Čím lepit píchlé kolo?

Od: Datum: 25.09.13 19:46 odpovědí: 8 změna: 04.09.15 09:53

Ráda vyrážím na kole, ale v poslední době jej pořád někde píchnu. Zkoušela jsem speiální lepidlo určené přímo k lepení duší, sekundové lepidlo, extrém. Zkusila jsem zamordovat díru něčím jiným než prodávanou záplatou, tedy jsem zkusila použít gumový výstřižek z jiné duše (což mi přijde lepší). Ať dodržuji návod nebo různě experimentuji, vždy si ničím nervy, protože mě to nedrží a nedrží. Samozřejmě nezapomínám povrch píchlé duše zdrsnit šmirglem a tak. Vy nemáte problémy s lepením kola? I mému manželovi se to naposledy ne a ne podařit..


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: kolista
Datum: 25.09.13 19:56

Nemám s tím problém. Klasické lepení na kola (např. Ferdus), najít díru, ošmirglovat, namazat lepidlem, minutu počkat až zavadne, přitlačit záplatu, minutu držet, lehce nafouknout duši, smontovat, srovnat plášť, nafouknout naplno a odjezd. Celkem 10 minut času.

A nezapomenout najít to o ce se píchlo (např. vyndat hřebík z pláště), jinak se to píchne znova.

Záplata z duše držet nebude.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mil®
Datum: 25.09.13 20:12
avatar

Já většinou lepím samolepícími fleky, ale vozím sebou náhradní duši, ánžto nejsem žádná lehká váha a píchám duše celkem dost.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: rnk*
Datum: 25.09.13 21:02

Tedy mě se nikdy nestalo, že by to nedrželo. V mládí jsem lepil kupované záplaty Vukolepem, nyní se prodává Ferdus a také to drží. Musíte to pořádně odmastit, poté ošmirglovat, nanést lepidlo, nechat zavadnout, nalepit záplatu a pořádně stlačit a zatížit.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.09.13 22:56

Taky se mi osvědčilo, vozit sebou minimálně jednu nahradní duši.

Výměna duše mi zabere taky těch 10 až 15minut a děravou duši si zalepím až doma. Tam lepené místo i s flekem (záplatou) sevřu do svěrky a nechám bez hnutí přes noc.

A taky zdravím ostatní cyklisty v kategorii težká váha. Su rád, že nejsu sám.

doplněno 25.09.13 23:04:

A ještě k tomu lepení.

Když už píchneš, tak vytáhni duši a napumpuj ji. Potom uslyšíš kde uchází a přiložením zpátky k plášti zjistíš místo, kde je předmět, který duši pro=íchl.

Snaž se na místo kde je díra nesahat, abys místo nezamastila. Musíš je zdrsnit šmirglem a pokud je tam šev (výstupek z gumy) tak to místo musíš obrousit do roviny. Pokud flek přilepíš na neobroušený šev, tak si vzduch najde místo pod flekem a nebude to držet.

V žádném případě nepoužívej vteřinové lepidlo. Toto lepidlo po vytvrzení zkřehne a při deformaci zase praskne.

Pokud budeš kupovat náhradní duši, tak se zeptej, jestli mají bezešvou. Je trošku dražší, ale její povrch je hladký (bez jakýchkoliv výstupků).

Ohodnoceno: 2x
 
Od: knick
Datum: 26.09.13 20:02

Taky už jsem měl dost častého lepení na cestách i když vlastní lepení problém nebyl ale hrozná otrava. Používal jsem pláště od českého výrobce značky aušus - velmi nekvalitní. Pořídil jsem si proto odolnější proti průrazu = Schwalbe marathon plus a za 3 roky jsem ještě nelepil. Nejsou zrovna levné, ale rozhodně nelituji.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.09.13 21:50
avatar
Ja jsem loni kupoval meridu a za 4500 tis jsem nemelani jeden defekt. Lepení ani pumpu jsem nikdy nevozil . Letos jsem koupil druhé kolo a ty pláště byly hrozné, co vyjizdka , to defekt. Tehdy jsem měl tušení, tak jsem koupil i tu pumpu. Klidně tři defekty během 15 km. Koupil jsem Schwalbe sammy slick , vyměnil jsem pásky v rafku , dal jiné lehčí duše a nevím, co je defekt uz 2500tis km. U mě to dělaly ty pásky v rafku, hřebík jen jeden. Je třeba se dívat, kde ta díra je. Pokud není na vnějším obvodu, problém můžou byt pásky. Popr u starších rafku dráty.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vt
Datum: 03.09.15 22:01

Na vaší otázku nikdo neodpověděl.Skutečně je dnes problém zalepit pneumatiku dříve běžně dostupným způsobem-vystřižená záplata ze staré duše špatně drží na pneumatice.Po konzultaci s odborníkem musí být použita záplata kupovaná a balená orig.ve fólii.Toto mám i ověřeno.Dnešní duše nejsou ze stejného materiálu jako ty staré.(opět se šetří na zákazníkovi).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.15 09:53

Jezdím opravdu hodně. Na horáku i docela hruté horské terény/Alpy, Beskydy.../ i na pologaluskách na asfaltu, a duše výhradně ty, o kterých tady jiní píší jako o šmejdech /z Tesca nebo Kauflandu Rubena nebo Thajwan za 89.90, teď měli v Penny 26 i 28 palců Rubenu za 49.90 Kč/ a naprosto žádný problém. Píchnu a lepím tak 1-2x do roka, ve Francii to byl jenom trn, víc práce dalo ho v plášti nalít. Spíš občas zalepím někomu na cestě. Lepení mám Čínu od Vietnamců a fleky snad 30 roků staré...a žádný problém. Netuším, proč se Vám to nedaří... Radit v podstatě není co, oprava je to opravdu otázkou 5 minut a stačí na pár vteřin přitlačit prsty.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Poslední otázky Poradny sport
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.