanost, pak je takový trénink zbytečný, poněvadž nemá žádný stimulační efekt. Taky je potřeba myslet na strecink .
Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivana525*
Datum: 03.10.13 11:00

Pokud běháte nebo provozujete jiný sport, při kterém nadměrně zatěžujete klouby, doporučuju vyzkoušet kloubní výživu. Živiny získáte i z vyváženého jídelníčku, ale většinou to není dostačující.. křeče mohou být spojeny s přepínáním svalů nebo i s nedostatkem jiného minerálu než hořčíku (třeba se železem). Já užívám zelené potraviny - aktuálně chlorellu a zkusila jsem i mladý ječmen. Infromace o chlorelle najdete třeba tady http://www.zazracna-chlorella.cz/. Obsahuje vápník, vitamíny B a rostlinné extrakty. Mladý ječmen koupíte v prášku (na rozdíl od chlorelly, ta je v tabletách). Obsahuje vitamíny B, C, E, H a z minerálů třeba hořčík nebo vápník - http://www.zeleny-mlady-jecmen.cz/.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.