Nejste přihlášen/a.
Zdravím, pořídila jsem si tachometr na kolo. V manuálu je zmínka o nastavení obvodu kola - výpočet z poloměru. Ale píší o výpočtu obvodu celého kola, tedy pláště.
Mě to přijde špatně, protože magnet mám na špici o něco níže. Neměl by se do tachometru zadat obvod kola vzniklý oltáčením v místě magnetu? Díky
Samozřejmě že musíte zadat obvod pneumatiky. Magnet prostě sepne spínač jednou za otočku a za tu otočku kolo popojede právě o obvod celého kola. Je úplně jedno jak daleko je magnet od středu.
Tak ještě jednou. Je jedno jak daleko je magnet od středu. Vždy sepne jednou za otočku. Je to vlastně jen počítadlo otoček, nic víc. Jako byste mu dávala ústní povely "Teď, ted, teď.. se kolo otočilo." Počítač pouze potřebuje vědět,
1. že se kolo otočilo - to mu řekne magnetický spínač.
2 kolik za tu otočku kolo ujede - to mu řeknete vy zadáním obvodu kola.
Já vím jak se kolo točí a kolikrát. Mě šlo o to, jestli tachometr počítá ujetou vzdálenost podle délky pláště nebo podle délky, která vznikne v místě magnetu, která je logicky menší.
Nebo krejčovským metrem Pokud máte dostatečně dlouhý. Doporučuji měřit přesně - při najetí např. 60 km už to pak ukazuje o dost míň/víc.
Pokud budete měřit obvod nezatíženého kola krejčovským metrem, výsledek bude opět zkreslený. Nejlepší způsob je ten výše popsaný, tedy udelat si rysku na obvodu pláště, sednout na kolo a nechat rysku na plášti 2x obtisknout na podklad, toto realizovat několikrát. Vzdálenost mezi ryskami změřit, zprůměrovat výsledky naměřených hodnot a máme vypočítaný obvod kola. Tato délka se bude měnit rovněž při různém tlaku v pneumatice. Může se jednat i o několik centimetrů.
Tak oprava - v pátek mi došel ten tacháč, původně jsem chtěl přepsat obvod kola ze starého tachometru, nakonec jsem ale změřil obvod znovu - 2188mm u nezatíženého kola versus 2173 u kola zatíženého, což dělá 15mm, na sto km cca 750metrů rozdíl. Přesto, že mám kolo nafoukané na max, není mi jasné, kde se vzalo těch 15mm rozdíl, ale ten rozdíl odpovídá tomu, že na tacho jsem měl vždy o několik stovek metrů víc než podle gps. Takže přesnější to bude se zatíženým kolem. Jinak tacháč ok, logické ovládání a hlavně umí i kadenci.
Ahoj.
Pochop, že pro nás technicky zdatné je tvoje otázka úsměvná. A když se můžeme předvést, tak to uděláme. Ber to tak, že nejde o život a zasměj se tomu.
Jak popsali přede mnou: magnet přitáhne jazýčkový spínač (ten je zabudovaný v protikusu a uchycený na vidlici) a ten jazýčkový spínač pošle impuls po drátcích (nebo bezdrátově) do cyklokompjůtru.
Ten je naprogramován tak, aby při každém impulsu připočítal k ujeté vzdálenosti obvod kola a tím za tebe eviduje ujeté kilometry.
A přitom ještě v sobě má nějaký měřič času a z četnosti impulsů a uplynulého času dokáže vypočítat rychlost.
Takže nastav tachometr podle návodu. Je to tam popsáno správně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.