Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Máte někdo zkušenosti s elektrokolem? Jaké máte? Já jsem hledal na internetu a našel jsem jedno, které má dojezd až 130 km. Ani jsem tomu nechtěl věřit. Máte někdo zkušenost?
Já jezdím služebně do Itálie, konkrétně v Rimini na tom jezdí kdejaká babka. Tam je to velmi populární dopravní prostředek, sám jsem ho tam měl několikrát půjčené v hotelu, kde jsem bydlel, protože je to ideální dopraví prostředek do města. Co se týče dojezdu - no, jestli si myslíte, že to pojede 80km/h a Vy ani nešlápnete následujících 130 km, tak vězte, že takhle to nefunguje. Ten motor má jednak limitovaný výkon - nechci povídat nesmysly, ale myslím, že hramice je 250W, nad ni už pak kolo není schváleno pro provoz na silnici. Druhá věc je kapacita baterie - ta určuje, jak dlouho můžete motor využívat. Logicky tedy pokud Vám jde o dojezd, shánějte co největší kapacitu baterie. Ta je však poměrně drahá.
Já jsem konkrétně s elektrokolem vyjel z Rimini až na hrad San Marino, ale je fakt, že jsem si elektrikou jen pomáhal na křižovatkách a pak nahoru do kopce. Ten je však poměrně velmi strmý, takže přesto že jsem přišlapával, nahoře už baterie měla hotovo. Ale po rovině se dá dojet dost daleko, jen to chce také šlapat.
Mám elektrokolo Aprilia Enjoy. Hliníkový rám, Li-ion baterky (původně tam byly myslím Ni-cd), váha jen 27 kilo, černá barva. Ty dnešní čínské vynálezy s olověnými bateriemi mají klidně 56 kilo a to je fakt hodně, to už do schodů nevynesete. Na jízdu po městě super, akorát když je moc lidí na stezce, musí se pořád brzdit protože kolo bez problémů jede trvale skoro 40 v hodině. Kdyby se takové kolo dalo ještě někde sehnat, koupil bych možná druhé. Krásně táhne do kopce i po rovině, s dnešními čínskými nepodarky nesrovnatelné (možná jsou některé dobré, ale ty co jsem zkoušel nebyly nic moc).
Dneska je asi nejlepším řešením objednání komplet motoru 500-1000W + měniče + LiFePO4 baterek s nabíječkou z ciziny a stavba doma. Jinak se k této moderní technologii nedá dostat za rozumné peníze - to co se prodává za běžné ceny má většinou olověné baterie a slabý motor a k tomu otřesný, rádoby retro vzhled.
No také přemýšlím nad koupí elektrokola. Ale elektrokolo s dojezdem 130 km to existuje? Kde ho mají?
Existuje, taky jsem už na netu a něj několikrát narazil. Někde už o tom psali. svet-elektrokol.cz/...
Ano, velmi důležité je slůvko,, až ´´ Věřím, že pokud budu 160km šlapat do pedálů, tak těch zbylých deset dám na motor. Ten popis kola je hodný Horsta Fuchse, spočítat si, za jak dlouho vybije 205W motor 20 Ah baterii je vcelku elementární úloha, ne?
Tím nechci říct, že to kolo je špatné, to ne, ale přece nelze dát exaktní výpočet, když je ve hře příliš mnoho neznámých - třeba výškový profil trasy, hmotnost jezdce, podíl činnosti motoru - prostě to číslo dojezdu je krutě vycucané z prstu!
Taky se vložim do vaši diskuze, já osobně s tím zkušenost zatím nemám, ale právě jsem taky uvažoval o tom kole od značky Lectron. Mě kamárad právě říkal, že si tam koupil taky to elektrokolo s dlouhým dojezdem a že je to super. Že fakt tolik vydrží. Takže já tomu teda věřím, ještě si ho ale pojedu vyzkoušet.
Utekl rok...jsou nějké nové zkušenosti? Chci si rovněž koupit elekrokolo Lectron X-biker R4,RS4 nebo R6 na cestování do práce jedna cesta 25km, kopcovitý terén, počítám s nájezdem cca 8 tis km za rok. Jak je to s rychlostí při 25km/h podpora končí? Co hlučnost motoru? A trvanlivost konponent jako je řetez, střed ap.? Prodejci píšou, že je složené s vysoce kvalitních komponent. 30 tis za kolo je dost, tak abych to toho pak nevrážel moc penez a rentovalo se to. Díky moc.
Dobrý den.
Zkuste se podívat na toto kolo Hanscraft CityMen
Parametry produktu:
Barva: černá, stříbrná
Blatníky: dlouhé přední i zadní
Brzdy: V-brzdy
Displej: ano
Doba nabíjení: 4-6 hodin
Dojezd: až 70 km v režimu příšlapu
Druh kola: trekové
Elektromotor: 36V/250W bezkartáčový motor v předním kole
Hmotnost: 23 kg
Nosnost: 100 kg
Počet rychlostí: 7
Přední světlo: LED
Přední vidlice: odpružená
Přehazovačka/řazení: Shimano Tourney
Rám: Aluminium 6061
Stojan: Postranní s pojistkou
Typ a kapacita baterie: Li-Ion 36 V/10 Ah
Typ rámu: pánský
Umístění pohonu: v předním náboji
Zadní světlo: LED
Záruka na baterii: 2 roky
Záruka na kolo: 2 roky
Já taky se sestřenicí uvažujeme o koupi elektrokola,mysleli jsme původně na Apache Elite 7,ale teď jste mě ,,nalomili,, na tu značku Lectron,tak a teď jsem bezradná,poradíte které?Chceme spíše městské,pro dojíždění za vnoučaty,ať nemusím stále běhat do garáže pro auto.Po rovince by jsme šlapaly samy a jen do kopečků by jsme se nechali vyvézt,už nám není 20 let a kolena občas už taky bolí :--)). Já to mám 15 km a sestřenice cca 20 km.Cenově tak do 25 tisíc.Díky za další nápad.
dobrý den,
v dané cenové ralaci mohu doporučit elektrokolo od české značky e-totem corsa (případně e-totem cortina). Obě kola jsou vhodné pro ženu, jedno je na 26" kolech, druhé na větších 28" kolech... je dobré zvolit dle výšky postavy.
Výhodou u těchto kol je především kvalitní akumulátor, s kompetní elektronickou kontrolou. Další výhodu spatřuji ve škále převodů 3x8 = 24 převodů, lehkém rámu a především kvalitních komponentech (nejenom elektro pohon, ale i přehazovačka, vidlice, apod.)
Pavel
Ahoj. Já jsem náhodou mluvil se sousedkou na vsi a ona říkala, že bude, lepší cestovní kolo(asi za 30 litrů) odvážet někam za Sedmihorky- trasa z Turnova na Jičín do nějaké firmy, kde ji dodatečně namontují sadu baterií a motorku dozadu na nosič. Sám jsem zvědav, co s tím kolem spáchají.
Zdravím, také uvažuji o koupi elektrokola s vyšší kapacitou baterie, u nás na Jílovsku je hodně kopců, Lectron mě láká z důvodu příznivé ceny a kdybych uzavřel smlouvu s EONem, tak by byla ještě 4000 sleva. Jako alternativa je např. Wisper 905 Classic 16Ah, ale ta cena už je o 10 tis výše, ale jak je to s kvalitou u obou kol?. U nás jsou špatné cesty ,tak aby se kolo nerozpadlo: Lepší by byl i silnější elektomotor - mám metrák, ale tam je problém s legislativou nebo by šlo uzavřít povinné ručení a nosit helmu?
Ahoj, ohledně legislativy si dohledej na internetu, rozhodně elektrokolo Wisper 905 Classic 16Ah je skvělou volbou. Vyzkoušel jsem a mohu jen doporučit. Má jednu z největší nosností, myslím až 135 kg. Doporučuji ti si najít půjčovnu elektrokol, tam si tohle elektrokolo vyzkoušet, třeba půjčit na den, a pak uvidíš, že nějakou tu korunu dáš rád navíc
Údaje, které uvádejí výrobci nejsou vždy až tak vypovídající. Záleží totiž hodně na propozicích jezdce, pokud na elektrokole pojede 70 kilový nebo 120 kilový chlap, tak je to rozdíl..je potřeba počítat u elektorkol s dlouhým dojezdem také s vyšší investicí - odlehčené komponenty, lepší baterie apod. Za mě mohu doporučit elektrokolo Panther TE-9MX Bosch MTB. Nevěřím, jak jsem někde četl, že jsou elektrokola schopna ujet na jedno nabití přes 200 km. Uvádějí, že to je díky rekuperaci, ale takhle vychytaný systém nikdo nemá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.